Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om lite röster

Startat av Paladin85, 4 juli 2006 kl. 15:45:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Paladin85

Vet inte om det finns en tråd för dessa typer av identifieringsfrågor, men jag skulle behöve lite svar angående namnen på vissa dubbare...

Pokémon - Brock = Mattias Knave?
Fosters Hem för Påhittade Vänner - Bloo = ???
Duel Masters - Shobu Kirifuda = ???
Duel Masters - Kyoshiro Kokujo = ???
Teen Titans - Cyborgshjälten vad han nu heter... = ???

Tacksam för all hjälp.

Erika

Citat från: Paladin85 skrivet  4 juli 2006 kl. 15:45:27
Pokémon - Brock = Mattias Knave?

Det stämmer, men i vissa avsnitt har jag för mig att Niclas Wahlgren har tillfälligt spelat denna karaktär.

Citat
Fosters Hem för Påhittade Vänner - Bloo = ???

Nick Atkinson, om jag minns rätt.

Citat
Duel Masters - Shobu Kirifuda = ???

Jag tror det är Christian Jernbro

Citat
Duel Masters - Kyoshiro Kokujo = ???

Anders Öjebo

Citat
Teen Titans - Cyborgshjälten vad han nu heter... = ???

Ole Ornered

Paladin85

Tusen och minst ett tack.
Men hur pass osäker är du på de namn du osäkert nämner? :)

Erika

Pokémon och Fosters hem för påhittade vänner var ganska länge sedan som jag såg något avsnitt av, så det kan jag genast säga kommer utan tvekan in i kategorin "osäkert".

Jag tycker att Shobu Kirifudas svenska röst påminner om Christian Jernbros röst fast lite mer "tillgjord" än vad man är van vid i vanliga fall.   

Paladin85

Okej. Ny fråga...
Jag har fått en sådan total ny favorit.
Det är som en bourbon i öronen vad gäller galenskap och maktskratt, men vem fan spelar Megatron i Transformers Energon? Vem det än är så slår han samtliga andra röstskådisar i den serien. De övriga saknar ju totalt engagemang och inlevelse, förutom personen som spelar Kicker då. Han verkar gå in i rollen aaaaningen för mycket...

Hursomhelst... Denne person - konkurrent till vår ende riktige skurk Johan Hedenberg?  ;)

Daniel Hofverberg

Det vet jag inte, men om ingen annan vet det rakt av så kan jag försöka få fram det. Är Transformers Energon dubbad av KM Studio (precis som Armada), eller?

Erika

Det är Fredrik Hiller som spelade Megatron i Transformers Energon (och även i förgångaren Transformers Armada). Jag tycker dock att han spelar över ofta (fast hellre det än inlevelselös).

CitatÄr Transformers Energon dubbad av KM Studio (precis som Armada), eller?

Det stämmer.

Paladin85

Tackar ödmjukast för svaret.
Dock följer det följdfrågor...

- Christian Jernbro, är det han som spelar Kicker också?
- Fredrik Hiller, vad mer har han gjort?

Erika

Citat från: Paladin85 skrivet 30 juli 2006 kl. 13:34:45
- Christian Jernbro, är det han som spelar Kicker också?

Nja, det vill jag minnas att det var Johan Svensson. Nu var det ganska länge sedan som jag såg något avsnitt av Energon, så jag kan minnas fel.

Citat
- Fredrik Hiller, vad mer har han gjort?

Han har varit med i bl.a.

  • Kejsarens nya stil (Rollfigur: Kronk)
  • Kejsarens nya stil 2 - Kronks nya stil (Rollfigur: Kronk)
  • Kejsarens nya skola (Rollfigur: Kronk)
  • Sanningen om Rödluvan (Rollfigur: Vargen)
  • Pank och fågelfri (Rollfigur: Jätten Ville)
  • Kim Possible  (Rollfigur: Barkin i både KM Studios och Sun Studios dubbningar av serien innan han blev ersatt)
  • Shrek (Rollfigurer: Varg, Thelonius)
  • Shrek 2 (Rollfigur: Drömprinsen)

    Förutom dubbningar har han även medverkat i filmer/tv-serier som Beck - Pojken i glaskulan, Skilda världar, Alarm och Glömskans brev.

Igthorn

Kom på en spontan fråga om Darkwing Duck. Är det någon som lyckats identifiera vem som spelar Megavolt i serien? Hans skräniga röst har gett mig alltför många myror i huvudet...

Erika

Citat från: Igthorn skrivet 31 juli 2006 kl. 21:58:26
Kom på en spontan fråga om Darkwing Duck. Är det någon som lyckats identifiera vem som spelar Megavolt i serien? Hans skräniga röst har gett mig alltför många myror i huvudet...

Det är Bertil Engh som spelar honom.  :)

GaBBe

Citat från: Erika skrivet 31 juli 2006 kl. 23:02:40
Citat från: Igthorn skrivet 31 juli 2006 kl. 21:58:26
Kom på en spontan fråga om Darkwing Duck. Är det någon som lyckats identifiera vem som spelar Megavolt i serien? Hans skräniga röst har gett mig alltför många myror i huvudet...

Det är Bertil Engh som spelar honom.  :)

Är du verkligen säker på det? Är det inte nån annan figur Bertil Engh gör?

Erika

Citat från: GaBBe skrivet  2 augusti 2006 kl. 02:11:38
Citat från: Erika skrivet 31 juli 2006 kl. 23:02:40
Citat från: Igthorn skrivet 31 juli 2006 kl. 21:58:26
Kom på en spontan fråga om Darkwing Duck. Är det någon som lyckats identifiera vem som spelar Megavolt i serien? Hans skräniga röst har gett mig alltför många myror i huvudet...

Det är Bertil Engh som spelar honom.  :)

Är du verkligen säker på det? Är det inte nån annan figur Bertil Engh gör?

Han spelar även en skurk som heter Kvackerjack (eller något i den stilen) och flera biroller här och där.

Igthorn

Jag har faktiskt ganska svårt att tro att det är Bertil Engh, jag kan verkligen inte minnas att jag hört honom med så "skrovlig" röst...

Jonte

Citat från: Igthorn skrivet 31 juli 2006 kl. 21:58:26
Kom på en spontan fråga om Darkwing Duck. Är det någon som lyckats identifiera vem som spelar Megavolt i serien? Hans skräniga röst har gett mig alltför många myror i huvudet...

Det är nog Per Sandborgh?