Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Trassel - TV-serien

Startat av Disneyfantasten, 29 september 2017 kl. 16:00:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2018 kl. 13:01:54
Det kan ju fortfarande vara att Molly Sandén varit upptagen eller sjuk en lite längre tid, men man kan ju onekligen börja undra om Dominique tagit över rollen på mer permanent basis...?

Vi får ta det med en nypa salt, i TV-serier är det fullt förståeligt om en skådespelare har förhinder, så jag har viss förståelse för detta. Pålsson är en mycket duktig skådespelare och som sagt helt okej, även om jag personligen alltid kommer att föredra Molly Sandén.

Som sagt så lär "Ralf röjer på internet: Röjar-Ralf 2" få en mer generöst tilltagen budget, då det är en stor biofilm som har amerikansk premiär nu i november och svensk premiär precis i början av februari, så jag tror att det finns en hyfsad chans att Molly återigen gör rollen...

Daniel Hofverberg

Jo, det är alltid svårt att dra säkra slutsatser vid TV-serier - det beror ju på hur snabbt och intensivt som Trassel spelas in. Men ju längre tiden går, desto mer misstänksam blir man ju...

Även i dagens avsnitt, "One Angry Princess", var det i alla fall Dominique som spelade Rapunzel.

Disneyfantasten

Jag har fortfarande inte tillgång till Disney Channel sedan frivisningen december-januari, så därför har jag inte kunnat se den...

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 april 2018 kl. 18:27:45
Jo, det är alltid svårt att dra säkra slutsatser vid TV-serier - det beror ju på hur snabbt och intensivt som Trassel spelas in. Men ju längre tiden går, desto mer misstänksam blir man ju...

Även i dagens avsnitt, "One Angry Princess", var det i alla fall Dominique som spelade Rapunzel.

Det kan være hun kommer tilbage i de senere afsnit, eller sæson 2.

I den danske dub af Lab Rats er der også 2 personer der lægger stemme til Bree.
Sæson 1 Marie Søderberg
Sæson 2 første halvdel - Marie Søderberg
Sæson 2 anden halvdel - (Ukendt)

Sæson 3 Marie Søderberg
Sæson 4 Marie Søderberg

Jeg ved ikke helt hvem det er, der lægger stemme i anden halvdel af sæson 2, men hendes stemme er utroligt irriterende, og passer SLET IKKE. Marie Søderberg er den bedste danske stemme. Hun lægger bl.a også stemme til Violetta og Cleo (H2O).

Så I kan altid håbe på den originale kommer tilbage. :)

Disneyfantasten

Jag har inte kunnat se seriens svenska dubbning på ett bra tag, så nu undrar jag; har Molly Sandén återvänt som Rapunzel eller har Dominique Pålsson Wiklund fortsatt göra rollen?

Dominique Pålsson Wiklund är enligt mig som sagt hyfsad som Rapunzel, men kommer inte alls i närheten av Molly Sandéns nivå, och den sistnämnda kommer (liksom för bl.a. Sofia Källgren som Belle, m.fl.) alltid att vara den enda som känns helt naturlig i rollen...

Då är det betydligt värre med Flynn Riders nya röst, där Jonas Bane är allt annat än lyckad, han är absolut en duktig skådespelare, men som Flynn Rider passar han INTE!

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 17 oktober 2017 kl. 18:48:57
Jo, råkade bli ett extra "r" vid ett tillfälle där i ett av mina inlägg, men det är rätt i creditlistan jag skrev först.  :)

Hur tycker du om Flynn Riders nya röst i TV-serien? Jag tycker inte att Jonas Bane passar som varesig Flynn Rider eller Hiro Hamada, trots att han är en duktig skådespelare...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 augusti 2018 kl. 11:06:10
Hur tycker du om Flynn Riders nya röst i TV-serien? Jag tycker inte att Jonas Bane passar som varesig Flynn Rider eller Hiro Hamada, trots att han är en duktig skådespelare...

Jag tycker han är helt okej i rollen som Flynn. Som Hiro är själva inlevelsen jättebra men han låter en aning för gammal, men det är inget som stör mig.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 12 augusti 2018 kl. 11:10:38
Jag tycker han är helt okej i rollen som Flynn. Som Hiro är själva inlevelsen jättebra men han låter en aning för gammal, men det är inget som stör mig.  :)

Såg du min fråga om Rapunzels röst? Har Molly Sandén återvänt eller har Dominique Pålsson Wiklund fortsatt i serien?  :)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 augusti 2018 kl. 16:13:54
Såg du min fråga om Rapunzels röst? Har Molly Sandén återvänt eller har Dominique Pålsson Wiklund fortsatt i serien?  :)

Hittils har jag endast hört Dominique i rollen i det som har kommit efter "Drottning för en dag".

Vi får se om Molly återvänder eller om Dominique fortsätter som Rapunzel serien ut.

Daniel Hofverberg

Det har ju tyvärr inte sänts nya avsnitt på ett tag, så än så länge är det svårt att dra någon säker slutsats. Men vid de enstaka avsnitt som sänts efter Drottning för en dag, liksom i kortfilmsavsnitten (dagboksavsnitten) på ett par minuter, har det som sagt varit Dominique Pålsson Wiklund.

Men då det inte rört sig om mer än några avsnitt kan man som sagt inte dra någon säker slutsats än - har Molly varit sjuk eller frånvarande på annat håll, så kan de fåtal avsnitt som sänts hittills med Dominique i stort sett ha dubbats under en och samma vecka; eller knappast mer än ett par veckor i alla fall.

Jag hoppas att det är på gång nya avsnitt snart, för det börjar som sagt vara ganska länge sen.

Disneyfantasten

#55
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2018 kl. 17:39:42
Det har ju tyvärr inte sänts nya avsnitt på ett tag, så än så länge är det svårt att dra någon säker slutsats. Men vid de enstaka avsnitt som sänts efter Drottning för en dag, liksom i kortfilmsavsnitten (dagboksavsnitten) på ett par minuter, har det som sagt varit Dominique Pålsson Wiklund.

Men då det inte rört sig om mer än några avsnitt kan man som sagt inte dra någon säker slutsats än - har Molly varit sjuk eller frånvarande på annat håll, så kan de fåtal avsnitt som sänts hittills med Dominique i stort sett ha dubbats under en och samma vecka; eller knappast mer än ett par veckor i alla fall.

Jag hoppas att det är på gång nya avsnitt snart, för det börjar som sagt vara ganska länge sen.

Även om jag inte haft tillgång till Disney-kanalerna på länge så hoppas jag att Molly återkommer i rollen, jag föredrar henne framför Dominique!

Dominique Pålsson Wiklund är absolut en mycket duktig skådespelare, även om jag inte tycker att hon är suverän som just Rapunzel, jag har heller ingen stenkoll på hennes röst, men jag vill minnas att hon var mycket bra som bland annat Mary i Epic Skogens Hemliga Rike, och så har jag läst att hon även gjort Isa i Tingeling och Vingarnas Hemlighet & Tingeling och Piratfen, samt mindre roller i Home och Hotell Transylvanien... Som sagt är hon okej som Rapunzel, även om Molly vinner lång väg!

Tillägg: Jag kollade idag igenom rollistan i "Sofia Den Första" och såg att Dominique Pålsson Wiklund stod angiven bland "Övriga röster"...

Artan1528

#56
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2018 kl. 17:39:42
Jag hoppas att det är på gång nya avsnitt snart, för det börjar som sagt vara ganska länge sen.

Der har lige været en reklame på Disney Channel, om at der kommer nye episoder fra Lørdag D. 18 klokken 8:00. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet 12 augusti 2018 kl. 17:59:14
Der har lige været en reklame på Disney Channel, om at der kommer nye episoder fra Lørdag D. 18 klokken 8:00. :)
Mycket trevligt! Det var verkligen hög tid. :)

Disneyfantasten

Tidigare idag sändes det nya avsnittet på TV, men som sagt fungerar inte kanalerna på min TV, så nu undrar jag; vem gör Rapunzels röst i det nya avsnittet?

Daniel Hofverberg

I dagens avsnitt ("Pascal's Story") var det Dominique Pålsson Wiklund som spelade Rapunzel, precis som hon gjort den senaste tiden.