Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Röstdubbare som är släkt med varann.

Startat av TonyTonka, 29 januari 2011 kl. 14:09:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Louise Raeder har ju Elina och Anton som också är dubbare och Leo Hallerstam är ju son till Staffan Hallerstam, men finns det fler exempel? Jag undrar om Te.x Johan Halldén är släkt med Tommy Halldén? Är Mikaela Ardai Jennefors släkt med Charlotte Ardai Jennefors? etc.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

_Alexander_

Jo, Mikaela Ardai Jennefors är allt dotter till Charlotte Ardai Jennefors (med Joakim Jennefors) och så även Amanda Jennefors så klart.

Sen finns ju Peter, Norea och Simon Sjöquist.

För att inte tala om familjen Wahlgren... ;)

Jag har även sett namnen Walter, Tim och Rickard Sporrong, men vet inte hur de ligger till direkt...

Soscla

Det finns väl en Emil (?) Smedius också? Förslagsvis nån koppling med Annica Smedius
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Jodå, både Emil och Matilda Smedius är barn till Annica Smedius (med Per Sandborgh).

TonyTonka

#4
Enligt wikipedia är Kalle Lundberg släkt med Alexander Lundberg.


Någon som vet om Johan Halldén är släkt med Tommy Halldén?


https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Jag undrar om följande röstskådespelare är besläktade?

Anton Nyman - Anna Nyman - Bittan Nyman - Blenda Nyman?
Stefan Berglund - Erik Berglund - Linnea Berglund?
Figge Norling - Saga Norling?
Filippa Alm-Nylén - Anna Nylén?
Roger Storm - Hanna Storm-Nielsen?
Sharon Dyall - Disa Dyall?
Maj-Britt Håkansson - Bobo Håkansson?

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

Johan och Sven-Åke Wahlström, som gjorde rösterna till Leonardo och Shredder under de två första respektive tredje säsongen av Turtles, är möjligtvis också släkt. Kanske bröder?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  2 augusti 2015 kl. 20:54:41
Sharon Dyall - Disa Dyall?
Disa Dyall är Sharons äldsta dotter (född 1993).

Sharon har för övrigt också en yngre dotter född 2005 vid namn Niji Dyall Price, som också medverkat i enstaka dubbningar; däribland Frost. I och med hennes ringa ålder är det väl mycket möjligt att hon kommer att vara med i fler dubbningar längre fram...

Elias Prenbo

Molly Sandén och Mimmi Sandén är systrar, Peter Harryson är son till John Harryson, Jonas Malmsjö är son till Jan Malmsjö, Benjamin Wahlgren är son till Pernilla Wahlgren, det finns säkert många fler exempel...

Will Siv


Steffan Rudvall


Erika

Maria Eggers och Peter Eggers är syskon, deras morbror är Per Eggers.

Citat från: _Alexander_ skrivet 29 januari 2011 kl. 23:36:33
För att inte tala om familjen Wahlgren... ;)

Låt oss heller inte glömma familjen Bergström (alltså Jonas, Joachim osv). :) Kan även tillägga Guy de la Berg och Jonas Bergström ett kortare tag var styvbröder.

Anders

Lasse Svensson har även dubbat vid ett fåtal tillfällen, och han är ju morbror till Malin Berghagen.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 24 november 2021 kl. 12:05:42
Maria Eggers och Peter Eggers är syskon, deras morbror är Per Eggers.

Låt oss heller inte glömma familjen Bergström (alltså Jonas, Joachim osv). :) Kan även tillägga Guy de la Berg och Jonas Bergström ett kortare tag var styvbröder.

Det hade jag ingen aning om (alltså att Guy De La Berg aka Nalle Puh ett tag var styvbroder till Jonas Bergström aka Robin Hood), var fick du reda på det?

Disneyfantasten

Citat från: Anders skrivet 25 november 2021 kl. 17:53:03
Lasse Svensson har även dubbat vid ett fåtal tillfällen, och han är ju morbror till Malin Berghagen.

Sedan finns det en annan Lasse som var gift med Svenssons syster och Malins mamma Lill-Babs, nämligen Lasse Berghagen!