Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney Channel Original Movies

Startat av Artan1528, 3 januari 2018 kl. 10:28:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Artan1528

Hej allesammen. Jeg er fra Danmark, så jeg håber i kan forstå mig :)

Jeg søger med lys og lygte alle de Disney Channel Original Movies der findes med dansk tale/tekst.
Jeg har "kun" 60 film ud af de 106 der er lavet.
Hvis I mangler nogle, har jeg også nogle af dem med svensk tale/tekst.
Please hjælp mig, da jeg har samlet på de her film i 2-3 år, men Disney Channel vil ikke vise dem :(

Ud af 106 film, er det kun 33 der er dubbet til Dansk, Svensk og Norsk. Og 7 film er dubbet på Finsk.
Jeg har ALLE de 33 DCOMs som er dubbet. Jeg mangler kun dem der ikke er dubbet, men som kun er med Dansk tekst.

Her er listen:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Disney_Channel_original_films#Disney_Channel_Original_Movies

Og det er kun dem der er under "Disney Channel Original Movies" fra 1997-NU
01 Under Wraps
02 You Lucky Dog
...
105 Freaky Friday
106 Kim Possible

Skriv hvis I har med dansk tale/tekst.
Jeg søger også ALLE Special Udgaver af DCOM's, som "What's What", "Sing-Along", "Dance-Along", "Rock-Along" osv.
Jeg har de her film:

Disney Channel Original Movies:
04 Halloweentown = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
08 Smart House = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
09 Johnny Tsunami = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
17 Miracle In Lane 2 = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
22 Mom's Got A Date With A Vampire = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
27 The Luck Of The Irish = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
33 Halloweentown II: Kalabar's Revenge = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
35 Double Teamed = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
36 Cadet Kelly = Tekst: Dansk
45 Eddie's Million Dollar Cook-Off = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
46 The Cheetah Girls = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
47 Full-Court Miracle = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
53 Halloweentown High = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
54 Now You See It... = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
56 Kim Possible: So The Drama = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
57 Go Figure Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
61 High School Musical = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
62 Cow Belles = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
63 Wendy Wu Homecoming Warrior = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
64 Read It And Weep = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
65 The Cheetah Girls 2 = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
66 Return To Halloweentown = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
67 Jump In! = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
69 High School Musical 2 = Lydspor: Dansk, Norsk & Tekst: Dansk, Norsk
71 Minutemen = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
72 Camp Rock = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
73 The Cheetah Girls: One World = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
74 Dadnapped = Tekst: Dansk, Svensk
75 Hatching Pete = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
76 Princess Protection Program = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
77 Wizards Of Waverly Place The Movie = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
78 Starstruck = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
79 Den Brother = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
80 Camp Rock 2: The Final Jam = Lydspor: Dansk, Norsk & Tekst: Dansk, Norsk
81 Avalon High = Lydspor: Dansk
82 The Suite Life Movie = Lydspor: Dansk
83 Lemonade Mouth = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
84 Sharpay's Fabulous Adventure = Lydspor: Dansk, Norsk & Tekst: Dansk, Norsk
85 Phineas & Ferb Across The 2nd Dimension = Lydspor: Dansk, Norsk & Tekst: Dansk, Norsk
86 Geek Charming = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
87 Good Luck Charlie It's Christmas = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk
88 Frenemies = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Finsk
89 Radio Rebel = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
90 Let It Shine = Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
91 Girl Vs Monster = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
92 Teen Beach Movie = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Finsk
93 Cloud 9 = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Finsk
94 Zapped = Lydspor: Dansk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, finsk
95 How To Build A Better Boy = Lydspor: Dansk & Tekst: Finsk
96 Bad Hair Day = Lydspor: Dansk & Tekst: Dansk, Finsk
97 Teen Beach 2 = Lydspor: Dansk & Tekst: Dansk, Finsk
98 Descendants = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
99 Invisible Sister = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Finsk
100 Adventures In Babysitting = Lydspor: Dansk & Tekst: Finsk
101 The Swap = Tekst: Dansk, Svensk
102 Tangled Before Ever After = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Finsk
103 Descendants 2 = Lydspor: Dansk, Svensk, Norsk & Tekst: Dansk, Svensk, Norsk, Finsk
104 Z-O-M-B-I-E-S = Lydspor: Dansk & Tekst: Finsk
105 Freaky Friday = Lydspor: Dansk & Tekst: Finsk
106 Kim Possible = Lydspor: Dansk

Special Udgaver Af Disney Channel Original Movies:
98 Descendants: Sing-Along = Lydspor: Dansk
103 Descendants 2: Sing-Along = Lydspor: Dansk

EXTRA
Disney XD Original Movies:
Bunks = Lydspor: Dansk
Mark & Russel's Wild Ride = Lydspor: Dansk & Tekst: Dansk
Pants On Fire = Tekst: Dansk

Jeg søger alle de 48 andre DCOM's jeg ikke har. Der SKAL være dansk tekst.

Richardo

Citat från: Artan1528 skrivet  3 januari 2018 kl. 10:28:37
Hej allesammen. Jeg er ny her på siden. Jeg er fra Danmark, så jeg håber i kan forstå mig :)

Jeg søger med lys og lygte alle de Disney channel original movies der findes med dansk tale/tekst.

Jeg har "kun" 43 film ud af de 103 der er lavet.

Hvis I mangler nogle, har jeg også nogle af dem med svensk tale/tekst.

Please fortæl mig hvad i har, så fortæller jeg, om jeg mangler det. :)
Jeg kan ikke skrive hvad jeg har lige nu, men når jeg kommer hjem, skriver jeg en liste med film jeg allerede har.  ;)

Please hjælp mig, da jeg har samlet på de her film i 2-3 år, men Disney channel vil ikke vise dem :(

På Disney channel har jeg optaget The Swap og Dadnapped i HD med svenske tekster hvis I mangler dem.

Jeg har også Let It Shine med svensk tekst, men der mangler 5 minutter af starten.

Ud af 103 film, er det kun 30 der er dubbet til dansk ( også svensk tror jeg )

Her er listen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Disney_Channel_original_films

Og det er kun dem der er under "Disney Channel Original Movies" fra 1997-NU

Skriv hvis I har med dansk tale.

Hej! Låter som norska. :)

Nej, jag kan i alla fall inte förstå dig så bra.

Artan1528

Hehe, beklager. Men du kan prøve Google oversæt. Det oversætter dårligt, men måske kan du forstå bedre :D

Alexander

För folk som inte förstår så söker han Disney Channel filmer som har dubbats eller textats till danska.

Om ni vill hjälpa till har han några Disney Channel filmer på svenska i utbyte.  :)

Vilka han söker står i listan som är länkad.

Artan1528

Citat från: Alexander skrivet  3 januari 2018 kl. 13:51:49
För folk som inte förstår så söker han Disney Channel filmer som har dubbats eller textats till danska.

Om ni vill hjälpa till har han några Disney Channel filmer på svenska i utbyte.  :)

Vilka han söker står i listan som är länkad.

Tak  ;D

Daniel Hofverberg

#5
Jag är övertygad om att de flesta här förstår skriven danska utan större problem (fast talad danska kan vara en annan femma...).

Jag har de senaste åren försökt att spela in så många Disney Channel Original Movies som möjligt på både svenska, finska, norska och danska - något som ju tyvärr försvårats av att Disney Channel sedan ett par år tillbaka delat upp kanalen från en enda kanal för Skandinavien till tre olika (Sverige/Finland, Norge och Danmark); så man måste spela in samma film från tre olika kanaler...

De filmer jag har är i alla fall följande, med reservation för felaktigheter. Jag beklagar att jag i många fall inte vet vad filmernas danska eller norska titlar är.

Dessa filmer har jag inspelat i orörd sändningskvalitet på både svenska, norska, danska och finska - filmer märkta med "textad" har inte dubbats till något skandinaviskt språk, utan har engelskt tal med svensk, norsk, dansk och finsk text; resterande har svenskt, norskt, danskt och engelskt tal samt finsk text (ingen av filmerna har dubbats till finska):
Lycka till Charlie - Filmen: Road Trip (Good Luck Charlie, It's Christmas!) (både dubbad och textad)
Frenemies (både dubbad och textad)
Radio Rebel (textad)
Let it Shine (textad)
Tjejen mot monstren / Pige mod monster (Girl vs Monster) (både dubbad och textad)
Cloud 9 (både dubbad och textad)
Hur man bygger bästa killen / Sådan Bygger Man Den Perfekte Dreng / Slik bygger man den perfekte gutten (How to Build a Better Boy)
Bad Hair Day
Mark & Russell's Wild Ride
Min osynliga syster / Min usynlige søster
(Invisible Sister)
Uppdrag: barnvakt / Mission: barnepige / Oppdrag: barnevakt (Adventures in Babysitting)
The Swap (textad)

Följande film har jag i orörd sändningskvalitet med endast svenskt och engelskt ljudspår samt finsk text:
Zappad (Zapped)

Jag trodde att jag hade den även på norska och danska, men lyckas inte hitta åt någon sådan inspelning. :(

Följande filmer har jag spelat in med DVD-recorder från Disney Channel med endast svenskt tal:
Skyrunners
Avalon High
Sharpay's Fabulous Adventure
(innehåller en extra scen som saknas på DVD-utgåvan)

Följande filmer har jag spelat in med DVD-recorder med inbränd svensk text (ingen möjlighet att stänga av eller byta textspråk):
Halloweentown
Halloweentown II: Kalabar's Revenge
Halloweentown High
Return to Halloweentown
Double Teamed
Wendy Wu: Homecoming Warrior
Avalon High
(de första åren sändes filmen parallellt både i dubbad och textad form, men på senare år är det enbart den dubbade versionen som sänts)

Jag tror även att jag ska ha Pixel Perfect, Minutemen och Go Figure, men lyckas inte hitta åt de skivorna för närvarande.

På VHS bör jag ha följande, med inbränd svensk text:
Gotta Kick It Up!
Motocrossed

Därutöver har jag köpt eller fått följande DVD-filmer utgivna i Sverige med Disney Channel Original Movies:
Kim Possible - Drypande dramatiskt (Kim Possible Movie: So the Drama) (dubbad)
High School Musical (dubbad)
High School Musical 2 (dubbad)
The Cheetah Girls (textad)
The Cheetah Girls 2 (textad)
The Cheetah Girls 3: One World (dubbad)
Projekt Prinsessa (Princess Protection Program) (dubbad)
Jump In! (dubbad)
Camp Rock (dubbad)
Camp Rock 2 (dubbad)
Harriet the Spy: Blog Wars (textad)
Magi på Waverly Place - Filmen (Wizards of Waverly Place: The Movie) (dubbad)
Starstruck (dubbad)
Lemonade Mouth (dubbad)
Nördprinsen (Geek Charming) (dubbad)
Sharpay's Fabulous Adventure (dubbad)
Teen Beach Movie (dubbad)
Teen Beach 2 (dubbad)
Descendants (dubbad)
Descendants 2 (dubbad)

Alla filmerna har även dansk och norsk text och/eller tal, förutom Camp Rock 2 och Sharpay's Fabulous Adventure som tyvärr bara har svenskt, finskt och engelskt ljudspår - jag gissar att de två filmerna släppts i en separat utgåva för Norge/Danmark.

Tyvärr är de allra flesta av DVD-utgåvorna utgångna sedan länge.

Den stora frågan är ju dock vilka av alla Disney Channel Original Movies som faktiskt har sänts på Disney Channel, eller på annat sätt någonsin har tillgängliggjorts med svensk, norsk, dansk och/eller finsk text...? Flera av de äldre DCOM-filmerna tror jag aldrig har sänts i skandinavisk TV, eller åtminstone inte på Disney Channel.

Artan1528

#6
WOW! Du er mega heldig. Du har godt nok mange DCOMs, bare ærgerligt de ikke har de andre skandinaviske sprog. Jeg ved ikke om du mangler Dadnapped, men jeg så den ikke i din liste. Hvis du mangler den, så siger du bare til, så skal jeg nok sende den. Den har Dansk/Svensk tekst.

Hvis du vil have dansk tekst/lydspor til dine film, må du også gerne sige til, så skal jeg nok sende.

Er der en mulighed for at du kan sende de film, der kun har svensk dub/tekst?
Jeg samler også på de andre skandinaviske sprog, og du har mange af dem.

Det kunne også være fedt at få frenemies, Girl vs monster, cloud 9 etc med dansk tekst.
Kan du sende alle dine film? :)

16 Wishes og Harriet The Spy: Blog War er faktisk ikke DCOMs. De fjernede dem fra listen, så nu er de kun Disney Channel Movies.
Teen Beach 2 er ikke udgivet på DVD i skandinavien

På Netflix er der zapped og Mark and russels Wild ride med skandinavisk tekst, hvis du mangler. Der er mange programmer der kan rippe subs i .srt, så kan du synce og muxe :)

Richardo

Citat från: Alexander skrivet  3 januari 2018 kl. 13:51:49
För folk som inte förstår så söker han Disney Channel filmer som har dubbats eller textats till danska.

Om ni vill hjälpa till har han några Disney Channel filmer på svenska i utbyte.  :)

Vilka han söker står i listan som är länkad.

Ok. Kan han inte bara köpa DVD:erna? Alla Disney DVD:er har danskt ljudspår och danskt text så vitt jag vet?

Artan1528

#8
Citat från: Richardo skrivet  4 januari 2018 kl. 08:26:54
Ok. Kan han inte bara köpa DVD:erna? Alla Disney DVD:er har danskt ljudspår och danskt text så vitt jag vet?

Man kan desværre ikke købe dem på DVD.

Det er kun de her der er kommet på DVD

The Cheetah Girls 1-3
Kim Possible So The Drama
High School Musical 1-2 (DVD+Blu-Ray)
Jump In!
Camp Rock 1-2 (2'eren DVD+Blu-Ray)
Princess Protection Program
Wizards Of Waverly Place The Movie
Starstruck
Lemonade Mouth
Sharpay's Fabulous Adventure
Phineas & Ferb Across The 2nd Dimension
Geek Charming
Teen Beach Movie
Descendants 1-2
Tangled Before Ever After

Man kan kun købe 20 af dem. Men der er 104. :)

Richardo

Kanske qnorsten har någon av de serierna? Annars vet jag inte vem som kan ha dem inspelade.

Artan1528

Tak for tippet. Jeg spørger ham med det samme. :)

Jeg ved ikke om jeg misforstod, fordi jeg ikke er så god til svensk, men det er film og ikke serier. :P

Daniel Hofverberg

Självklart ska du få alla filmer du vill från mig. Jag måste bara hitta åt dem först, för alla som inte sänts det senaste året eller så har jag nog inte på hårddisken utan är utbrända på DVD-skivor.

Tack för tipset om Netflix, jag ska ta och spara ned skandinavisk textning till de filmerna.

Citat från: Artan1528 skrivet  4 januari 2018 kl. 08:00:35
WOW! Du er mega heldig. Du har godt nok mange DCOMs, bare ærgerligt de ikke har de andre skandinaviske sprog.
Jo, det är synd att jag inte var efterklok nog att spela in även med norsk och dansk text, på den tiden som jag spelade in med DVD-recorder. Men tyvärr började jag tänka den tanken först i samband med möjligheten att spela in orört.

Citat från: Artan1528 skrivet  4 januari 2018 kl. 08:00:35
16 Wishes og Harriet The Spy: Blog War er faktisk ikke DCOMs. De fjernede dem fra listen, så nu er de kun Disney Channel Movies.
Teen Beach 2 er ikke udgivet på DVD i Skandinavien
Det har du så rätt i, jag tänkte fel i hastigheten. Jag bör dock ha separata inspelningar av Teen Beach 2 från svensk-finska, norska och danska Disney Channel, så sätter man ihop dem bör man alltså ha svenskt, norskt, danskt och engelskt ljud samt finsk text.

Jag är medveten om att Harriet the Spy: Blog Wars inte klassas som en DCOM i USA, men i Skandinavien har filmen marknadsförts som en Disney Channel Original Movie så jag ser fortfarande på filmen som en sådan.

16 Wishes är en annan femma dock, då den inte huvudsakligen är producerad av Disney och Disney inte äger rättigheterna till filmen (även fast de varit medproducenter). 16 Wishes ska jag för övrigt ha inspelad orört med engelskt tal och svensk, norsk, dansk och finsk text.

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 januari 2018 kl. 01:58:27
Självklart ska du få alla filmer du vill från mig. Jag måste bara hitta åt dem först, för alla som inte sänts det senaste året eller så har jag nog inte på hårddisken utan är utbrända på DVD-skivor.
Tusind tak! Det er utroligt sødt af dig. :D

Jeg sætter mine film efter numre (Ligesom Disney klassikere/PIXAR ), så jeg går efter den Amerikanske liste, hvor Adventures in Babysitting er nummer 100.

Skyrunner som du nævnte før er en Disney XD Original Movie. :)
Fedt. Det ville være fedt hvis du kunne sende dem alle, også 16 wishes. :D

Har du egentlig optaget nogle film i HD?

Det er irriterende de kun viste 30 film sidste år, til 100 DCOM celebration. :(
Optog du Cheetah Girls i HD?

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet  5 januari 2018 kl. 07:57:56
Har du egentlig optaget nogle film i HD?
Nej, tyvärr inte. Jag har inte tillgång till någon HD-kanal vad gäller Disneys kanaler.

Däremot har jag planerat att synka om ljudet från mina inspelningar till logofria HD-bildkällor från annat håll, för att få bättre bildkvalitet; men på grund av tidsbrist har det inte blivit av än.

Artan1528

Selvom jeg har Disney Channel HD, så har jeg sat lyden på Amazon-rips og 5-6 blu-ray rips. Kvaliteten på Amazon er som blu-ray rips. Men jeg har stadig beholdt mine HD/tv optagelser uberørt.
Vil du have dem i HD? Jeg har optaget 26 af dem i HD fra Disney Channel, de er alle uberørt. Og mangler du ikke Dadnapped? :)