Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Signaturmelodier

Startat av Lemanic, 5 april 2008 kl. 23:18:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lemanic

Vilka signaturmelodier tycker ni bäst om?

Själv tycker jag om Sonic Drive, Fun-Tastic(Yogi's Treasure Hunt) och Kissyfur.
Ska inte nämna något men jag samplar friskt från signaturmelodier (blev inspirerad av Sunblock med "I'll be Ready").

Soscla

#1
Sailor Moon, Pokemon (inte bara för att Annelie Berg är med och sjunger  ::)), Winx har ett bra och ett dåligt intro, nu blir jag osäker på vilket som visas i Sverige, men den bra är ganska catchy (serien i övrigt är ju lite...tvivelaktig.)
Även Darkwing Duck (svenska är myyyycket bättre än engelska) och typ Bubmibjörnarna är ganska bra. Det finns många bra!  :)
It's so fluffy I'm gonna die!

Lemanic

Jag tycker också om American Dragon: Jake Long (Go att remixa till Chi-Dance!), Ducktales (Punk-ifierad Funk?), Bumbibjörnarna (Soft-ish Goth!).

Dessutom var Fun-tastic FÖRE Goof Troop med Hip Hop/Rap. Helt i tiden säger jag då (Grandmaster Flash "the Message").
 

chribbe

Teenage Mutant Hero Turtles-introt är ju så jävla grymt. Det gamla alltså som visades på trean början av nittitalet.

mockajacka

#4
Pinkley winks (?) äventyr är bra.Med Luise Hoffsten. Men en bra signaturmelodi är väl den som gör att potentiela tittare springer till tv:n så fort dom hör första takterna på den. Typ Tweenies... ::)
Det man inte vet, har man ingen aning om.

PAAATE

Arkiv X för fan!

Den vinjetten är ju genial!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Cujo

Som 80-talist kan man ju inte annat än få rysningar när man hör
- Mission: Impossible
- MacGyver
- A-Team
- Airwolf
- och konstigt nog också Hawaii 5-0
:)
Auri Sacra Fames - Kontakta mig direkt.

_Alexander_

Finns alldeles för många bra, men de jag kan tänka på nu är:
Sailor Moon
Louie & Co
Sonic (den andra amerikanska serien SatAM)
Katten Nisse
Scooby-Doo Show
Gadget Boy
DuckTales
Goof Troop
Simpsons
Desperate Housewives
Förhäxad

^___^

simonsko

TMNT, Katten Nisse, Pokémon, mfl. i sin ära, men vem har inte glömt signaturmelodierna till Animaniacs och Tiny Toon Adventures i klassiskt Warner Brothers-stuk? :)
Älskar Animaniacs mer än någon annan serie, men jag gillar många andra serier också.
Drömmer om att bli röstskådis. :)

Alexander

#9
Jag hade tyckt om ifall serien Dragon Tales hade kommit till Sverige, den hade passat till Barnkanalen/SVT barn.   ;D

https://m.youtube.com/watch?v=xUfxnDAAxHI

Emmy fann ett fjälligt skal
Som visade sig va en portal
Och innan hon och Max förstod
Iväg till draklandet dom for
Där drakar deras vänner blev
Och du får också följa med
Draksagor, draksagor
Det är dags att höra draksagor
Så kom följ med, håll om min hand
Så far vi till ett magiskt land
Möt Ord, han är skraj, men stark och stor
Där är Cassie, hon är blyg men väldigt klok
Ja, Zac och Wessie är ett höjdarpar
För en vän brevid, det vill alla ha
Draksagor, draksagor
Det är dags att höra draksagor
Så kom följ med, håll om min hand
Så far vi till ett magiskt land.

clara liljeberg

jag tycker att american dragons signaturlåt är bra men jag vet inte hur den låten gick till.