Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vilka ligger bakom följande röster på Cartoon Network?

Startat av TonyTonka, 28 augusti 2016 kl. 20:20:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika


Elios

Håller med Erika där att det måste vara Göran Gillinger som gör rösten till Wayne.
Men vill säga att i ljudklippet med borgmästaren så låter det som Kristian Ståhlgren. Vet med att du frågade vem som spelade Des i Spionfamiljen och det är Jamil Drissi.

Elios

En sak som jag bara tänker lite på är bara vem är då Maria Bingestam och varför skulle hon då ha gjort rösten till Bubblan om det egentligen är Lena Ericsson. Jag tycker själv med att Bubblan har låtit mycket som Lena Ericsson dem gångerna jag har lyssnat. Blomman är det ju ingen tvekan om men varför har ingen sagt tidigare att det är hon och istället sagt att någon som heter Maria Bingestam spelar hon? Det ända jag hittar med henne på hemsidan är just POWER PUFF GIRLS - THE MOVIE. Sen tänker jag med naturligtvis också på Buttran. Jag kan säga att det garanterat är samma röst som gör Marie Kanker ifrån Eddarna. Alltså då Gunilla Herminge. Men där undrar jag också, vem är hon och var kommer hon ifrån? Har hon någonsin varit med i dubbningsbranschen tidigare?  ??? :o

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet  1 februari 2017 kl. 06:51:29
En sak som jag bara tänker lite på är bara vem är då Maria Bingestam och varför skulle hon då ha gjort rösten till Bubblan om det egentligen är Lena Ericsson. Jag tycker själv med att Bubblan har låtit mycket som Lena Ericsson dem gångerna jag har lyssnat. Blomman är det ju ingen tvekan om men varför har ingen sagt tidigare att det är hon och istället sagt att någon som heter Maria Bingestam spelar hon? Det ända jag hittar med henne på hemsidan är just POWER PUFF GIRLS - THE MOVIE. Sen tänker jag med naturligtvis också på Buttran. Jag kan säga att det garanterat är samma röst som gör Marie Kanker ifrån Eddarna. Alltså då Gunilla Herminge. Men där undrar jag också, vem är hon och var kommer hon ifrån? Har hon någonsin varit med i dubbningsbranschen tidigare?  ??? :o

Personligen så har jag ingen aning om varför Powerpuffpinglornas rollista blivit så fel, och kan heller inte komma på någon vettig förklaring till varför det har hänt. Kanske har personen som bidrog med rollistan råkat förväxla den med någon annan rollista.

Gunilla Herminge har hon en sida på wikipedia, men där står inte mycket, bara att hon föddes 1963 i Säffle. Jag har personligen inte hört talas om att hon är med i fler dubbningar, och jag har heller inte hört Buttran/Marie Kanker rösten i fler dubbningar (även om jag sätt långtifrån alla Sun Studio-dubbningar), så jag låter det vara osagt hurvida hon verkligen har varit med i fler dubbningar

Maria Bingestam står ju mycket riktigt angiven som Blomman i creditslistan, och jag minns att jag en gång (för sisådär 5-6 år sedan kanske) försökte hitta henne på ratsit för att få reda på hennes ålder. Jag fick dock inga träffar, så jag misstänker att hon bor i Köpenhamn (där den svenska dubbningen av Powerpuffpinglorna gjordes?), men jag har tyvärr ingen information om henne.

Kanske någon med mer erfanhet av rollistor och kontakt med dubbningsbolag (Daniel Hofverberg?) kan ha några bättre svar på varför rollistan visar fel.

Hursomhelst, så är det ju dock inte första gången en lista visar fel, Gunnar Ernblad är ju till exempel crediterad som Albert i Farbror Joakim och Knattarna i Jakten på den försvunna lampan, när det i själva verket är Roger Storm som gör rösten till honom i filmen, och My Bodell är crediterad som Eliza Thornberry i Rugrats i Vildmarken, när det (precis som i serien och den tillhörande långfilmen) är Maria Rydberg som gör rösten till Eliza i filmen.  ^^

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D