Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Fantastiska Wilbur och andra filmer

Startat av gstone, 10 januari 2016 kl. 08:03:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

#15
Citat från: moviefan skrivet 15 februari 2017 kl. 18:47:15
Vilka dubbade Pagemaster


Svenska röster:

Håkan Waara..........................Richard Tyler
Torsten Wahlund.....................Mr. Dewey/Pagemaster
Björn Gedda...........................Äventyret
Evabritt Strandberg..................Fantasin
Per Eggers.............................Skräcken
Lars Edström..........................kapten Silver
Lars Lind...............................Dr. Jekyll/Mr. Hyde/Tom Morgan
Anders Beckman.....................Alan Tyler
Gunilla Röör...........................Claire Tyler
Lars Göran Lakke Magnusson..... Georg Merry/pirat
Jan Sjödin.............................pirat
Kjell Tovle..............................pirat
Frida Edström.........................papegojan

Övriga röster:
Ludvig Bell
Simon Böhm
Mirja Sjöblom


Svensk dialogregi: Britt Olofsson

Övers. och bearb.
Britt Olofsson, Lars Edström

Svensk ljudmix: Lars Klettner

moviefan

Såg ikväll Jumanji. Den är verkligen bra. Har den funnits i dubbad version ? 

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 11 mars 2017 kl. 20:45:03
Såg ikväll Jumanji. Den är verkligen bra. Har den funnits i dubbad version ?
Nej.

moviefan

Hur ligger det till med Den Lilla Pandan samt tecknade versionen av Rädda Willy, som fanns på vhs för många år sedan ?  Vilka dubbade dom ? 

moviefan

Har ni sett Den lilla Pandan  ?  Vilka dubbade den ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 12 mars 2017 kl. 13:35:01
Hur ligger det till med Den Lilla Pandan samt tecknade versionen av Rädda Willy, som fanns på vhs för många år sedan ?  Vilka dubbade dom ?

Jag visste inte att det fanns en tecknad version av Rädda Willy!  :o

Den Lilla Pandan är iallafall dubbad av Eurotroll.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2017 kl. 18:30:37
Jag visste inte att det fanns en tecknad version av Rädda Willy!  :o

Den Lilla Pandan är iallafall dubbad av Eurotroll.

Är den bra ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  1 april 2017 kl. 21:14:04
Är den bra ?

Vilken syftar du på?

Jag har inte sett den tecknade Rädda Willy, men spelfilmerna är iallafall bra.

Den Lilla Pandan är också en bra film.

Jag frågade för säkerhetens skull, för jag visste inte vilken film du syftade på.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2017 kl. 18:30:37
Jag visste inte att det fanns en tecknad version av Rädda Willy!  :o
Jo, det finns en tecknad TV-serie från 1994 baserad på Rädda Willy. Den har i Sverige mig veterligen enbart sänts på FilmNet, plus att ett fåtal avsnitt släppts på VHS. Originaltiteln är precis som filmen Free Willy, men på FilmNet var den svenska titeln istället Willy - späckhuggaren - förmodligen då det inte längre handlar om att rädda Willy (originaltiteln syftar på den andra betydelsen av ordet free; d.v.s. substantiv istället för verb). På VHS kallades serien dock ändå för Rädda Willy.

Tyvärr har jag inga säkra belägg för vilka som gjort dubbningen av TV-serien, men jag skulle i dagsläget tippa på Eurotroll. Jag tror att TV-sändningarna och VHS-utgåvorna hade samma dubbning, men har inte VHS:en/VHS:erna i min ägo och kan därför inte bekräfta detta. Dubbningen var i mina ögon (eller öron) mycket bra.

Det var i alla fall en bra serie i mina ögon, men känns lite ovan i början i och med att Willy i den här serien plötsligt kan tala - en förmåga han mystiskt verkar ha förlorat innan den andra och tredje filmen (som gjordes efter TV-serien)... ;)

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 april 2017 kl. 16:09:10
Jo, det finns en tecknad TV-serie från 1994 baserad på Rädda Willy. Den har i Sverige mig veterligen enbart sänts på FilmNet, plus att ett fåtal avsnitt släppts på VHS. Originaltiteln är precis som filmen Free Willy, men på FilmNet var den svenska titeln istället Willy - späckhuggaren - förmodligen då det inte längre handlar om att rädda Willy (originaltiteln syftar på den andra betydelsen av ordet free; d.v.s. substantiv istället för verb). På VHS kallades serien dock ändå för Rädda Willy.

Tyvärr har jag inga säkra belägg för vilka som gjort dubbningen av TV-serien, men jag skulle i dagsläget tippa på Eurotroll. Jag tror att TV-sändningarna och VHS-utgåvorna hade samma dubbning, men har inte VHS:en/VHS:erna i min ägo och kan därför inte bekräfta detta. Dubbningen var i mina ögon (eller öron) mycket bra.

Det var i alla fall en bra serie i mina ögon, men känns lite ovan i början i och med att Willy i den här serien plötsligt kan tala - en förmåga han mystiskt verkar ha förlorat innan den andra och tredje filmen (som gjordes efter TV-serien)... ;)

Hur många vhs filmer fanns det ? 

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 april 2017 kl. 16:09:10
Jo, det finns en tecknad TV-serie från 1994 baserad på Rädda Willy. Den har i Sverige mig veterligen enbart sänts på FilmNet, plus att ett fåtal avsnitt släppts på VHS. Originaltiteln är precis som filmen Free Willy, men på FilmNet var den svenska titeln istället Willy - späckhuggaren - förmodligen då det inte längre handlar om att rädda Willy (originaltiteln syftar på den andra betydelsen av ordet free; d.v.s. substantiv istället för verb). På VHS kallades serien dock ändå för Rädda Willy.

Tyvärr har jag inga säkra belägg för vilka som gjort dubbningen av TV-serien, men jag skulle i dagsläget tippa på Eurotroll. Jag tror att TV-sändningarna och VHS-utgåvorna hade samma dubbning, men har inte VHS:en/VHS:erna i min ägo och kan därför inte bekräfta detta. Dubbningen var i mina ögon (eller öron) mycket bra.

Det var i alla fall en bra serie i mina ögon, men känns lite ovan i början i och med att Willy i den här serien plötsligt kan tala - en förmåga han mystiskt verkar ha förlorat innan den andra och tredje filmen (som gjordes efter TV-serien)... ;)

När sändes denna serie ?

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  4 juni 2017 kl. 18:04:51
När sändes denna serie ?
Willy - späckhuggaren sändes på FilmNet i två visningsomgångar våren respektive hösten 1995 som del av K-TV-blocket. Den verkar aldrig ha sänts igen efter det, och bara två visningar totalt av varje avsnitt (d.v.s. 13 avsnitt på våren och sen repriser av samma 13 avsnitt till hösten)...

moviefan

Hur många dvd och bluray utgåvor har det funnits av Warner Bros animerade filmer ?

moviefan

Citat från: moviefan skrivet  6 juni 2017 kl. 16:52:08
Hur många dvd och bluray utgåvor har det funnits av Warner Bros animerade filmer ?

Någon som vet  ?

moviefan

Vore även kul, om Babe släpptes med svenska dubben.  ;D