Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

"Den magiska kitteln" dubbning - bra eller dålig?

Startat av Richardo, 8 mars 2017 kl. 09:58:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Hur bra, eller dålig, är dubbningen (omdubben) av Disneys långfilm "Den magiska kitteln"?

Personligen, tycker jag att dubbningen passar alla karaktärerna och är liknar originalrösterna, men det är bara min spontana kommenterar och jag är inte så värst erfaren när det gäller kvalitén på dubbningar. 

Den svenska rösten till Taran liknar originalrösten, och den svenska rösten till Eilonwy passar karaktären verkligen och känns naturlig.

Helst vill jag att omdubben ska stå för sig självt, eftersom originaldubben inte är tillgänglig i sin helhet. Det jag finner besynnerligt är att Tarans röst i originaldubben har en mycket ljusare röst än omdubben och originalrösten.