Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

SuperTed

Startat av quintero.barcelona, 7 oktober 2013 kl. 17:47:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

quintero.barcelona

Tack för all fin info jag får varje gång jag kommer med mina frågor och funderingar!Tycker denna sida är kanon!

Här kommer nästa fråga... Min absoluta favoritserie som barn var "SuperTed".
Jag har kvar några gamla vhs:er sen gammalt och har även fått tag på några fler i efterhand.
Det skulle vara väldigt kul att få tag på alla avsnitt som släppts svenskdubbat på vhs. Hur många vhs:er finns det?

Jag har:

Superted 2 - Trefa
Superted 3 - Trefa
superted 4 (Superted och kristallkulan) - Trefa
Superted Tidernas hjälte - AB Wendros
superted Rider ut stormen - AB Wendros
Superted Skurkarnas skräck - AB Wendros

Daniel Hofverberg

De VHS-filmer jag känner till med den walesiska originalserien SuperTed är:

SuperTed 1
SuperTed 2
SuperTed 3
SuperTed och kristallkulan
SuperTed - Skurkarnas skräck
SuperTed - Tidernas hjälte


Jag skulle tro att de flesta av dessa bör ha släppts av Trefa Video ursprungligen, i och med att dubbningen såvitt jag förstår gjordes av Trefa Video. Fram till och med någon gång på 1980-talet ägdes Trefa Video av Lasse Svensson, som själv dubbade allting till svenska och hyrde in sig hos GSP Film för dubbningarna. De första filmerna med SuperTed gavs ut 1984, och Lasse lämnade företaget nån gång därefter för att starta Media Dubb 1987. Senare har både Select Video, Collage Entertainment och Wendros släppt nyutgåvor av SuperTed-volymerna.

Jag kan förresten passa på att fråga hur ditt ex av SuperTed - Tidernas hjälte är? Mitt ex av den filmen är nämligen mycket egendomlig - den verkar vara en avkopiering av brittiska sändningsmastrar, så varje avsnitt inleds med en textskylt med titel, produktionskod, information om ljudspår ("Channels 1 & 2 English, Channels 3 & 4 M&E") och nedräkning innan avsnittet börjar. Det finns heller inga varningstexter eller distributörsjinglar i början, utan kassetten inleds på en gång med det första avsnittet. På mitt ex ryms inte ens det sista avsnittet, utan efter 75 minuter tar bandet slut och avbryts mitt i ett avsnitt.

Då omslagstexten inte verkar stämma alltför väl med innehållet och speltiden på omslaget inte stämmer överens med det faktiska innehållet (på omslaget står det 60 minuter, och det faktiska innehållet är på 75 minuter), så har jag hunnit tänka tanken att det kanske finns ytterligare en volym och att kassetten till denna okända volym hamnat i fel fodral, så att det egentligen är någon annan volym än Tidernas hjälte som jag har.

De sex volymer jag har (listade ovan) innehåller i alla fall tillsammans 35 av de 36 producerade avsnitten. Ett enda avsnitt återstår som jag misstänker aldrig dubbats till svenska, men som jag inte lyckats få någon 100-procentig klarhet i; den första säsongens SuperTed and the Gold Mine.

När serien gick på SVT som del av Sköna söndag 1986 var det i alla fall bara 25 avsnitt som sändes, men jag har inte lyckats få någon definitiv klarhet i exakt vilka. Jag har dock inget minne av att SuperTed and the Gold Mine skulle ha visats där, så i så fall är det om det finns ytterligare någon VHS-volym som kan tänkas innehålla det avsnittet.

Av den nyare amerikanska Hanna-Barbera-serien The Further Adventures of Superted är det mig veterligen bara en VHS-utgåva som släppts i Sverige; SuperTed rider ut stormen. Alla exemplar jag sett av den kassetten innehåller av någon ofattbar anledning ett och ett halvt avsnitt av The Further Adventures of Superted (ca 33 minuter), och avbryts med "Fortsättning följer" för att därefter följas av några avsnitt av den walesiska originalserien som utfyllnad. Det andra avsnittet av Hanna-Barbera-serien får man alltså inte se slutet av; oerhört irriterande...

Jag håller för övrigt på att synka ihop svenskt ljud till alla avsnitten av den walesiska originalserien SuperTed till DVD-bild från den australiensiska DVD-boxen, för att få bästa möjliga kvalitet och dessutom både svenskt och engelskt tal. Än så länge har jag gjort färdigt DVD med säsong 1, men säsong 2 och 3 har jag inte ens hunnit börja på. Vill någon ha kopior av mina DVD:er när de är klara är det inga problem att ordna.

quintero.barcelona

Hej!

Ahaaa... Då är det Superted 1 jag saknar! Hur ser den ut...? den har jag nog aldrig sett!
Superted and the gold mine finns faktiskt med på min "Superted 3"
I övrigt ser det ut såhär:

Min "SuperTed Rider ut stormen" innehåller:

- Superted Phantom of the Grand ol opry part 1
- Superted Phantom of the Grand ol opry part 2
- Superted and Dot`s entertainment
- Superted and the trainrobbers
- Superted and the giant kites
- Superted and the pearlfishers

"SuperTed Tidernas hjälte" innehåller:

- Superted and mother nature
- Superted and the magic word part 1
- Superted kicks up the dust
- Superted and the pothole rescue
- Superted and the whales
- Superted and the gorilla
- Superted and the great horrendo
- Superted goes around the bend

Mvh Dennis

Erika

Jag har ett svagt minne av att jag hade avsnittet "SuperTed and the Gold Mine" inspelat en gång i tiden, och jag tror det avsnittet låg även ute på Youtube ett tag - med svenskt tal och allt.

Daniel Hofverberg

Jag har nu gått igenom mina VHS-filmer, och tydligen har det uppstått någon märklig förvirring bland volymerna, så att samma film släppts både som SuperTed 2 och SuperTed 3. Det visade sig nämligen att min andra och tredje volym var identisk, så mest troligt är det alltså inte samma innehåll mellan de olika distributörernas utgåvor med samma titlar.

Mina volymer innehåller i alla fall följande avsnitt:

SuperTed 1:
Superted and the Stolen Rocketship / Superted och det stulna raketskeppet
SuperTed and the Inca Treasure / Superted och inkaskatten
Superted och elefanternas kyrkogård / SuperTed and the Elephants Graveyard
Superted och tågrånarna / Superted and the train robbers
Superted och jättegladorna /SuperTed and the Giant Kites
Superted och pärlfiskarna / Superted and the pearl Fishers

SuperTed 2:
Superted at the Toy Shop
Superted in Texas
Superted Meets Father Christmas
Superted and Trouble in Space - Part One
Superted and Trouble in Space - Part Two
Superted in the Arctic

SuperTed 2:
Samma som SuperTed 2

SuperTed och kristallkulan:
Superted och vapensmugglarna / SuperTed and the Gun Smugglers
Superted och kristallkulan / SuperTed and the Crystal Ball
Pricky och indianerna / Spotty and the Indians
Superteds dröm / SuperTed's Dream
Bullens berättelse / Bulks Story
Superted och skogshuggarna / SuperTed and the Lumberjacks

SuperTed - Skurkarnas skräck:
Superted och Tex magiska trollformel / Superted and Tex's Magic Spell
Superted i Chinatown / Superted in Chinatown
Superted och skallerormen / Superted and the Rattlesnake
Superted i ödeslottet / Superted at Creepy Castle
Superted och mumiekistorna / Superted and the City of the Dead
Ett besök på planeten Prick / Superted on Planet Spot
Superted på nöjesfältet / Superted at the Funfair
Nötter i rymden / Superted and Nuts in Space

SuperTed - Tidernas hjälte:
SuperTed and Mother Nature
SuperTed and the Magic Word - Part 1
SuperTed and the Magic Word - Part 2
SuperTed and the Pothole Rescue
SuperTed Kicks Up the Dust
SuperTed and the Whales
SuperTed and the Gorilla
SuperTed and the Great Horrendo
SuperTed Goes Round the Bend / SuperTed blir snurrig i bollen
(plus de första minuterna av Superted and Tex's Magic Spell, som avbryts då bandet tar slut)

SuperTed rider ut stormen (Futher Adventures of SuperTed):
Phantom of the Grand ol opry - Part 1
Phantom of the Grand ol opry - Part 2
Superted and Dot's Entertainment - Part 1 (men alltså inte Part 2)
Superted and the trainrobbers
Superted and the giant kites
Superted and the pearlfishers

Citat från: quintero.barcelona skrivet  8 oktober 2013 kl. 10:17:43
Superted and the gold mine finns faktiskt med på min "Superted 3"
Vilka avsnitt innehåller din SuperTed 3, i och med att min tydligen är identisk med SuperTed 2? Stämmer dina övriga volymer överens med mina innehållsmässigt?

Citat från: quintero.barcelona skrivet  8 oktober 2013 kl. 10:17:43
Min "SuperTed Rider ut stormen" innehåller:

- Superted Phantom of the Grand ol opry part 1
- Superted Phantom of the Grand ol opry part 2
- Superted and Dot`s entertainment
- Superted and the trainrobbers
- Superted and the giant kites
- Superted and the pearlfishers
Det stämmer överens med min. Men även din har alltså bara Part 1 av Superted and Dot's Entertainment, så att den storyn slutar med "Fortsättning följer"?

quintero.barcelona

Hej!

Allt ser ut att vara likadant som ditt förutom:
-Min Superted 2 saknar Trouble in space part 2
-Min Superted Tidernas hjälte saknar The magic word part 2

"SuperTed 3" Innehåller nästan exakt samma avsnitt som i "Superted Skurkarnas Skräck"
-Superted i ödeslottet / Superted at Creepy Castle
-Superted och mumiekistorna / Superted and the City of the Dead
-Ett besök på planeten Prick / Superted on Planet Spot
-Superted på nöjesfältet / Superted at the Funfair
-Nötter i rymden / Superted and Nuts in Space
-Sist men inte minst Superted and the Goldmine

Dessa 6 avsnitt är dem som är på min "SuperTed 3"

quintero.barcelona

"Dots Entertainment" på min "Superted rider ut stormen" är inte uppdelad i 2 delar.
Den heter bara "Dots Entertainment". Den delen tror jag att det är något fel på också...
Figurerna har jättekonstiga färger, typ blå/mintrgrön. Allt annat på den delen har dock normal färg vilket är märkligt.

Daniel Hofverberg

Tack för informationen. Har du möjlighet att kunna digitalisera SuperTed and the Gold Mine från SuperTed 3 på något sätt? Jag skulle behöva det avsnittet (framförallt ljudet) för att kunna göra klart min DVD-box med synkning till restaurerad DVD-kvalitet.

Citat från: quintero.barcelona skrivet  8 oktober 2013 kl. 13:24:04
Allt ser ut att vara likadant som ditt förutom:
-Min Superted 2 saknar Trouble in space part 2
-Min Superted Tidernas hjälte saknar The magic word part 2
På mitt ex av SuperTed 2 är avsnitten ihopklippta, och där är skylten med "Superted and Trouble in Space - Part 2" bortklippt. Sannolikt är det samma sak för dig, så att avsnittet ändå finns med. Kolla på längden på Superted and Trouble in Space - är avsnittet runt 7 minuter långt har du bara del 1; är avsnittet ca 14 minuter har du både del 1 och 2.

Eventuellt kan det vara något liknande med SuperTed and the Magic Word, fast de är inte ihopklippta på mitt ex.

På mina exemplar är det en salig blandning hur avsnitten presenteras - på somliga är för- och eftertexterna bortklippta, och på somliga är avsnitten kompletta. Närmare bestämt är det så här på mina ex:

SuperTed 1: Alla avsnitt är kompletta, med individuella för- och eftertexter
SuperTed 2 (och 3): Avsnitten är ihopklippta, med bara en uppsättning för- och eftertexter (d.v.s. bara öppningsvinjett före det första avsnittet, och bara sluttexter efter det sista avsnittet)
Superted och kristallkulan: Avsnitten är ihopklippta, med bara en uppsättning för- och eftertexter
SuperTed - Skurkarnas skräck: Avsnitten är ihopklippta, med bara en uppsättning för- och eftertexter
SuperTed - Tidernas hjälte: Alla avsnitt är kompletta, med individuella för- och eftertexter (och t.o.m. TV-bolagets interna title cards före varje avsnitt)

Hur ser det ut för dig?

Citat från: quintero.barcelona skrivet  8 oktober 2013 kl. 13:41:24
"Dots Entertainment" på min "Superted rider ut stormen" är inte uppdelad i 2 delar.
Den heter bara "Dots Entertainment". Den delen tror jag att det är något fel på också...
Figurerna har jättekonstiga färger, typ blå/mintrgrön. Allt annat på den delen har dock normal färg vilket är märkligt.
Det är samma sak med färgerna på mitt ex av Dot's EntertainmentSuperTed rider ut stormen. Hur långt är det avsnittet för dig? Det kompletta avsnittet ska vara på 22 minuter, men på mitt ex av kassetten finns bara den första halvan med så att den räcker ca 10 - 11 minuter. För mig slutar avsnittet med en berättarröst som säger "Kommer SuperTed och hans vänner att ta sig loss från den dödliga kvicksanden (...)? Missa inte nästa avsnitt!", men sen finns alltså inte fortsättningen med utan det fortsätter direkt med SuperTed and the Train Robbers från den walesiska originalserien.

Anledningen till förvirringen kring halva och hela avsnitt med The Further Adventures of SuperTed är att de amerikanska originalsändningarna av den serien var på 22 minuter, men när serien visades i Storbritannien klipptes de isär av BBC så att varje avsnitt blev till två avsnitt.

quintero.barcelona

Jaja ok!
Då ska jag kolla längden på Trouble in space, magic word och Dots entertainment
å kolla om det kanske är så att dem är ihopklippta!

Nää jag är helt kass när det kommer till det tekniska! Vet inte alls hur man gör...

quintero.barcelona

Men lösa det måste vi ju absolut göra! Du måste ju få serien komplett så man kan få ett ex sen när dvd`n är färdig;)

Jag har kollat runt lite... kollat på wikipedia.com om Superted

Det finns ju 3 säsonger med Superted alà 36 avsnitt... men jag får det till 39 avsnitt!
- Phantom of the grand ole opry part 1
- Phantom of the grand ole opry part 2
- Dot`s entertainment part 1

Dessa 3 verkar inte höra till någon av dem 3 superted säsongerna?

Daniel Hofverberg

De tre avsnitten hör mycket riktigt inte till någon av de tre säsongerna av "vanliga" SuperTed. De avsnitten hör till den amerikanska Hanna-Barbera-serien The Further Adventures of SuperTed, som producerades av William Hanna och Joseph Barbera 1989 ursprungligen som del av programblocket The Funtastic World of Hanna-Barbera. Den vanliga serien gjordes i Wales 1982 - 1986.

Av The Further Adventures of SuperTed gjordes 13 avsnitt på 22 minuter vardera (eller 26 avsnitt om man räknar med 11-minutersavsnitt; d.v.s. med del 1 och 2), men tyvärr tror jag bara att det är dessa 3 avsnitt (eller ett och ett halvt) som någonsin dubbats till svenska.

The Further Adventures of SuperTed hade ett annat ledmotiv än den walesiska originalserien, och hade också betydligt längre avsnitt - en sammanhängande handling på 22 minuter istället för 7 - 8 minuter. Den amerikanska serien var också gjord på engelska i original, medan de tre säsongerna av den "vanliga" serien ursprungligen spelades in på kymriska (walesiska).

The Further Adventures of SuperTed har tyvärr inte släppts på DVD någonstans i världen, men 6 av avsnitten ska ha släppts på VHS i England - utgåvor jag tyvärr ännu inte har lyckats att få tag i.

quintero.barcelona

"Superted and the magic word" är ca 11 min för mig och avslutas med att Bullen och Knotan sitter i vattnet och Knotan säger:
När allt kommer omkring är han min bästa vän... (är detta hela dvs part 1 och part 2?)

"Superted and Trouble in Space" är ca 12 min och avslutas med att Bullen säger: Som mina kinder...
(är detta hela dvs part 1 och part 2?)

Vad tror du?

gorehound

#12
Citat från: quintero.barcelona skrivet  8 oktober 2013 kl. 13:24:04
Hej!

Allt ser ut att vara likadant som ditt förutom:
-Min Superted 2 saknar Trouble in space part 2
-Min Superted Tidernas hjälte saknar The magic word part 2

"SuperTed 3" Innehåller nästan exakt samma avsnitt som i "Superted Skurkarnas Skräck"
-Superted i ödeslottet / Superted at Creepy Castle
-Superted och mumiekistorna / Superted and the City of the Dead
-Ett besök på planeten Prick / Superted on Planet Spot
-Superted på nöjesfältet / Superted at the Funfair
-Nötter i rymden / Superted and Nuts in Space
-Sist men inte minst Superted and the Goldmine

Dessa 6 avsnitt är dem som är på min "SuperTed 3"

Jag har tre olika exemplar av SuperTed 3, TREFA-utgåvan i både pappersfodral och plast samt nyreleasen av Collage Entertainment, men jag har aldrig sett Superted and the Goldmine på någon utav dem. Samtliga är dessutom helt och hållet identiska med SuperTed 2-kassetten. Jag skulle också gärna vilja se en digital kopia av det avsnittet. :) Kan du kolla ryggen på kassettens fodral? Är det möjligtvis den med den alternativa Trefa loggan, det är den enda som jag inte har och den ser ut såhär och har även ett annat videonummer (8701).


de som jag äger har video nr 3888. Enligt SMDB ska det också finnas ett exemplar med video nr 8725, men den har jag aldrig sett.

Daniel Hofverberg

Mycket märkligt att det tydligen finns flera olika utgåvor av SuperTed 3, och att dessutom flera är identiska med SuperTed 2. Jag har granskat Svensk Mediedatabas version med nr 8725 på biblioteket, men även den är identisk med SuperTed 2 (enda skillnaden är att SuperTed 3-kassetten innehåller några trailers innan filmen börjar).

Citat från: quintero.barcelona skrivet  9 oktober 2013 kl. 16:19:14
"Superted and the magic word" är ca 11 min för mig och avslutas med att Bullen och Knotan sitter i vattnet och Knotan säger:
När allt kommer omkring är han min bästa vän... (är detta hela dvs part 1 och part 2?)

"Superted and Trouble in Space" är ca 12 min och avslutas med att Bullen säger: Som mina kinder...
(är detta hela dvs part 1 och part 2?)

Vad tror du?
Jag har jämfört med mina exemplar, och båda dessa verkar innehålla hela avsnitten med båda delarna - slutet överensstämmer med mina slut i båda fallen.

SuperTed and the Magic Word är för mig 16:05 lång (ganska exakt 8 minuter per avsnitt), och del 1 slutar med att "Super-Bullen" flyger iväg. Sen blir det stillbild och sluttexter visas. Del 2 inleds därefter med öppningsvinjett följt av en kort resumé på just under en minut där berättarrösten (Hans Ernbach) berättar vad som hänt under den första delen.

SuperTed and Trouble in Space är 11:31 lång på min kassett. Den är ihopklippt till ett avsnitt, och saknar därmed resumé och titelskylt i början på del 2.

Intressant nog ser jag att mitt ex av SuperTed - Tidernas hjälte har omkastat två avsnitt gentemot de avsnittslistor som finns på nätet. Där ligger SuperTed Kicks Up the Dust innan SuperTed and the Pothole Rescue. Enligt titelskyltarna innan avsnitten är SuperTed Kicks Up the Dust faktiskt avsnitt 28 medan SuperTed and the Pothole Rescue är avsnitt 29; precis tvärtemot vad bl.a. Wikipedia anger. Är det samma sak för dig?

quintero.barcelona

#14
Mitt ex av SuperTed 3 har videonr 3188 och har den där loggan med Trefagubben/råttan med glasögon och stora framtänder!

Så både Superted and the magic word och Superted and trouble in space va alltså lika som dina?
Offan men då har jag ju part 2 på bägge ändå?

På min superted tidernas hjälte är det samma för mig med kicks up the dust pothole rescue...

Mvh Dennis Q

Daniel Hofverberg

Citat från: quintero.barcelona skrivet  9 oktober 2013 kl. 22:09:24
Så både Superted and the magic word och Superted and trouble in space va alltså lika som dina?
Offan men då har jag ju part 2 på bägge ändå?
Min SuperTed and Trouble in Space var helt identisk med din. Min SuperTed and the Magic Word har alltså med individuella för- och eftertexter, plus att Part 2 inleds med resumé av vad som hände i Part 1. Om jag förstått saken rätt verkar det väl saknas på ditt ex, men förutom det verkar du ha hela avsnitten.

Har ditt ex av SuperTed - Tidernas hjälte alltså inte med öppningsvinjett och sluttexter på varenda avsnitt, som på mitt exemplar? På mitt ex inleds också varje avsnitt med TV-bolagets interna produktionsskylt med titel, avsnittsnummer, längd, o.s.v. som visas i 5 sekunder och räknar ner. Finns det med på ditt?

quintero.barcelona

Hallå igen!


Har hittat en Dvd spelare med inbyggd vhs där man kan föra över vhs till dvd.
Om jag köper den, kan man då lägga in skivan i datorn och sedan skicka till dig?
Tänkte då på det där Superted-avsnittet som du saknade så man senare kan få ett ex med hela serien ;)


Mvh Dennis

Daniel Hofverberg

Ja, är det en inspelningsbar DVD med inbyggd VHS fungerar det alldeles utmärkt. Detsamma gäller om du har en separat inspelningsbar DVD (utan VHS), och kan ansluta den till en VHS-video via en vanlig hederlig SCART-kabel. Det krävs ingen större teknisk kunskap, utan fungerar bra så länge du har en videobandspelare som fungerar. Vilket som går utmärkt att göra.

Enda risken är ifall VHS-kassetten är kopieringsskyddad (så kallad Macrovision) - då fungerar det inte att föra över rakt av från VHS till DVD, utan det behövs någon form av "bildförbättrare" som kan filtrera bort kopieringsskyddet. Då blir det mer omständligt. Mina VHS-kassetter med SuperTed är dock inte kopieringsskyddade, och bland de här företagen var det sällsynt med kopieringsskydd (det är främst Disney och till viss del Warner Bros. som använt sig av sådant på VHS), så risken bör vara väldigt liten att just den här kassetten skulle vara kopieringsskyddad. Jag kan faktiskt inte minnas att jag stött på en enda VHS-film från vare sig Trefa Video eller Collage Entertainment som haft kopieringsskydd.

quintero.barcelona

Jag ska kolla runt lite och kolla vad marknaden erbjuder. Detta är väl det enklaste om man bara vill få över banden till dvd. Sen så har jag ju hört talas om dem här programmen som finns till datorn där man kan förbättra bilden, göra egna menyer, kapitel osv...


Hur gör du? Det skulle vara intressant att få veta...


Mvh Dennis

Daniel Hofverberg

Om du har en relativt snabb dator är så kallade video grabbers ett annat alternativ, som man vanligtvis ansluter till datorn via USB och kopplar VHS-videon till den. Nackdelen är att datorn måste vara snabb om det inte ska bli hopp/avbrott, och dessutom kan det bli lite bökigare. Fördelen är att man kan välja format och bitrate/kvalitet på ett friare sätt, plus att man förstås får in det i datorn på en gång.

Själv använder jag en inspelningsbar DVD-spelare - en enkel och lite äldre modell utan hårddisk (d.v.s. enbart inspelning på DVD). Utan hårddisk är de hyfsat billiga, och jag ser inga större behov av hårddisk där. Den har jag kopplad till en extern VHS-video via SCART, och jag har även bildförbättrare för att få bort kopieringsskydd vid behov. Vanligtvis spelar jag in på DVD+RW-skivor (återinspelningsbara), som jag därefter läser in till datorn. På datorn brukar jag ganska ofta göra egna menyer och en mer avancerad DVD-authoring, för att det ska se proffsigare ut. För det ändamålet använder jag DVD-Lab Pro; ett kanadensiskt (halv)proffsprogram för DVD-authoring som tyvärr inte uppdaterats på ett tag men som jag tycker fungerar ypperligt - det är avancerat, samtidigt som det är någorlunda lättanvänt.

När det gäller SuperTed synkar jag alltså allting till DVD-bild, vilket innebär att jag alltså bara tar det svenska ljudet från VHS och "leker med det" medan jag för bilden använder orörd DVD-bild från den australiensiska DVD-boxen med serien. Det är väldigt tidsödande, men gör alltså att man får bild som är bättre än VHS-kvalitet och dessutom kan få med engelskt ljud (tyvärr har DVD-boxen dock inte med det ursprungliga kymriska originalljudet). Även där gör jag den slutgiltiga DVD:n i DVD-Lab Pro.

quintero.barcelona

Nu ligger Superted 3 ute på tradera... dock vet jag inte vilken version då det tycks vara lite huller om buller med utgåvorna av samma film. Ska införskaffa mig en inspelningsbar dvd här nu kring jul så jag kan skicka "Superted and the gold mine" till dig!


Mvh Dennis Q

Daniel Hofverberg

Det låter bra. Och tack för tipset om Tradera-auktionen - jag har lagt bud på den och vunnit, så får vi se om det råkar vara rätt version av SuperTed 3.

paddington90


gorehound

Citat från: paddington90 skrivet 27 februari 2015 kl. 13:51:05
vilken kassett är detta tro



Kanal 10's utgåva av den första kassetten från Trefa :)

gorehound

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2013 kl. 00:35:19
Det låter bra. Och tack för tipset om Tradera-auktionen - jag har lagt bud på den och vunnit, så får vi se om det råkar vara rätt version av SuperTed 3.
Hej, väldigt sent svar här
Fann du avsnittet på Superted 3 kassetten?

Kan man även få ta del av dina DVD versioner med svenskt tal? :)