Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 26 augusti 2017 kl. 17:14:47
Åh ja! Jättebra förslag, hade varit hur skönt som helst att lyssna på Hasses skånska i den rollen!  :)

Här nedan citerar jag ett tidigare inlägg och är lite nyfiken på hur du ser framemot det  :) .

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 april 2017 kl. 23:06:38
Just nu håller jag på att "forska" lite om vilka röster som skulle passa till vilka karaktärer i mitt eget fantasi-Disneyland (även om en del av dem är döda så vill jag ändå ta upp dem), plus att jag även kommer att ta med många skådespelare som spelat vissa Disney-roller i verkligheten (även här är en del döda), jag skriver ner alltsammans i min Ipad, men eftersom det är jättemycket kommer jag att dela upp det i olika delar när jag väl skriver inlägget.

Värt att notera att hon karaktärer som har barnröster kommer jag att skriva "barnröst" och hos karaktärer som är stumma kommer jag att skriva "stum" och hos karaktärer som använder sig av djurljud kommer jag att skriva typ "hundljud", "kattljud", eller vad det kan vara.

Jag kommer att ta upp det när jag är färdig  :) .

Jag kommer då att dela upp den i följande delar:

Del 1: Musse Pigg & Gänget

Del 2: Långfilmer 1937-1942

Del 3: Långfilmer 1943-1949

Del 4: Långfilmer 1950-1959

Del 5: Långfilmer 1961-1967

Del 6: Långfilmer 1970-1977

Del 7: Långfilmer 1981-1988

Del 8: Långfilmer 1989-1999

Del 9: Långfilmer 2000-2007

Del 10: Långfilmer 2008-2015

Del 12: Långfilmer 2016-framåt

Del 13: TV-serier

Del 14: Spelfilmer

Del 15: Mupparna

Del 16: Disneyland-karaktärer

Jag har tänkt efter lite och kommit fram till att jag nog bör dela upp det i 19 delar:

Del 1: Musse Pigg Gänget

Del 2: Långfilmer 1937-1942

Del 3: Långfilmer 1943-1949

Del 4: Långfilmer 1950-1959

Del 5: Långfilmer 1961-1967

Del 6: Långfilmer 1970-1977

Del 7: Långfilmer 1981-1988

Del 8: Långfilmer 1989-1999 (inkl. Pixar)

Del 9: Långfilmer 2000-2008 (inkl. Pixar)

Del 10: Långfilmer 2009-2015 (inkl. Pixar)

Del 11: Zootropolis (på grund av det enorma antalet karaktärer)

Del 12: Långfilmer 2016-framåt (inkl. Pixar) (undantag Zootropolis, som står ovan)

Del 13: TV-serier 1985-1996 (här syftar jag då på deras premiärer)

Del 14: TV-serier 2001

Del 15: TV-serier 2005-2007

Del 16: TV-serier 2012-2017

Del 17: Mupparna

Del 18: Spelfilmer (utom delvis animerade, för de kommer jag att ta upp bland karaktärer från animerade filmer)

Del 19: Disneyland-karaktärer

Jag kommer kanske också att ta med rollbesättning av ICKE-Disneykaraktärer att fantisera om, men det kan jag göra när jag tagit upp alla delar av Disney-listan.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2017 kl. 17:53:19
Här har jag citerat min lista med karaktärer i Zootopia Crime Files, säg gärna vad du tycker  :) .

Jättebra förslag. Har inte kommit så långt på spelet än, men utav de figurerna jag känner till så hade jag definivt kunnat tänka mig dem rösterna! Gillar bl.a Peter Wanngren som Oates.  :D

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2017 kl. 17:53:26
Här nedan citerar jag ett tidigare inlägg och är lite nyfiken på hur du ser framemot det  :) .

Jag har tänkt efter lite och kommit fram till att jag nog bör dela upp det i 19 delar:

Del 1: Musse Pigg Gänget

Del 2: Långfilmer 1937-1942

Del 3: Långfilmer 1943-1949

Del 4: Långfilmer 1950-1959

Del 5: Långfilmer 1961-1967

Del 6: Långfilmer 1970-1977

Del 7: Långfilmer 1981-1988

Del 8: Långfilmer 1989-1999 (inkl. Pixar)

Del 9: Långfilmer 2000-2008 (inkl. Pixar)

Del 10: Långfilmer 2009-2015 (inkl. Pixar)

Del 11: Zootropolis (på grund av det enorma antalet karaktärer)

Del 12: Långfilmer 2016-framåt (inkl. Pixar) (undantag Zootropolis, som står ovan)

Del 13: TV-serier 1985-1996 (här syftar jag då på deras premiärer)

Del 14: TV-serier 2001

Del 15: TV-serier 2005-2007

Del 16: TV-serier 2012-2017

Del 17: Mupparna

Del 18: Spelfilmer (utom delvis animerade, för de kommer jag att ta upp bland karaktärer från animerade filmer)

Del 19: Disneyland-karaktärer

Jag kommer kanske också att ta med rollbesättning av ICKE-Disneykaraktärer att fantisera om, men det kan jag göra när jag tagit upp alla delar av Disney-listan.

Det får du jättegärna dela med dig av, längtar. Det är ganska mycket du ska gå igenom, så ta det bara i lugn och ro.  :)
Vilka tänkte du på med spelfilmerna? För Disney har gjort ganska många såna.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 14 september 2017 kl. 18:23:23
Jättebra förslag. Har inte kommit så långt på spelet än, men utav de figurerna jag känner till så hade jag definivt kunnat tänka mig dem rösterna! Gillar bl.a Peter Wanngren som Oates.  :D

Hur långt har du kommit? I tråden "Disney-app-spel" skrev du den 6 januari att du var på level 3 och hittills finns det 15 levels i det spelet.

De började med 9 levels, men i februari 2017 så uppdaterades det med ytterligare några levels. Jag är färdig med alla för länge sedan då jag var ivrig och längtar till att det ska komma fler levels i spelet snart.

Citat från: Alexander skrivet 14 september 2017 kl. 18:25:37
Det får du jättegärna dela med dig av, längtar. Det är ganska mycket du ska gå igenom, så ta det bara i lugn och ro.  :)
Vilka tänkte du på med spelfilmerna? För Disney har gjort ganska många såna.  :)

Tack ska du ha!

Hursomhelst, angående din fråga om spelfilmer, så tar jag inte med alla, men jag tar med en del, däribland Föräldrafällan, Pollyanna, In Search of The Castaways, Babes in Toyland, Herbie, Pirates of The Carribbean, Djungel George, Den Otroliga Vandringen och förmodligen några till.

101 & 102 Dalmatiner kommer jag däremot att nämna bland de animerade.

Däremot kommer jag INTE att ta med serier som Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Phineas och Ferb, Ersättarna, Kim Possible, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Higglystans Hjältar, Stanley, JoJos Cirkus, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Zou, Henry Krammonster, Pyjamashjältarna, Miles från Morgondagen, med flera, då dessa totalförstör Disney. Detsamma gäller även Disney Channel filmerna.

De enda Disney Junior serierna som jag kommer att ta med är Musses Klubbhus, Mina Vänner Tiger och Nalle Puh, Sofia Den Första, Lejonvakten, Elena från Avalor och Musse och Racergänget (jag tycker också om Boken om Puh, men den har inga nya karaktärer alls).

Dessutom så vill jag gärna tillägga att när jag tar upp karaktärer från animerade långfilmer så kommer jag hos de flesta att ta upp både uppföljarna och de efterföljande kortfilmerna, samt de två Dalmatiner-spelfilmerna samtidigt (med undantag för Bernard och Bianca i Australien, Monsters University och Hitta Doris, som jag kommer att ta upp var för sig), likaväl som jag kommer att ta upp de delvis animerade filmerna bland de animerade (alltså Den Fredliga Draken, Sången om Södern, Det Svarta Fåret, Mary Poppins, Sängknoppar och Kvastskaft, Peter och Draken Elliot och Förtrollad).

Och när jag tar upp Mupparna så kommer jag även att inkludera Fragglarna, Sesam och Nalle Har Ett Stort Blått Hus.

Jag kommer däremot helt att skippa Star Wars då jag inte alls tycker att det hör till Disney och tycker att det är överskattat, dessutom så är jag väldigt vansinnig över att Disney köpt Star Wars (När jag tänker på det så gillar jag faktiskt Indiana Jones, men om någon kom och sa att Indiana Jones tillhör Disney så skulle jag direkt bli rasande).

Även om jag gillar Marvels (däribland Zorro, Batman, Spindelmannen, Turtles, Fantomen, Stålmannen) så tycker jag inte att det tillhör Disney, så därför kommer jag att ta upp det bland ordningarna som INTE är Disney och dela upp det på det här sättet:
- DreamWorks (däribland Prinsen av Egypten, Antz, Josef Drömmarnas Konung, Vägen Till El Dorado, Flykten från Hönsgården, Shrek, Spirit, Sinbad, Madagaskar, Kung Fu Panda, Draktränaren, med flera.)
- Don Bltuth (Brisby och NIMHs Hemlighet, Resan Till Amerika, Landet För Längesedan, Änglahund, Rock-A-Doodle, Trollet i Parken, Tummelisa, Pingvinen och Lyckostenen, Anastasia och Bartok)
- Warner Bros (Looney Tunes franschisen, Katter Dansar Inte, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Järnjätten, Polarexpressen, Corpse Bride, Happy Feet och Storkarna)
- Svanprinsessan
- Blue Sky Studios (Ice Age, Robotar, Horton och Rio)
- Illumination Entertainment (Dumma Mej, Hopp, Lorax, Minioner och Husdjurens Hemliga Liv)
- Övrigt (Hotell Transylvanien, Ferngully, Rex och Hans Vänner, Balto och Pagemaster)
- Spelfilmer (en del iallafall, däribland Den Lilla Pandan, Rädda Willy, Babe, Casper, Zuper Zebran, Kalle och Chokladfabriken, Wizard of Oz och säkert några till)
- Hanna Barbera (Scooby Doo, Tom och Jerry, Familjen Flinta, Smurfarna, Katten Gustaf, Top Cat, Yogi Björn, osv.)
- Marvels (Zorro, Batman, Spindelmannen, Stålmannen, Fantomen, Turtles och kanske nån till)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2017 kl. 21:58:02
Hur långt har du kommit? I tråden "Disney-app-spel" skrev du den 6 januari att du var på level 3 och hittills finns det 15 levels i det spelet.

De började med 9 levels, men i februari 2017 så uppdaterades det med ytterligare några levels. Jag är färdig med alla för länge sedan då jag var ivrig och längtar till att det ska komma fler levels i spelet snart.

Tack ska du ha!

Hursomhelst, angående din fråga om spelfilmer, så tar jag inte med alla, men jag tar med en del, däribland Föräldrafällan, Pollyanna, In Search of The Castaways, Babes in Toyland, Herbie, Pirates of The Carribbean, Djungel George, Den Otroliga Vandringen och förmodligen några till.

101 & 102 Dalmatiner kommer jag däremot att nämna bland de animerade.

Däremot kommer jag INTE att ta med serier som Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Phineas och Ferb, Ersättarna, Kim Possible, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Higglystans Hjältar, Stanley, JoJos Cirkus, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Zou, Henry Krammonster, Pyjamashjältarna, Miles från Morgondagen, med flera, då dessa totalförstör Disney. Detsamma gäller även Disney Channel filmerna.

De enda Disney Junior serierna som jag kommer att ta med är Musses Klubbhus, Mina Vänner Tiger och Nalle Puh, Sofia Den Första, Lejonvakten, Elena från Avalor och Musse och Racergänget (jag tycker också om Boken om Puh, men den har inga nya karaktärer alls).

Dessutom så vill jag gärna tillägga att när jag tar upp karaktärer från animerade långfilmer så kommer jag hos de flesta att ta upp både uppföljarna och de efterföljande kortfilmerna, samt de två Dalmatiner-spelfilmerna samtidigt (med undantag för Bernard och Bianca i Australien, Monsters University och Hitta Doris, som jag kommer att ta upp var för sig), likaväl som jag kommer att ta upp de delvis animerade filmerna bland de animerade (alltså Den Fredliga Draken, Sången om Södern, Det Svarta Fåret, Mary Poppins, Sängknoppar och Kvastskaft, Peter och Draken Elliot och Förtrollad).

Och när jag tar upp Mupparna så kommer jag även att inkludera Fragglarna, Sesam och Nalle Har Ett Stort Blått Hus.

Jag kommer däremot helt att skippa Star Wars då jag inte alls tycker att det hör till Disney och tycker att det är överskattat, dessutom så är jag väldigt vansinnig över att Disney köpt Star Wars (När jag tänker på det så gillar jag faktiskt Indiana Jones, men om någon kom och sa att Indiana Jones tillhör Disney så skulle jag direkt bli rasande).

Även om jag gillar Marvels (däribland Zorro, Batman, Spindelmannen, Turtles, Fantomen, Stålmannen) så tycker jag inte att det tillhör Disney, så därför kommer jag att ta upp det bland ordningarna som INTE är Disney och dela upp det på det här sättet:
- DreamWorks (däribland Prinsen av Egypten, Antz, Josef Drömmarnas Konung, Vägen Till El Dorado, Flykten från Hönsgården, Shrek, Spirit, Sinbad, Madagaskar, Kung Fu Panda, Draktränaren, med flera.)
- Don Bltuth (Brisby och NIMHs Hemlighet, Resan Till Amerika, Landet För Längesedan, Änglahund, Rock-A-Doodle, Trollet i Parken, Tummelisa, Pingvinen och Lyckostenen, Anastasia och Bartok)
- Warner Bros (Looney Tunes franschisen, Katter Dansar Inte, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Järnjätten, Polarexpressen, Corpse Bride, Happy Feet och Storkarna)
- Svanprinsessan
- Blue Sky Studios (Ice Age, Robotar, Horton och Rio)
- Illumination Entertainment (Dumma Mej, Hopp, Lorax, Minioner och Husdjurens Hemliga Liv)
- Övrigt (Hotell Transylvanien, Ferngully, Rex och Hans Vänner, Balto och Pagemaster)
- Spelfilmer (en del iallafall, däribland Den Lilla Pandan, Rädda Willy, Babe, Casper, Zuper Zebran, Kalle och Chokladfabriken, Wizard of Oz och säkert några till)
- Hanna Barbera (Scooby Doo, Tom och Jerry, Familjen Flinta, Smurfarna, Katten Gustaf, Top Cat, Yogi Björn, osv.)
- Marvels (Zorro, Batman, Spindelmannen, Stålmannen, Fantomen, Turtles och kanske nån till)

Jag har haft fullt upp med annat som bloggen, utbildningar m.m att jag lite har glömt bort det men är iallafall på level 7 :)

Disneyfantasten

#575
Citat från: Alexander skrivet 14 september 2017 kl. 22:05:57
Jag har haft fullt upp med annat som bloggen, utbildningar m.m att jag lite har glömt bort det men är iallafall på level 7 :)

När spelade du det senast?  :)

Senast jag spelade var omkring mars och jag längtar så på att det ska uppdateras igen...

PS: Vill även tillägga att jag också kommer att ta med en del karaktärer från spel och böcker. DS

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2017 kl. 22:11:47
När spelade du det senast?  :)

Senast jag spelade var omkring mars och jag längtar så på att det ska uppdateras igen...

PS: Vill även tillägga att jag också kommer att ta med en del karaktärer från spel och böcker. DS

Spelade i slutet på maj.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  7 juli 2017 kl. 22:07:01
Men självklart ska då min rollbesättning för Törnrosa gälla nypremiären på bio 1995.

Ja, det var väl det jag trodde  ;) .

Citat från: Alexander skrivet  7 juli 2017 kl. 22:07:01
Men som sagt för Askungens premiär 1991, samma lista, bara bytt ut Askungen och Prinsen till Helen och Peter :)

Ja, de hade passat bra i de rollerna.

Men som du skrev tidigare kan det vara bra att variera lite, och då hade också Myrra Malmberg och Fredrik Lycke varit bra val tycker jag, eftersom de är födda 1966 respektive 1971  :) .

Citat från: Alexander skrivet  7 juli 2017 kl. 22:07:01
Annika Edstam och Fredrik Lycke är båda bl.a med i Barbie filmen Prinsessan och tiggarflickan. Fredrik Lycke är även med i den senaste klassikern Vaiana. Även om deras första dubbningar var i början av 2000 talet hade de fortfarande fungerat utmärkta om de hade fått göra det 1995 med premiären av Pinocchio. Annika är född 1969 och Fredrik är född 1971.  :D

Ja, även om en skådespelares roll gjordes senare än en dubbning så kan man ändå fantisera och tycka att de hade passat bra, om de är födda rätt datum, dessutom tycker jag Nick Atkinson var klockren som Lampis  ;) .

Jag vill även säga en sak direkt angående Sun Studio köpenhamn; Om jag hade valt en röst till Herr Stork, Filurkatten, Kaa och Roquefort om filmerna där karaktärerna medverkar hade dubbats av Sun Studio så hade jag utan tvekan valt Stefan Frelander (altenativt Andreas Nilsson) i de rollerna, eftersom han är väldigt lik originalrösten Sterling Holloway  :) .

Hos Baloo, Thomas O Malley och Lille John tror jag också att Fredrik Dolk hade kunnat passa eftersom han är så lik originalrösten Phil Harris.

Andra tänkbara exempel är ex vis Janne "Loffe" Carlsson som Hattmakaren, Thomas Engelbrektson som Kapten Krok, Jan Modin som Herr Smee & Vita Kaninen, Olli Markenros som Joe (i Lady och Lufsen), Hanna Landing som Cruella De Vil & Onda Drottningen, osv.

Som parentes vill jag även tillägga att du glömde vissa rollfigurer på dina listor:

Törnrosa:
Monstret: Olli Markenros

Pinocchio:
Tivolimaskinerna: Stefan Frelander, Thomas Engelbrektson, Olli Markenros, Mikael Roupé

Detta är iallafall de som jag hade kunnat tänka mig.

Disneyfantasten

Såhär hade min dubbning av Lejonvakten sett ut:
Kion = Melker Edenroth
Bunga = Hjalmar Lundblad Karlsson
Fuli = Alice Sjöberg Brise
Behste = Edwin Thunfors
Ono = Victor Lindblad Poturaj
Simba = Frank Ådahl
Nala = Kayo Shekoni
Kiara = Hanna Bhagavan
Rafiki = Svante Thuresson
Zazu = Anders Aldgård
Timon = Anders Öjebo
Pumbaa = Hasse Jonsson
Mufasa = Johan Schinkler
Kovu = Leon Pålsson Sälling
Zira = Irene Lindh
Nuka = Eric Donell
Jasiri = Anna Isbäck
Janja = Peter Getz
Cheezi = Steve Kratz
Chungu = Adam Fietz
Mzingo = Steve Kratz
Makuu = Jakob Nordenson
Reirei = Josefina Hylén
Ushari = Adam Fietz
Ma Tembo = Sharon Dyall
Twiga = Anna Isbäck
Thurston = Steve Kratz
Mbuni = Josefina Hylén
Swala = Anna Isbäck
Big Baboon = Joakim Jennefors
Ajabu = Emil Almén
Makucha = Jakob Nordenson
mfl.

Disneyfantasten

#579
Nu har det blivit dags för mig att ta upp första delen av rollbesättningen i mitt Fantasi-Disneyland:

Del 1/19 (Musse Pigg & Gänget):
Musse Pigg = Anders Öjebo
Kalle Anka = Andreas Nilsson
Långben = Johan Lindqvist
Pluto = Hund-ljud
Mimmi Pigg = Lizette Pålsson
Kajsa Anka = Marie Kühler-Flack
Knatte, Fnatte & Tjatte = Monica Forsberg
Piff = Monica Forsberg
Puff = Bertil Engh
Joakim Von Anka = John Harryson
Ludwig Von Anka = Gunnar Uddén
Klarabella Ko = Anna Norberg
Klasse Häst = Robert Dröse
Klara Kluck = Monica Forsberg
Mårten Gås = Steve Kratz
Farmor Anka = Lill-Babs
Bror Hurtig (Gris) = Liza Öhman
Bror Lustig (Gris) = Monica Forsberg
Bror Duktig (Gris) = Bertil Engh
Tjuren Ferdinand = tjur-ljud
Lejonet Lambert = lejon-ljud
Mamma Får = får-ljud
Elefanten Dolores = elefant-ljud
Björnen Humpe = Steve Kratz
Skogsvaktaren = Roger Storm
Park-Björnar = Johannes Brost, Hans Lindgren, Peter Harryson, Bert-Åke Varg
Sälen Saltis = säl-ljud
Sälar = säl-ljud
Den Fula Ankungen = svan-ljud
Ank-Mamma = ank-ljud
Ankungar = ank-ljud
Ank-Pappa = ank-ljud
Svan-Mamma = svan-ljud
Svanungar = svan-ljud
Katten Milton = katt-ljud
Professor Uggla = John Harryson
Lille Hiawatha = Maria Kihl
Max Hare = Bertil Engh
Toby Sköldpadda = Roger Storm
Lilla Vargen = barn-röst
Clarice = Åsa Bergfalk
Herr Pettersson = katt-ljud
Kaninen Oswald = Andreas Nilsson
Katten Ortensia = Annica Smedius
Gräshoppan Wilbur = stum
Kommissarie Karlsson = Pierre Lindstedt
Max = Nick Atkinson
Den Kloka Lilla Hönan = Monica Forsberg
Kycklingarna = stumma
Peter Gris = Steve Kratz
Inspektör Klovén = Johannes Brost
Ankan Dennis = Andreas Nilsson
Kikki, Pippi & Titti = Lena Ericsson
Taxen Dinah = hund-ljud
Biet Surr-Surr = bi-ljud
Tyra Trollpacka = Monica Forsberg
Prinsessan Umpa = Anna Engh
Folke Fiskmås = Maria Kihl
Korpus = Olli Markenros
Professor Terbius = Jan Koldenius
Teddi & Freddi = barn-röst
Millie & Melody = barn-röst
Indiana Jöns = Hans Lindgren
Gilbert = Staffan Hallerstam
Kanariefågeln Frankie = fågel-kvitter
Gröngölingsledaren = Ingemar Carlehed

Skurkar:
Svartepetter = Stephan Karlsén
De Hemsökte Spökena = Niclas Ekholm, Bo Maniette
Bulldoggen Butch = hund-ljud
Stora Stygga Vargen = Jan Koldenius
Prärievargen Kroksvans = prärievargs-ljud
Bergslejonet Louie = puma-ljud
Mortimer Mus = Peter Kjellström

Säg gärna vad ni tycker!  :)

(PS: Jag är inte helt säker på vem som gjorde Ankan Dennis i "Hos Musse", jag tycker rösten påminner lite om Andreas Nilsson, men jag är långt ifrån säker, men jag skrev iallafall med honom bara för jag tycker att han gör mycket bra rollprestationer)

TonyTonka

#580
Jag är lite nyfiken, hur kommer det sig att du valde att bara skriva "tjurljud" vid Tjuren Ferdinand? Han har ju trots allt repliker i sin kortfilm, om än bara som barn. :)

Sen vet jag inte om du valde att inte ha med dem, men Spökplumpen, Björnligan, Guld-Ivar Flinthjärta, och Magica de hex saknas på din lista. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  6 november 2017 kl. 23:18:11
Jag är lite nyfiken, hur kommer det sig att du valde att bara skriva "tjurljud" vid Tjuren Ferdinand? Han har ju trots allt repliker i sin kortfilm, om än bara som barn. :)

Sen vet jag inte om du valde att inte ha med dem, men Spökplumpen, Björnligan, Guld-Ivar Flinthjärta, och Magica de hex saknas på din lista. :)

Jag kommer att ta upp Björnligan, Guld-Ivar Flinthjärta och Magica De Hex när jag tar upp DuckTales, vilket jag kommer att göra i del 13/19, när jag tar upp TV-serier från 1985-1996.

Vad gäller Spökplumpen så är han enligt min åsikt överlägsnare i sin ondskefullhet än de övriga skurkarna inom Disney (och faktiskt inom film överlag), han har som mål att styra världen, så i min fantasi bor han i en annan galax, och görs av Niclas Ekholm  :) .

När det gäller Tjuren Ferdinand så skrev jag "tjur-ljud" därför att han inte har några repliker som vuxen.

Hursomhelst, vad tycker du om min rollbesättning?  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2017 kl. 23:28:02
Jag kommer att ta upp Björnligan, Guld-Ivar Flinthjärta och Magica De Hex när jag tar upp DuckTales, vilket jag kommer att göra i del 13/19, när jag tar upp TV-serier från 1985-1996.

Vad gäller Spökplumpen så är han enligt min åsikt överlägsnare i sin ondskefullhet än de övriga skurkarna inom Disney (och faktiskt inom film överlag), han har som mål att styra världen, så i min fantasi bor han i en annan galax, och görs av Niclas Ekholm  :) .

När det gäller Tjuren Ferdinand så skrev jag "tjur-ljud" därför att han inte har några repliker som vuxen.

Hursomhelst, vad tycker du om min rollbesättning?  :)

Rollbesättningen ser helt klart lovande ut.  :)

Jag är bara lite nyfiken, vilka figurer kommer du skriva om i de 19 olika delarna? :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  6 november 2017 kl. 23:44:41
Rollbesättningen ser helt klart lovande ut.  :)

Jag är bara lite nyfiken, vilka figurer kommer du skriva om i de 19 olika delarna? :)

Jag citerar inlägget nedan så att du kan se.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2017 kl. 17:53:26
Här nedan citerar jag ett tidigare inlägg och är lite nyfiken på hur du ser framemot det  :) .

Jag har tänkt efter lite och kommit fram till att jag nog bör dela upp det i 19 delar:

Del 1: Musse Pigg Gänget

Del 2: Långfilmer 1937-1942

Del 3: Långfilmer 1943-1949

Del 4: Långfilmer 1950-1959

Del 5: Långfilmer 1961-1967

Del 6: Långfilmer 1970-1977

Del 7: Långfilmer 1981-1988

Del 8: Långfilmer 1989-1999 (inkl. Pixar)

Del 9: Långfilmer 2000-2008 (inkl. Pixar)

Del 10: Långfilmer 2009-2015 (inkl. Pixar)

Del 11: Zootropolis (på grund av det enorma antalet karaktärer)

Del 12: Långfilmer 2016-framåt (inkl. Pixar) (undantag Zootropolis, som står ovan)

Del 13: TV-serier 1985-1996 (här syftar jag då på deras premiärer)

Del 14: TV-serier 2001

Del 15: TV-serier 2005-2007

Del 16: TV-serier 2012-2017

Del 17: Mupparna

Del 18: Spelfilmer (utom delvis animerade, för de kommer jag att ta upp bland karaktärer från animerade filmer)

Del 19: Disneyland-karaktärer

Jag kommer kanske också att ta med rollbesättning av ICKE-Disneykaraktärer att fantisera om, men det kan jag göra när jag tagit upp alla delar av Disney-listan.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2017 kl. 23:48:13
Jag citerar inlägget nedan så att du kan se.

Okej, det ska bli intressant. Vad gäller del 3, kommer du då också ta upp karaktärer ur filmer som aldrig har dubbats, till exempel Melody Time och Make Mine Music?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D