Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Timon och Pumbaa!

Startat av Elios, 5 september 2010 kl. 02:36:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vilka har spelat Timon och Pumbaa genom tiderna?

TonyTonka

Såvitt jag vet:

I lejonkungen 1: Peter Rangmar som Timon, Jan Rippe som Pumbaa
i Lejonkungen 2 och i tv-serien Timon & Pumbaa: Anders Öjebo som Timon, Bo Maniette som Pumbaa. (Den listan gäller även deras medverkan i Hos Musse). i lejonkungen 3: Per Fritzell som Timon, Jan Rippe som Pumbaa. Anders Öjebo gör även Timon i extramatrialet på aladdin dvd:n 2004. (Flygande mattan-spelet). Anders Öjebo och Bo Maniette dubbade även Timon & Pumbaa i den virtuella safarin i Lejonkungen specialutgåvan. Samma skådisar som i filmen dubbar Timon och Pumbaa i extra matrialet i Lejonkungen 3. Känner inte till dvd-utgåvan för Lejonkungen 2. I spelet Lejonkungen - Lek och lär spelas dom av samma duo som i första filmen. Timon & Pumbaa - Jungle games har aldrig dubbats. förutom detta vet jag inte mer.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

När dubbades Lejonkungen - Lek och lär egentligen? Oo Trodde inte Peter eller Jan dubbade mer än den första filmen ^^'

TonyTonka

Citat från: Fantasygold skrivet  5 november 2010 kl. 22:39:21
När dubbades Lejonkungen - Lek och lär egentligen? Oo Trodde inte Peter eller Jan dubbade mer än den första filmen ^^'
runt 1995-1996 tror jag. Eftersom att rangmar dog maj 1997 bör det vara inspelat tidigare en det.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: Tonytonka skrivet 18 november 2010 kl. 13:34:23
runt 1995-1996 tror jag. Eftersom att rangmar dog maj 1997 bör det vara inspelat tidigare en det.

Jo jag vet, det är därför jag undrar eftersom jag trodde dem bara dubbade filmen och inget annat. Men omöjligt är det ju inte :) Aldrig riktigt spelat spelet så jag vet ju inte hur rösterna är där.

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet  5 september 2010 kl. 18:32:04
Såvitt jag vet:

I lejonkungen 1: Peter Rangmar som Timon, Jan Rippe som Pumbaa
i Lejonkungen 2 och i tv-serien Timon & Pumbaa: Anders Öjebo som Timon, Bo Maniette som Pumbaa. (Den listan gäller även deras medverkan i Hos Musse). i lejonkungen 3: Per Fritzell som Timon, Jan Rippe som Pumbaa. Anders Öjebo gör även Timon i extramatrialet på aladdin dvd:n 2004. (Flygande mattan-spelet). Anders Öjebo och Bo Maniette dubbade även Timon & Pumbaa i den virtuella safarin i Lejonkungen specialutgåvan. Samma skådisar som i filmen dubbar Timon och Pumbaa i extra matrialet i Lejonkungen 3. Känner inte till dvd-utgåvan för Lejonkungen 2. I spelet Lejonkungen - Lek och lär spelas dom av samma duo som i första filmen. Timon & Pumbaa - Jungle games har aldrig dubbats. förutom detta vet jag inte mer.

Och nu även Björn Gustafsson som Timon samt Linus Eklund Adolphson som Pumbaa!

gstone

Jag var osäker på om några kunde var lika bra som Peter Rangmar och Jan Rippe  i rollerna.

Men jag måste säga Björn Gustafsson  och Linus Eklund Adolphson  är ju makalös.

Jag kan inte fatta att vi lyckades hitta dom perfekta svenska Timon och Pumbaa två gånger.

Jag hade svårt att tror att någon kunde leva upp till Rangmar och Rippe.

Men  Björn Gustafsson  och Linus Eklund Adolphson är   fenomenala.

Disney Character Voices International, Inc.överträffade sig själv när dom valde ut dessa röster :D  :D 
Få remakes har hitta så passande nya röster :D



[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 16 april 2023 kl. 21:36:46Jag var osäker på om några kunde var lika bra som Peter Rangmar och Jan Rippe  i rollerna.

Men jag måste säga Björn Gustafsson  och Linus Eklund Adolphson  är ju makalös.

Jag kan inte fatta att vi lyckades hitta dom perfekta svenska Timon och Pumbaa två gånger.

Jag hade svårt att tror att någon kunde leva upp till Rangmar och Rippe.

Men  Björn Gustafsson  och Linus Eklund Adolphson är  fenomenala.

Disney Character Voices International, Inc.överträffade sig själv när dom valde ut dessa röster :D  :D 
Få remakes har hitta så passande nya röster :D


Men inte lika bra som originalet. 
Tycker faktiskt inte själv personligen dom var så bra av det jag hört åtminstone i sången Känn en doft av kärleken

gstone

Citat från: Elios skrivet 30 juni 2023 kl. 20:21:25Men inte lika bra som originalet.
Tycker faktiskt inte själv personligen dom var så bra av det jag hört åtminstone i sången Känn en doft av kärleken
Då får vi helt enklet tycka olika.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios