Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Harry Potter

Startat av TonyTonka, 21 augusti 2010 kl. 15:03:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Varför finns det ingen rollista för Harry Potter och Fenixorden? den har väl dubbats eller?

vet inte 100% säkert.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Harry Potter och Fenixorden var mycket riktigt dubbad, medan däremot Harry Potter och halvblodsprinsen inte var det.

Tyvärr har jag inte fått fram någon creditlista till filmen än. Warners svenska Operations Assistent skulle få creditlista från USA i januari och skulle höra av sig då, men har fortfarande inte svarat. Jag vet inte vad som händer - om det är hon som inte svarar, eller om det är huvudkontoret i USA som inte gör det. Problemet är att Warner i Sverige inte själva vet något, då alla dubbningar beställs och övervakas direkt från huvudkontoret i USA.

Men jag har inte gett upp, utan ska fortsätta försöka kontakta Warner i förhoppning om att få fram credits.

gstone

Tänk om Eurotroll dubbade Harry Potter filmerna !
Det kanske hade varit bättre då :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 mars 2021 kl. 14:04:10
Tänk om Eurotroll dubbade Harry Potter filmerna !
Det kanske hade varit bättre då :D
Dubbningarna skulle inte bli perfekta dock då de fortfarande skulle vara lågbuget dubbningar men om Eurotroll hade dubbat Harry Potter filmerna för bio skulle de nog bli mycket bättre.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 mars 2021 kl. 14:19:04
Dubbningarna skulle inte bli perfekta dock då de fortfarande skulle vara lågbuget dubbningar men om Eurotroll hade dubbat Harry Potter filmerna för bio skulle de nog bli mycket bättre.

Balto är ju bra dubbat ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.