Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney Channel Original Movies

Startat av Artan1528, 3 januari 2018 kl. 10:28:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Artan1528

#30
Citat från: Linda skrivet 19 februari 2018 kl. 21:52:13
Jeg ved ikke hvad pm er , er det en slags privat besked ? For jeg ved ikke hvordan jeg gør det ?
Hvis du søger på mit navn på Facebook så vil du se der kun er mig med det navn , og normalt ligger jeg heller ikke min private e-mail med hele mit navn ud på nettet men jeg er ved at blive gråhåret af at lede efter film og serier fra Disney Channel fordi de alle kun kan bestilles på engelsk over fx eBay og min datter er kun 10 år og forstår ikke så meget engelsk endnu at hun kan se det på engelsk .
Vil du kunne hjælpe mig med at få de film som jeg kan se du har som jeg har ledt længe efter og sende til mig ?
Jeg betaler selvfølgelig udgifterne , jeg er desværre ikke ret meget inde i alt det nye der er kommet og selvom jeg har over 7000 film og serier så har jeg ikke fulgt med i mange år i alt det tekniske og køber derfor alle mine film men det er svært når de ikke er til at købe her hjemme .
Rigtig god aften

Ja, det er en privat besked her på hjemmesiden.
Det er meget nemmere med en privat besked. Dog har jeg ikke filmene/serierne i skiver, jeg har dem som filer. Så du kan hente dem ned til din computer. :)

Hvis du laver en bruger, så kan du sende beskeder.

Linda

Citat från: Artan1528 skrivet 19 februari 2018 kl. 21:49:23
Hej Linda.
Desværre er Liv & Maddie en af de få serier jeg ikke har optaget, da jeg ikke synes den er så spændende, så det er dejligt at høre at Daniel Hofverberg kan hjælpe dig.

Jeg har lige noget info til dig.
Der findes 4 sæsoner af Liv & Maddie, men det er kun de 3 første der er blevet vist indtil videre i skandinavien. Sæson 4 har ikke haft premiere endnu på dansk.
Og sæson 2 ligger på Viaplay lige nu. Du kan få en måned gratis.

EDIT: Jeg har faktisk sæson 1 på dansk. Jeg downloadede den fra Viaplay. De havde sæson 1 indtil for en uge siden, heldigvis nåede jeg at downloade den.

Kunne du tænke dig at få sæson 1 på dansk? De er i 1080p, og det er filer. Så du skal bare downloade/hente dem ned til din computer, så kan du eventuelt lægge dem i en USB-nøgle, så du kan se dem på et fjernsyn.

Havde du egentlig nogle Disney Channel Original Movies? :)
Hej
Tak for dit hurtige svar , jeg vil meget gerne have sæson 1 af dig .
Jeg kan godt nok se viaplay hvor min datter kan se sæson 2 men den bliver desværre også fjernet på et tidspunkt , er det en du vil kunne hjælpe med at hente ?
Jeg har næsten alle originale børne Disney film og mange serier , og har mindst lige så mange forskellige voksen film .
Hvis du kan vente nogle dage så kan jeg give dig et link til hvor jeg er ved at ligge alle mine film ind med billed af cover og alting , og se om der er nogle du kan bruge af dem .
Jeg får 700 film hjem imorgen også og er ved at lave om i mit film system da min samling ellers er ret uoverskuelig .
Du/i er meget velkommen til at se om der er nogle i kan bruge af dem jeg har :-)

Linda

Citat från: Artan1528 skrivet 19 februari 2018 kl. 21:54:22
Ja, det er en privat besked her på hjemmesiden.
Det er meget nemmere med en privat besked. Dog har jeg ikke filmene/serierne i skiver, jeg har dem som filer. Så du kan hente dem ned til din computer. :)

Hvis du laver en bruger, så kan du sende

beskeder.

Det troede jeg egentligt jeg havde gjord , men prøver lige at se hvordan jeg ellers gør det.
Er det så under dit profil navn jeg skriver en privat besked ?

Artan1528

Citat från: Linda skrivet 19 februari 2018 kl. 22:00:25
Hej
Tak for dit hurtige svar , jeg vil meget gerne have sæson 1 af dig .
Jeg kan godt nok se viaplay hvor min datter kan se sæson 2 men den bliver desværre også fjernet på et tidspunkt , er det en du vil kunne hjælpe med at hente ?
Jeg har næsten alle originale børne Disney film og mange serier , og har mindst lige så mange forskellige voksen film .
Hvis du kan vente nogle dage så kan jeg give dig et link til hvor jeg er ved at ligge alle mine film ind med billed af cover og alting , og se om der er nogle du kan bruge af dem .
Jeg får 700 film hjem imorgen også og er ved at lave om i mit film system da min samling ellers er ret uoverskuelig .
Du/i er meget velkommen til at se om der er nogle i kan bruge af dem jeg har :-)

Det var faktisk min ven der hentede dem ned til mig, men jeg spørger ham om han også kan hente sæson 2 ned.
Jeg venter gerne nogle dage. Bare tag dig god tid.

Send en privat besked til mig, så finder vi ud af noget med sæson 1 :)

Du trykker på mit burgernavn, så står der: "Skicka PM". ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Linda skrivet 19 februari 2018 kl. 21:44:26
Hej tak for din besked .
Hvis de danske beskeder er svære at læse så kan i gå ind på hjemmesiden via crome og trykke oversæt , så står det så man kan læse :-)
Jeg vil blive MEGET glad for hvis jeg kan få de afsnit du har af liv & maddie ind til videre.
Jeg ved nemlig ikke hvordan jeg skal optage dem over det antenne kabel tv vi har hvor jeg bor .
Vil det kunne lade sig gøre du kan hjælpe mig med at få dem ?
Jeg betaler gerne for udgifterne hvis du kan sende dem til mig da jeg ikke aner hvordan jeg skal ligge dem ned på en Skive efter der er lavet så meget om de sidste mange år , og jeg er desværre ikke så god til alt det tekniske :-)
Du/ i må meget gerne kontakte mig over mail hvis i kan hjælpe mig med nogle af liv og maddie afsnittene , og min mail adresse er mit eget navn og da kun min familie hedder singerholm så er der kun mig i Danmark med hele mit navn og er en helt almindelig mor som er ret desperat efter at kunne give min datter liv og maddie serien eller de afsnit som jeg kan få fat i .
Rigtig god aften
Jag har inga problem att förstå danska; åtminstone inte i skriven form (talad danska är svårare att förstå...).

Jag har inte gått igenom och klippt ut mina avsnitt av Liv & Maddie än, så därför vet jag ännu inte vilka avsnitt jag har och inte på respektive språk; men tyvärr tror jag inte det är alltför många avsnitt. Efter sjukdom och datorhaveri ligger jag tyvärr efter när det gäller att klippa ut TV-inspelningar, men jag ska försöka hinna med det så fort som möjligt.

Självklart kan du få alla avsnitt jag har, när jag har klippt ut dem. Min förhoppning har varit att kunna få serien komplett på alla skandinaviska språk, och göra egna DVD-boxar med alla säsonger och avsnitt på svenska, norska, danska och finska. Det kommer dock inte att gå särskilt fort, då det fortfarande är så många avsnitt som saknas... Men om och när dessa DVD:er blir klara ska du självklart få kopior av dem. :)

Liv & Maddie har inte sänts alls på ett tag, men nu på lördag verkar det som att Disney Channel ska börja om att sända serien; då huvudsakligen med avsnitt från säsong 3. Jag ska försöka spela in alla avsnitt som sänds från och med nu från Disney Channel Sverige/Finland och Disney Channel Danmark. Tyvärr har min leverantör tagit bort Disney Channel Norge från utbudet, så för tillfället kan jag inte spela in avsnitten på norska. :(


För övrigt håller jag med Artan1528 att det är en fördel om du registrerar ett användarkonto på forumet, istället för att posta som gäst. Då kommer du åt PM och även flera andra fördelar.

Åtminstone tidigare vet jag att det varit problem med att Hotmail blockerar all e-post från Dubbningshemsidan - jag vet inte om det är löst än eller inte - så det är möjligt att du inte får aktiveringsmailen som skickas från forumet. Om du försökt registrera dig men inte fått mailet, så meddela mig vilket användarnamn du registrerat dig under så aktiverar jag dig manuellt. :)


Citat från: Artan1528 skrivet 19 februari 2018 kl. 21:49:23
EDIT: Jeg har faktisk sæson 1 på dansk. Jeg downloadede den fra Viaplay. De havde sæson 1 indtil for en uge siden, heldigvis nåede jeg at downloade den.
Jag har helt missat att Viaplay tagit bort den första säsongen, så jag har tyvärr inte hunnit spara ner den säsongen på något språk. Väldigt irriterande... :(

Jag skulle uppskatta om jag kunde få dina nedladdade filer från säsong 1. Även fast det bara är danska, så är det i alla fall ett språk mindre att försöka få tag i; i synnerhet som Disney Channel knappt har sänt säsong 1 alls på senare tid.

Citat från: Artan1528 skrivet 19 februari 2018 kl. 21:04:29
Jeg har 4-5 Disney serier komplet på dansk. Og mange andre har jeg næsten komplet. Måske kan vi give hinanden det vi mangler? :)

Fik du fat i dine DCOM's? Jeg håbede jeg kunne få dem. :D
Gärna det. Jag har inte glömt bort dig, men tyvärr ligger jag efter med det mesta efter att jag var sjuk så länge och före det hade datorproblem. Då jag fortfarande är ovanligt trött och slut efter sjukdomen har jag därför inte hunnit med så mycket mer än arbete och dylikt på sistone. Jag ska försöka hitta åt och ordna så du får alla de DCOMs som du är intresserad av så fort som möjligt. :)

Artan1528

Daniel Hofverberg når jeg har uploadet sæson 1 til mega, så sender jeg både linket til dig og Linda, så kan i få begge to få sæson 1. Jeg har også spurgt min ven om at downloade sæson 2, og det kan han godt. Så jeg sender også sæson 2 til jer begge to :)

Jeg har også optaget 4 episoder fra Disney Channel fra sæson 3, jeg begynder at optage dem igen, så jeg kan få hele serien.

Hehe det gør ikke noget, jeg ville bare huske dig på det, hvis du havde glemt det :)

TrondM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 februari 2018 kl. 09:25:41
Liv & Maddie har inte sänts alls på ett tag, men nu på lördag verkar det som att Disney Channel ska börja om att sända serien; då huvudsakligen med avsnitt från säsong 3. Jag ska försöka spela in alla avsnitt som sänds från och med nu från Disney Channel Sverige/Finland och Disney Channel Danmark. Tyvärr har min leverantör tagit bort Disney Channel Norge från utbudet, så för tillfället kan jag inte spela in avsnitten på norska. :(

Jeg har lagt til opptak av "Liv og Maddie" på norsk. Jeg kan laste de opp fortløpende.

Daniel Hofverberg

Citat från: TrondM skrivet 20 februari 2018 kl. 13:51:12
Jeg har lagt til opptak av "Liv og Maddie" på norsk. Jeg kan laste de opp fortløpende.
Det vore mycket uppskattat, tack. Säsong 2 behövs förmodligen inte, för den finns på Viaplay och jag skulle tro att deras ljudkvalitet är fullt jämförbar med Disney Channels (även om jag i och för sig inte har jämfört än). Men övriga säsonger är i alla fall högintressanta.

Citat från: Artan1528 skrivet 20 februari 2018 kl. 10:16:34
Daniel Hofverberg når jeg har uploadet sæson 1 til mega, så sender jeg både linket til dig og Linda, så kan i få begge to få sæson 1. Jeg har også spurgt min ven om at downloade sæson 2, og det kan han godt. Så jeg sender også sæson 2 til jer begge to :)
Tack. :) Är det bara danskt tal på dina filer? För jag såg nu att i alla fall på svenska Viaplay har säsong 2 av Liv & Maddie valbara ljudspår - både danskt, norskt, svenskt och engelskt tal.

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 februari 2018 kl. 17:14:30
Tack. :) Är det bara danskt tal på dina filer? För jag såg nu att i alla fall på svenska Viaplay har säsong 2 av Liv & Maddie valbara ljudspår - både danskt, norskt, svenskt och engelskt tal.

Ja, der er kun dansk tale, da min ven ikke har tid til at downloade alle sprog. Han laver/downloader også andre ting, så det vil tage for lang tid. :)

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 februari 2018 kl. 17:14:30
Tack. :) Är det bara danskt tal på dina filer? För jag såg nu att i alla fall på svenska Viaplay har säsong 2 av Liv & Maddie valbara ljudspår - både danskt, norskt, svenskt och engelskt tal.

Min ven havde tid til at downloade alle sprog fra Viaplay. Så sæson 2 har ALLE sprog. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet 21 februari 2018 kl. 12:48:03
Min ven havde tid til at downloade alle sprog fra Viaplay. Så sæson 2 har ALLE sprog. :)
Toppen!

Då återstår "bara" svenskt och norskt ljud till säsong 1, vilket kan bli en utmaning då den säsongen inte verkar sändas längre; åtminstone inte på senare tid. Ett flertal säsong 1-avsnitt har jag från svensk-finska Disney Channel (svenskt och engelskt tal samt finsk text), men inget eller åtminstone nästan inget på norska.

Om vi har riktig tur kanske Netflix tar över säsong 1 i Skandinavien, nu när Viaplays rättigheter för den säsongen gått ut. På senare tid har det inte varit helt ovanligt att Netflix köper upp rättigheterna till filmer och serier när Viaplays rättigheter gått ut och vice versa, och Liv & Maddie finns trots allt på Netflix i många andra länder. Kanske inte helt troligt, men det vore absolut det bästa som kunde hända - dessutom skulle man då sannolikt även få skandinaviska undertexter, då de allra flesta dubbade serier på Netflix även har textning på de skandinaviska språken.

Samlaren

Ni som laddar ner från viaplay hur gör ni?

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2018 kl. 13:07:58
Om vi har riktig tur kanske Netflix tar över säsong 1 i Skandinavien, nu när Viaplays rättigheter för den säsongen gått ut. På senare tid har det inte varit helt ovanligt att Netflix köper upp rättigheterna till filmer och serier när Viaplays rättigheter gått ut och vice versa, och Liv & Maddie finns trots allt på Netflix i många andra länder. Kanske inte helt troligt, men det vore absolut det bästa som kunde hända - dessutom skulle man då sannolikt även få skandinaviska undertexter, då de allra flesta dubbade serier på Netflix även har textning på de skandinaviska språken.


Kan Netflix i skandinavien ha en chans att få in Disney Channel serier?

Anders M Olsson

Citat från: Artan1528 skrivet 21 februari 2018 kl. 12:48:03
Min ven havde tid til at downloade alle sprog fra Viaplay. Så sæson 2 har ALLE sprog. :)

Vad använder man för program för att downloada från Viaplay?

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 22 februari 2018 kl. 10:21:36
Kan Netflix i skandinavien ha en chans att få in Disney Channel serier?
Jo, visst kan det hända. Netflix i Skandinavien har haft en del Disney Channel-serier, och har fortfarande någon enstaka. Under ganska lång tid hade Netflix bl.a. den argentinsk-spanska Disney Channel-serien Violetta, som tyvärr numera tagits bort.

Och för bara några veckor sedan lade Netflix till den väldigt välgjorda och underskattade fransk-sydkoreansk-japanska animerade serien Miraculous: Ladybug och Cat Noir på äventyr i Sverige, Norge, Danmark och Finland - väldigt värdefullt, då det är en serie som Disney Channel har behandlat relativt illa genom åren; och som i och med introduktionen på Netflix även för första gången fått skandinavisk textning som komplement till de svenska, norska och danska dubbningarna. :)

Netflix i bl.a. USA har dock betydligt fler Disney Channel-serier, och där finns rentav merparten av alla nu aktuella Disney-serier. Problemet i Skandinavien är förstås att Viaplay "snott" en del rättigheter till Disney-serier, så att Netflix inte kan köpa in serier lika fritt som i länder där det inte finns någon motsvarande konkurrent. I enstaka fall har Netflix och Viaplay haft samma serier samtidigt (bland annat med Violetta tidigare), men oftast verkar Disney (och de flesta andra filmbolag också, för den delen) föredra att sälja exklusiva licenser till någon av streamingtjänsterna, så att Netflix i de fall som Viaplay hunnit före vackert får vänta tills deras rättigheter går ut.

Artan1528

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 februari 2018 kl. 12:43:34
Vad använder man för program för att downloada från Viaplay?
Jeg ved det ikke, da det er min ven der downloader dem :)