Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svarte-Petters röst i denna video?

Startat av Hans Tolvaly, 24 april 2016 kl. 15:02:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Tolvaly

Jag har hamnat i en än så länge kort diskussion med en kille om detta klippet på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=5wi8YhG2bZ8

Vem är det som gör Petters röst?
I beskrivningen står det att det är Jan Koldenius, och det är var den andra killen säger med. Men jag tycker inte att det låter som han alls. Utan jag tycker det låter mer som Hans Gustafsson som gör en grövre röst.
Har jag verkligen fel?   :-\

dubbnings_proffsen

Hans Gustafsson röst stämmer till 100%. Eftersom röststämman i Svarte-Petter är lik Torulf och några av grymlingarna i "Bumbi-Björnarna" och Kejsar Ming i "Defenders of the earth"-hyr-Select Video kassetterna bl.a.

jimstrom

Nog är det Hans Gustafsson alltid en oktav lägre än Torulf kanske, men definitivt han.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Hans Tolvaly

Tack så mycket, både Dubbnings_Proffsen, och Jimstrom.

Jag tyckte väl att jag inte kunde ha så fel. Har ju vuxit upp med alla de gamla serierna så som Luftens Hjältar, Bumbibjörnarna, och Räddningspatrullen, så man tycker ju att man borde höra klar skillnad på Gustafsson och Koldenius, men man blir ju lite osäker när någon annan helt plötsligt går och påstår att man har fel.

Men jag tycktes mig helt klart känna igen Torulf och Svinpäls i rösten.

Elias Prenbo

Jaså, så det var Hans Gustafsson som gjorde Svartepetter, det är inte lätt att veta när det står någon annan skådespelare angiven. Men det verkar som att jag hade fel, ni har övertygat mig.

Men det var också felaktigt angivet i "Sportfånen Långben som Fotbollsstjärna" att det var Peter Harryson som gjorde Joakim Von Anka, när det med all säkerhet är hans fader John Harryson som spelar honom, precis som vi är vana vid. Någon har även påstått att Scrooge i Mupparnas Julsaga görs av Ingemar Carlehed när det faktiskt är Sven Wollter som gör den rösten.

Men alla kan vi ju ha fel ibland och det är inte alltid lätt att lita på allt man läser.

Elios

Så det är såhär Hans Gustafsson alltså låter som Svarte-Petter.
Har kanske hört det förr men inget jag sådär minns. Men har han spelat honom fler gånger?