Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

casper (tv-serien)

Startat av TonyTonka, 2 april 2010 kl. 18:57:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 17 januari 2024 kl. 09:08:01Nej du skrev Jan. Blev förvirrad av det.  ::)
Det framgår väl ganska tydligt av inlägget att det egentligen ska stå han.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2024 kl. 09:23:18Det framgår väl ganska tydligt av inlägget att det egentligen ska stå han.
Hade kunnat vara jag också. 

Steffan Rudvall

#17
Citat från: Elios skrivet 17 januari 2024 kl. 17:54:12Hade kunnat vara jag också.
Men varför skulle han skriva "menade jag egentligen Afrika?" Man vet väl själv vad man menar.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2024 kl. 18:25:12Men varför skulle han skriva "menade jag egentligen Afrika?" Man vet väl själv vad man menar.
Han vet det ja men jag kunde inte förstå direkt om det var han eller jag. 

Fred

På Casper - Spök och spektakel medverkar Håkan Mohede och Kenneth Milldoff. Vem som gör rösten till Casper vet jag inte 

MOA

Citat från: Fred skrivet 15 februari 2024 kl. 02:43:47På Casper - Spök och spektakel medverkar Håkan Mohede och Kenneth Milldoff. Vem som gör rösten till Casper vet jag inte
Är det en kvinna? Såg något avsnitt när det låg ute men det kan ha varit en annan dubbning. Kände inte heller igen Casper där

gstone

Har The Spooktacular New Adventures of Casper (1996–1998) och eller  Casper's Scare School (2009–2012) gått i sverige ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Fred

Citat från: MOA skrivet 15 februari 2024 kl. 11:39:41Är det en kvinna? Såg något avsnitt när det låg ute men det kan ha varit en annan dubbning. Kände inte heller igen Casper där
Ja, det lät som en kvinna.

Steffan Rudvall

Citat från: Fred skrivet 15 februari 2024 kl. 13:31:32Ja, det lät som en kvinna.
Utifrån de medverkade du nämner är det antagligen Nina Gunke eller Helen Sjöholm.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 februari 2024 kl. 14:03:22Utifrån de medverkade du nämner är det antagligen Nina Gunke eller Helen Sjöholm.
Jag vill tro på Helen ;D

Erika

Citat från: Fred skrivet 15 februari 2024 kl. 02:43:47På Casper - Spök och spektakel medverkar Håkan Mohede och Kenneth Milldoff. Vem som gör rösten till Casper vet jag inte
Citat från: MOA skrivet 15 februari 2024 kl. 11:39:41Är det en kvinna? Såg något avsnitt när det låg ute men det kan ha varit en annan dubbning. Kände inte heller igen Casper där
Citat från: Fred skrivet 15 februari 2024 kl. 13:31:32Ja, det lät som en kvinna.
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 februari 2024 kl. 14:03:22Utifrån de medverkade du nämner är det antagligen Nina Gunke eller Helen Sjöholm.
Är det samma skådespelerska som gör rösten till Casper på vhs-kassetten Casper: Stjärnspöken? För då kan det vara Ewa Nilsson (åtminstone tror vi att det är hon), TonyTonka har postat ett ljudklipp här.

Citat från: gstone skrivet 15 februari 2024 kl. 13:29:06Har The Spooktacular New Adventures of Casper (1996–1998) och eller  Casper's Scare School (2009–2012) gått i sverige ?
Den förstnämnda sändes, om jag inte minns helt fel, på Kanal 5 i svensktextad originalversion. Den sistnämnda sändes för några år sedan på dåvarande Barnkanalen under titeln Caspers skrämskola. Tv-serien i sig var inte märkvärdig, men dubbningen var riktigt bra. :)

gstone

Citat från: Erika skrivet 15 februari 2024 kl. 14:53:53Den förstnämnda sändes, om jag inte minns helt fel, på Kanal 5 i svensktextad originalversion. Den sistnämnda sändes för några år sedan på dåvarande Barnkanalen under titeln Caspers skrämskola. Tv-serien i sig var inte märkvärdig, men dubbningen var riktigt bra. :)
Tack för hjälpen
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Erika skrivet 15 februari 2024 kl. 14:53:53Den sistnämnda sändes för några år sedan på dåvarande Barnkanalen under titeln Caspers skrämskola. Tv-serien i sig var inte märkvärdig, men dubbningen var riktigt bra. :)
Om det var barnkanalen bord dubbningen gjorts av Eurotroll.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Erika skrivet 15 februari 2024 kl. 14:53:53Är det samma skådespelerska som gör rösten till Casper på vhs-kassetten Casper: Stjärnspöken? För då kan det vara Ewa Nilsson (åtminstone tror vi att det är hon), TonyTonka har postat ett ljudklipp här.
Den förstnämnda sändes, om jag inte minns helt fel, på Kanal 5 i svensktextad originalversion. Den sistnämnda sändes för några år sedan på dåvarande Barnkanalen under titeln Caspers skrämskola. Tv-serien i sig var inte märkvärdig, men dubbningen var riktigt bra. :)
En till VA som jag aldrig hört talas om, berätta så mycket ni kan för mig

Erika

Citat från: MOA skrivet 15 februari 2024 kl. 15:44:52En till VA som jag aldrig hört talas om, berätta så mycket ni kan för mig
Känner tyvärr inte till så mycket om henne, men hennes mest kända dubbningsroll bör vara Betty i Sun Studios dubbningar av diverse Familjen Flinta-tv-serier och filmer.