Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Opus 'n' Bill in A Wish for Wings that Work.

Startat av gstone, 28 juni 2023 kl. 14:36:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Tydilgen har kortfilmen Opus 'n' Bill in A Wish for Wings that Work dubbats till svenska !

På svensks hette den Ge mig ett par vingar som funkar!.

Den gick bara några få gånger på tv tyvär en gånn 1996 , en gång 1997 och en gång 2006 :( :(

Sista gånm den gick i sverige var 2009 sen har den aldrig gått mer :'( :'( :'(

Nu är min fråga vem dubbade Robin Williams på svenska här ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag är ganska säker på att jag ska ha den här kortfilmen inspelad från SVT, eller åtminstone låter titeln väldigt bekant. Jag ska ta och leta, så kan jag i så fall lägga upp den på Archive.org framöver. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juni 2023 kl. 21:06:57Jag är ganska säker på att jag ska ha den här kortfilmen inspelad från SVT, eller åtminstone låter titeln väldigt bekant. Jag ska ta och leta, så kan jag i så fall lägga upp den på Archive.org framöver. :)
Det vore uppskattat :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har även varit nyfiken på att läsa Bloom County.


Humorserie som kortfilmen är baserad på.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kul att nämna är det här kortfilmen är en av dom första gångerna någonsin Robin Williams  gjord rösten till en animerad karatär.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2023 kl. 14:36:36Nu är min fråga vem dubbade Robin Williams på svenska här ?
Jag har ett vagt minne av att det bara stod utsatt röster i grupp, men de som medverkade var i alla fall Magnus Ehrner, Maria Ericson, Claes Månsson, Cecilia Schiöld och Claire Wikholm - så ett rimligt antagande är väl någon av de två manliga skådespelarna...

Jag har dock inte sett kortfilmen på engelska, så jag vet inte ens vem Robin Williams spelade. Jag minns att jag har sett den på svenska, men har tyvärr bara ganska vaga minnen...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juni 2023 kl. 22:31:33Jag har ett vagt minne av att det bara stod utsatt röster i grupp, men de som medverkade var i alla fall Magnus Ehrner, Maria Ericson, Claes Månsson, Cecilia Schiöld och Claire Wikholm - så ett rimligt antagande är väl någon av de två manliga skådespelarna...

Jag har dock inte sett kortfilmen på engelska, så jag vet inte ens vem Robin Williams spelade. Jag minns att jag har sett den på svenska, men har tyvärr bara ganska vaga minnen...
Jag kan gladeligen upplysa dig om vem Robin Williams spelar i kortfilmen :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.