Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Olaf's Frozen Adventure (kortfilm)

Startat av TrondM, 5 november 2017 kl. 02:53:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  5 november 2017 kl. 23:39:55
Jag vet inte om han officiellt bytt namn, men i årets Melodifestival valde Benjamin att använda sin fars efternamn, alltså Ingrosso. :)

Japp, det stämmer att Mirage blev utbytt i Disney Infinity. De karaktärer som blivit utbytta i spelen var Mulan, Hiro Hamada, Baymax, Mirage, Elastaflickan, Kladdis, Aladdin, Vemod, Ilska, Elsa, Anna, Rapunzel, Röjar-Ralf, Vanilja von Sockertopp, Dash (av naturliga skäl), Blixten McQueen, Slinky Dog och Merlin.

Jag vågar inte uttala mig hurvida Nemo, Doris, Marvin, Hank, Baloo, Nick Wilde, Judy Hopps eller Kejsare Zurg bytts ut, då jag inte hört deras röster i spelet. ^^

Sedan kanske man eventuellt kan räkna Jack Skellington som utbytt, då han faktiskt haft en svensk röst innan, nämligen Bertil Engh som gjorde Jacks sångröst i en dubbning av sången "What's this?" som förekom på Disney Sing-A-Long Songs. :)

Jag har glömt vem Kladdis är. Men vad gäller Nemo så är jag 100% säker på att han bytt röst, då av naturliga skäl, precis som med Dash.

Kan tillägga att Hank på svenska heter Ingvar.

Att barnröster byts ut är närmast oundvikligt, då dessa alltid kommer in i målbrottet.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 november 2017 kl. 23:47:27
Jag har glömt vem Kladdis är. Men vad gäller Nemo så är jag 100% säker på att han bytt röst, då av naturliga skäl, precis som med Dash.

Kan tillägga att Hank på svenska heter Ingvar.

Att barnröster byts ut är närmast oundvikligt, då dessa alltid kommer in i målbrottet.

Jo, jag vet att Hank heter Ingvar på svenska, men jag tycker att det är en mycket egendomlig översättning, så därför skrev jag Hank. :)

Självklart är Nemo utbytt jämfört mot Hitta Nemo, men frågan är om det är Hjalmar Lundblad Karlsson som gör rösten även i Disney Infinity, eller om han bara gjorde rösten i Hitta Doris?

Kladdis, som spelas av Olle Sarri i långfilmen, är en karaktär i Monsters University, där han är ett av de utstötta monstren. Här är en bild på honom: https://vignette1.wikia.nocookie.net/disney/images/4/40/SquishySquibbles-MU.png/revision/latest?cb=20131112051254
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  5 november 2017 kl. 23:54:14
Jo, jag vet att Hank heter Ingvar på svenska, men jag tycker att det är en mycket egendomlig översättning, så därför skrev jag Hank. :)

Självklart är Nemo utbytt jämfört mot Hitta Nemo, men frågan är om det är Hjalmar Lundblad Karlsson som gör rösten även i Disney Infinity, eller om han bara gjorde rösten i Hitta Doris?

Kladdis, som spelas av Olle Sarri i långfilmen, är en karaktär i Monsters University, där han är ett av de utstötta monstren. Här är en bild på honom: https://vignette1.wikia.nocookie.net/disney/images/4/40/SquishySquibbles-MU.png/revision/latest?cb=20131112051254

Tyvärr fungerade inte bilden, vet du om han har ett engelskt namn?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2017 kl. 00:02:20
Tyvärr fungerade inte bilden, vet du om han har ett engelskt namn?

Hans engelska namn är Squishy. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 november 2017 kl. 21:27:36
Justé, det hade jag nästan glömt, jag såg ju henne gravid i Christian Hedlunds event.

Men om hon var med i trailern så tror jag att hon var är med i dubbningen, då hon redan kan tänkas ha spelat in sina repliker.

Dessutom så hoppas jag att hon än en gång återvänder i Frost 2 år 2019.

Den enda andra skådespelaren jag känner till som har gjort Elsas röst är Jessica Folcker i Disney Infinity. Enligt min åsikt låter hon aningen för mörk i den rollen, men inte värre än att man kan stå ut med den.

En annan skådespelare som jag har läst ska vara gravid är Nour El-Refai, så då är frågan om denne verkligen återkommer i TV-serien Big Hero 6 eller om karaktären byter röst...

Jag har nu varit i kontakt med Annika Herlitz som berättar att dubbningen av Olofs Frostiga Äventyr gjordes innan hon gick på mammaledighet.  ;)

TrondM

Citat från: Alexander skrivet  5 november 2017 kl. 14:12:21Coco finns hittils bara ute på bio i Mexico, och jag tror att den negativa responsen kan vara kulturkrockar. Att de i Mexico vill se om en film om sin egen kultur men måste först i 20 minuter sitta igenom kristen kultur som julen.

Jeg mistenker også at det handler mest om at de ikke har lyst til å vente 20 ekstra minutter på å se filmen de gleder seg veldig til. Hadde den blitt vist foran en hvilken som helst annen film, tror jeg reaksjonen hadde blitt en helt annen.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  6 november 2017 kl. 13:12:14
Jag har nu varit i kontakt med Annika Herlitz som berättar att dubbningen av Olofs Frostiga Äventyr gjordes innan hon gick på mammaledighet.  ;)

Men då hade ju jag rätt i det jag sa.

moviefan

Citat från: Alexander skrivet  6 november 2017 kl. 13:12:14
Jag har nu varit i kontakt med Annika Herlitz som berättar att dubbningen av Olofs Frostiga Äventyr gjordes innan hon gick på mammaledighet.  ;)

Hur fick du kontakt med Annika ?

Alexander

Citat från: moviefan skrivet  6 november 2017 kl. 17:23:20
Hur fick du kontakt med Annika ?

Jag har varit i kontakt med henne innan (håller på att bygga upp kontakter så det blir lättare med att få hjälp till bloggen med creditslistor m.m), men det bästa sättet är att skicka ett meddelande till hennes hemsida.  :)
https://annikaherlitz.com

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  6 november 2017 kl. 18:33:07
Jag har varit i kontakt med henne innan (håller på att bygga upp kontakter så det blir lättare med att få hjälp till bloggen med creditslistor m.m), men det bästa sättet är att skicka ett meddelande till hennes hemsida.  :)
https://annikaherlitz.com

Jag kollade just på hemsidan och såg att Annika fått en dotter som hon döpt till Lova!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2017 kl. 18:55:00
Jag kollade just på hemsidan och såg att Annika fått en dotter som hon döpt till Lova!

Vad roligt  :D

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  6 november 2017 kl. 18:33:07
Jag har varit i kontakt med henne innan (håller på att bygga upp kontakter så det blir lättare med att få hjälp till bloggen med creditslistor m.m), men det bästa sättet är att skicka ett meddelande till hennes hemsida.  :)
https://annikaherlitz.com

Jag kom och tänka på en sak angående Tiana. Spontant skulle jag nog placera Vanna Rosenberg även i den rollen om det hade varit ett andrahandsval.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  5 november 2017 kl. 23:39:55
Jag vet inte om han officiellt bytt namn, men i årets Melodifestival valde Benjamin att använda sin fars efternamn, alltså Ingrosso. :)

Japp, det stämmer att Mirage blev utbytt i Disney Infinity. De karaktärer som blivit utbytta i spelen var Mulan, Hiro Hamada, Baymax, Mirage, Elastaflickan, Kladdis, Aladdin, Vemod, Ilska, Elsa, Anna, Rapunzel, Röjar-Ralf, Vanilja von Sockertopp, Dash (av naturliga skäl), Blixten McQueen, Slinky Dog och Merlin.

Jag vågar inte uttala mig hurvida Nemo, Doris, Marvin, Hank, Baloo, Nick Wilde, Judy Hopps eller Kejsare Zurg bytts ut, då jag inte hört deras röster i spelet. ^^

Sedan kanske man eventuellt kan räkna Jack Skellington som utbytt, då han faktiskt haft en svensk röst innan, nämligen Bertil Engh som gjorde Jacks sångröst i en dubbning av sången "What's this?" som förekom på Disney Sing-A-Long Songs. :)

Ursäkta min nyfikenhet, men vem spelade Merlin i Disney Infinity?

Jag vet att i Sofia Den Första så gjordes han av Adam Fietz, så det kan vara han, men jag frågar för att vara säker.

Att Slinky bytte röst beror med allra största säkerhet på att Guy De La Berg blev för sjuk för att kunna fortsätta.

Disneyfantasten

Idag har Olofs Frostäventyr premiär på ITunes, men tyvärr har jag inte tillgång till ITunes och vet inte hur man laddar ner det heller  :( .

Vet någon när filmen ska släppas på DVD?

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 december 2017 kl. 22:12:05
Idag har Olofs Frostäventyr premiär på ITunes, men tyvärr har jag inte tillgång till ITunes och vet inte hur man laddar ner det heller  :( .

Vet någon när filmen ska släppas på DVD?

Vet ej, kanske med en till utgåva av Frost, så som det blev med Frost feber.