Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Artikel i Trollhättans tidning om dubbning

Startat av Erika, 5 april 2006 kl. 10:18:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Daniel Hofverberg

"Forbidden
You don't have permission to access /fanart/2010/artikel02.jpg on this server." - det var ju en intressant artikel...  ::)

Skämt åsido, den där artikeln är inte unik för Trollhättans tidning på något sätt. Den är skriven av TT Spectra, och har därmed publicerats i ett stort antal (främst lokal-)tidningar över hela Sverige - inkl. Norra Västerbotten här i Skellefteå. Därmed har jag redan läst den, men om du fixar till länkarna kan det kanske intressera någon annan.

Erika

Okej, då det blev alltså något galet när jag la upp dem på det stället.  :(
Vet du något bättre ställe som man kan lägga upp bilder och annat snarlikt på?

Anders M Olsson

Problemet tycks vara att animanga.nu inte tillåter direktlänkning till bilder. Du behöver inte flytta bilderna. Men för att kunna se bilderna måste man först gå in på
http://www.animanga.nu/users.pl?uid=2010

Därifrån kan man klicka sig vidare till artikel01.jpg respektive artikel02.jpg.

GaBBe

Eh, vad bråkar ni om.. Jag  hade inga problem med att se bilderna..

Carl Barks lover

#5
Ett tag kunde jag se artikeln och bilderna men nu funkar dom inte.
Dock menar jag länkerna i början på ämnet inte i Erikas profil på Animanga.

Daniel Hofverberg

Tydligen finns det något skydd mot direktlänkning av bilder, som Anders skrev. Om man kopierar adresserna i början av ämnet och klistrar in dessa i ett nytt webbläsarfönster, så visas bilderna som de ska.

GaBBe

Men för kattens namn, det går ju utmärkt hos mig.

Daniel Hofverberg

Det är du i så fall ensam om... Du kanske har konstiga webbläsarinställningar, eller någon brandvägg som blockerar HTTP_REFERER-information.

GaBBe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 april 2006 kl. 14:04:55
Det är du i så fall ensam om... Du kanske har konstiga webbläsarinställningar, eller någon brandvägg som blockerar HTTP_REFERER-information.

Ja! Jag har faktiskt en brandvägg som blockerar jäkligt mycket..=)