Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lejonvakten (The Lion Guard)

Startat av moviefan, 16 februari 2016 kl. 19:33:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Alexander

#90
Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 maj 2017 kl. 22:21:09
Förvisso har jag redan skrivit detta i tråden "Önska creditlistor", men jag kan skriva den här också:

Här är en utökning till den svenska dubbningen av Lejonvakten:
Kion - Melker Edenroth
Bunga - Hjalmar Lundblad Karlsson
Fuli - Alice Sjöberg Brise
Behste - Edwin Thunfors
Ono - Victor Lindblad Poturaj
Janja - Peter Getz
Cheezi - Steve Kratz
Chungu - Adam Fietz
Simba - Joakim Jennefors
Nala - Vivian Cardinal
Kiara - Hanna Bghavan
Rafiki - Gustav Levin
Timon - Anders Öjebo
Pumbaa - Gustav Levin
Mufasa - Christian Fex
Zira - Sharon Dyall
Kovu - Leon Pålsson Sälling
Nuka - Peter Getz
Jasiri - Anna Isbäck
Swala - Anna Isbäck
Twiga - Anna Isbäck
Thurston - Steve Kratz
Ma Tembo - Sharon Dyall
Basi - Christian Fex
Maku - Gustav Levin
Pua - Christian Fex
Nne - Anders Öjebo
Tano - Anders Öjebo
Reirei - Vivian Cardinal
Goigoi - Peter Getz

Regi: Nick Atkinson

Översättning: Anna Engh

Inspelningsstudio: SDI Media

Kreativ ledning: Michael Rudolph

I avsnitt 7 "Fuli's new family" spelas cobran Ushari av Adam Fietz.   :)
Och babianledaren Big Baboon spelas också i samma avsnitt av Joakim Jennefors.   ;) Han pratar vid 0:17 i videon


https://m.youtube.com/watch?v=aDp-l7CLxI8

Föresten med Reirei och Goigoi, är du säker på att de spelas av Vivian och Peter? För mig låter de inte så lika Nala och Janja.

https://m.youtube.com/watch?v=9G5bRwTXbPw

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 18 maj 2017 kl. 14:26:32
I avsnitt 7 "Fuli's new family" spelas cobran Ushari av Adam Fietz.   :)
Och babianledaren Big Baboon spelas också i samma avsnitt av Joakim Jennefors.   ;) Han pratar vid 0:17 i videon


https://m.youtube.com/watch?v=aDp-l7CLxI8

Föresten med Reirei och Goigoi, är du säker på att de spelas av Vivian och Peter? För mig låter de inte så lika Nala och Janja.

https://m.youtube.com/watch?v=9G5bRwTXbPw

Det klippet du länkade kommer från avsnitt 3 "Bunga The Wise", dessutom tycker jag att Big Baboon låter väldigt lik gamen Mzingo, då görs denne också av Jennefors.

Idag såg jag förresten ett nytt avsnitt med noshörningen Kifaru som görs av Adam Fietz.

Hittills har jag sett alla svenska avsnitt utom 18 "Baboons" och 25 "Behste and The Hippo Lanes", dock har jag sett dessa på engelska på YouTube.

Om det är Cardinal och Getz är jag inte helt hundra på, men mig veterligen medverkar de bara i två avsnitt och då var det deras andra framträdan jag syftade på.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 maj 2017 kl. 23:41:07
Det klippet du länkade kommer från avsnitt 3 "Bunga The Wise", dessutom tycker jag att Big Baboon låter väldigt lik gamen Mzingo, då görs denne också av Jennefors.

Idag såg jag förresten ett nytt avsnitt med noshörningen Kifaru som görs av Adam Fietz.

Hittills har jag sett alla svenska avsnitt utom 18 "Baboons" och 25 "Behste and The Hippo Lanes", dock har jag sett dessa på engelska på YouTube.

Om det är Cardinal och Getz är jag inte helt hundra på, men mig veterligen medverkar de bara i två avsnitt och då var det deras andra framträdan jag syftade på.

Okej, tack. Tänkte visa fel med Big Baboon, hade för mig den scenen också var från avsnitt 7.

Big Baboon Avsnitt 3 Joakim Jennefors
Ushari  i Avsnitt 7 ( men tror det är samma röst i andra avsnitt med) Adam Fietz

Alexander

#93
Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 maj 2017 kl. 23:41:07
Det klippet du länkade kommer från avsnitt 3 "Bunga The Wise", dessutom tycker jag att Big Baboon låter väldigt lik gamen Mzingo, då görs denne också av Jennefors.

Idag såg jag förresten ett nytt avsnitt med noshörningen Kifaru som görs av Adam Fietz.

Hittills har jag sett alla svenska avsnitt utom 18 "Baboons" och 25 "Behste and The Hippo Lanes", dock har jag sett dessa på engelska på YouTube.

Om det är Cardinal och Getz är jag inte helt hundra på, men mig veterligen medverkar de bara i två avsnitt och då var det deras andra framträdan jag syftade på.

Jag tror inte det är Jennefors som gör Mzingo. Han låter inte allt för likt.  :(
Verkar vara  Steve Kratz tycker jag, låter som en ondskefullare version av  Blixten från 101 Dalmatiner 2: Tuffs äventyr i London Vad tycker du?  :)

https://www.youtube.com/watch?v=2BkkA7FATf4

Förresten kommer du ihåg i vilka avsnitt det var som Ono hade en annan röst?  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 19 maj 2017 kl. 10:03:20
Jag tror inte det är Jennefors som gör Mzingo. Han låter inte allt för likt.  :(
Verkar vara  Steve Kratz tycker jag, låter som en ondskefullare version av  Blixten från 101 Dalmatiner 2: Tuffs äventyr i London Vad tycker du?  :)

https://www.youtube.com/watch?v=2BkkA7FATf4

Förresten kommer du ihåg i vilka avsnitt det var som Ono hade en annan röst?  :)

Denna vecka (måndag, tisdag, onsdag och torsdag) sändes det fyra nya avsnitt för första gången på Disney Junior och där tyckte jag att Onos röst lät annorlunda än tidigare.

De avsnitt som sändes var följande:

Måndag: 23 "The Trail to Udugu"

Tisdag: 24 "Ono's Idol"

Onsdag: 22 "The Lost Gorillan"

Torsdag: 26 "Ono The Tickbird"

Förresten så börjar jag hålla med dig om Mzingo, det låter mer som Steve.

Gipdac

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 mars 2016 kl. 16:52:08
De flesta av serierna du nämner tycker jag är helt OK för en stunds underhållning om man inte har något annat för sig. Dock hör två av dem till mina absoluta favoriter:

Enligt min mening är Phineas och Ferb i sina bästa stunder något av det roligaste som någonsin har visats på svensk TV, alla kategorier. Dessutom är den svenska dubbningen fullkomligt lysande. Speciellt Andreas Nilsson och Elina Raeder gör enastående rollprestationer som Doofenshmirtz respektive Candace. Serien är iofs något ojämn. Alla avsnitt är väl inte riktigt lika roliga, och efter ett par hundra avsnitt kan man märka en viss idétorka.

Kim Possible ligger inte långt efter. Kanske inte fullt så mycket humor som i Phineas och Ferb, men man hade i alla fall vett att sluta medan serien fortfarande låg på topp.

Att läsa detta med vetskapen att en man i 60-årsåldern skrev det.....

Disneyfantasten

Imorse såg jag äntligen avsnittet "Behste and The Hippo Lanes" på svenska, så nu återstår bara "Baboons".

Jag har denna vecka listat ut fler röster:
Shingo - Joakim Jennefors
Mungo (i "Bunga The Wise") - Anders Öjebo (åtminstone så låter det som honom, men jag är långt i från säker...)
Buckbuck (i "Bunga The Wise") - Adam Fietz
Oryx (i "Bunga The Wise") - Joakim Jennefors
Mbuni - Ellen Bergström (åtminstone så låter det som henne, men jag är långt ifrån säker...)
Mbeya - Adam Fietz
Ajabu - Joakim Jennefors
Makucha - Gustav Levin
Bupu - Adam Fietz
Boboka - Vivian Cardinal
Hadithi - Adam Fietz
Piggsvin (i "Fuli's New Family") - Anders Öjebo (åtminstone så låter det som honom, men jag är långt ifrån säker...)

Det fattas nu alltså en den; drongon Tamaa, jordsvinen Muhanga & Muhangus, med flera...

Vi har iallafall listat ut följande:
Ushari - Adam Fietz
Big Baboon - Joakim Jennefors
Kifaru - Adam Fietz
Mzingo - Steve Kratz

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Alexander

Citat från: TonyTonka skrivet 28 maj 2017 kl. 01:07:59
Vem spelar Zazu?  ???

Jag själv vet inte än, tror han spelas utav någon skådespelare i listan som jag ännu inte riktigt vet hur han låter.  :(

Kion

Gillar bägge två, men har däremot svårt för avsnittet Can't wait to be queen, där både Kion och Kiara får en att slå sig för pannan, och det blir inte bättre av de pimpinetta Tiifu och Zuri.😨😫
Gillar däremot på det andra planet hur de gör en snygg övergång mellan Sofia och Elena of Avalor. Känner så väl igen mig i Skylar,  jaquinen. Levnadsglad, lite klumpig och vårdslös och inte alltid genomtänkt.

Kion

Svaret gällde alltså en tidigare fråga om man gillar Sofia eller Lejonvakten.

moviefan

Citat från: Kion skrivet  1 juni 2017 kl. 13:09:07
Gillar bägge två, men har däremot svårt för avsnittet Can't wait to be queen, där både Kion och Kiara får en att slå sig för pannan, och det blir inte bättre av de pimpinetta Tiifu och Zuri.😨😫
Gillar däremot på det andra planet hur de gör en snygg övergång mellan Sofia och Elena of Avalor. Känner så väl igen mig i Skylar,  jaquinen. Levnadsglad, lite klumpig och vårdslös och inte alltid genomtänkt.

Jag är inte så förtjust i Elena, mest pågrund av det latinska temat. Sofia gillar jag mer. Sångerna är så fina. Min favo är All You Need, som sjungs av Sofia samt Vivianne.  :D

Disneyfantasten

#102
Jag har på sistone lyssnat om på örnen Hadithi och han görs av Christian Fex.

PS: Idag lyssnade jag och tyckte mig höra Andreas Nilsson som oxhackaren Mwenzi (åtminstone så låter det som honom, men jag är långt ifrån säker...).

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  4 juni 2017 kl. 17:34:40
Jag är inte så förtjust i Elena, mest pågrund av det latinska temat. Sofia gillar jag mer. Sångerna är så fina. Min favo är All You Need, som sjungs av Sofia samt Vivianne.  :D

Förlåt om jag är nyfiken, men vad är det du inte gillar med latin?

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juni 2017 kl. 22:01:55
Förlåt om jag är nyfiken, men vad är det du inte gillar med latin?

Det känns inte Disney över det hela.