Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Simba - lejonkungen (Simba the King Lion)

Startat av Cadpig, 18 mars 2007 kl. 19:42:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vore kul om denna serie kunde visas på barnkanalen.  :D

moviefan

Hela serien på youtube.  :D  Men den är på arabiska. Vore kul att se den med svenska dubbningen igen.


https://www.youtube.com/playlist?list=PLswuDN8YlyAJfYpytGXQeKwvRoFzXh09U

moviefan

På youtube finns en uppföljare på serien som heter Simba Junior. Har den sänts med svensk dubbning ?

paddington90

Kan ladda upp de avsnitt jag hittar på vhs högarna här hemma.  Kollar på ett just nu från TV5 och röster av bland annat den som spelar Ash i Pokémon haha


paddington90

31 avsnitt med svensk dubbning från TV5 har jag här hemma,  sedan vet ja att Hofverberg själv har ett antal avsnitt.

Om intresset finns kanske vi kan skicka iväg en DVD till dem intresserade personerna när denne är färdig  8)

moviefan


paddington90

Meddelar dig när första DVD:n är gjord, men förvänta dig inget supersnabbt arbete har precis börjat digitalisera avsnitten.  :)

moviefan


moviefan

Denna serie har väl inte så mycket gemensam med disney´s Lejonkungen. Förutom att Simbas far dödas av Scar/Shere Khaan. I Disney versionen så skyller Scar allt på Simba.Vilket tigern inte gör i denna serie. Från vilken film/serie har dom tagit hunden samt pirat mössen i från ? (Mamma varg som uppfostrar Simba, är från Djungelboken. Likaså Bagerra och Baloo.) Bambi, Simbas bäste vän är från (Disney´s Bambi) Simba som kung bor i en grotta, istället för lejonklippan. (Tigern Shere Khaan som dödade Simbas föräldrar, är tydligt inspirerat av Scar.) Hela serien finns med engelskt tal på youtube. Kollar på den just nu. Har för mig att i den svenska versionen, så är det två olika som ger rösten till Simba som vuxen. Animationen av figurerna, är också inspirerat av disneyfilmerna. Vuxna Simba i serien, påminner om vuxna Simba i disney´s version. Vet ni om denna serie kom samtidigt som Disney´s version ? 

moviefan

Citat från: Hidden skrivet 12 januari 2015 kl. 15:31:38
Meddelar dig när första DVD:n är gjord, men förvänta dig inget supersnabbt arbete har precis börjat digitalisera avsnitten.  :)


Hur går det med dvdn ?

moviefan


paddingtonbear

Citat från: Disney_Princess skrivet  8 juli 2016 kl. 15:00:28
Hur går det med dvdn ?

Tappade intresset för serien lite så inte blivit av ännu. Lägger all tid jag har på spola igenom lådor med ännu okända/omärkta band.  Men jag slänger ingenting utan fortsätter med det igen när jag får lust att se på serien igen.  :)  Kan kanske lägga upp något klipp eller så på min youtube kanal sålänge. Annars kan du ju alltid kolla på Tradera om du inte kan hitta öpfilmen som innehåller två avsnitt utav TV-serien med Simba.

moviefan

Citat från: paddingtonbear skrivet  8 juli 2016 kl. 15:35:01
Tappade intresset för serien lite så inte blivit av ännu. Lägger all tid jag har på spola igenom lådor med ännu okända/omärkta band.  Men jag slänger ingenting utan fortsätter med det igen när jag får lust att se på serien igen.  :)  Kan kanske lägga upp något klipp eller så på min youtube kanal sålänge. Annars kan du ju alltid kolla på Tradera om du inte kan hitta öpfilmen som innehåller två avsnitt utav TV-serien med Simba.

Vore kul, om du ville lägga upp några klipp på youtube. Hoppas du har där, den där sången är med. Vore kul att höra svenska dubbningen.

   

moviefan

Vet ni om denna serie har getts ut på dvd/bluray ? 

Daniel Hofverberg

Simba - lejonkungen har släppts på DVD i bl.a. Frankrike och Tjeckien, men givetvis har ingen av de utgåvorna svenskt ljudspår.

Dessutom finns alla 52 avsnitt av serien på YouTube med engelskt tal:
https://www.youtube.com/watch?v=kDP8JTVF9Zg&list=PLYXievo3ibiXTW0Oh49uXMye04auoS_8B

Jag har för övrigt inte lyckats utröna huruvida engelska eller italienska är originalspråket på serien, då det ju trots allt var en samproduktion mellan Italien och Nordkorea, men vare sig det är originalspråk eller inte kan man i alla fall förstå serien på engelska.

Serien har inte släppts på Blu-Ray någonstans i världen.