Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Intressant, men märkligt...

Men hur vet du vilka avsnitt och vilken kortfilm som skulle ha sänts, om det faktiskt inte har sänts...? SVT brukar väl inte ha skrivit ut avsnittstitlar eller kortfilmernas namn i tablåerna eller dylikt...

Anders M Olsson

#121
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2017 kl. 13:14:05
Intressant, men märkligt...

Men hur vet du vilka avsnitt och vilken kortfilm som skulle ha sänts, om det faktiskt inte har sänts...? SVT brukar väl inte ha skrivit ut avsnittstitlar eller kortfilmernas namn i tablåerna eller dylikt...

Interpolation.

För 7D vet jag produktionsordningen, och om avsnitt 1 och 2 sändes veckorna innan och avsnitt 4 och 5 veckorna efter är det inte så svårt att räkna ut att det borde vara avsnitt 3 som skulle ha sänts.

För kortfilmerna och Bumbibjörnarna vet jag sändningsordningen förra gången de sändes (2014), och exakt samma ordning följdes nu också. Då kan man med ganska stor säkerhet pricka in vad som saknades.

moviefan

Varför är det inget Disneydags i morgon  ?

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet  4 augusti 2017 kl. 18:58:31
Varför är det inget Disneydags i morgon  ?

Eftersom frågan skrevs i går kväll den 4 augusti förutsätter jag att du menar i dag den 5 augusti.

Disneydags sänds som vanligt kl 10 idag. Du måste ha sett fel i tablån.

Men nu under sommaren är det inga nya program, utan repriser från i våras som bara sänds på lördagarna, inte på söndagarna. De nya programmen för hösten börjar sändas lördagen den 26 augusti, och sen blir det repriser på söndagar, åtta dagar senare.

moviefan

#124
Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2017 kl. 07:48:10
Eftersom frågan skrevs i går kväll den 4 augusti förutsätter jag att du menar i dag den 5 augusti.

Disneydags sänds som vanligt kl 10 idag. Du måste ha sett fel i tablån.

Men nu under sommaren är det inga nya program, utan repriser från i våras som bara sänds på lördagarna, inte på söndagarna. De nya programmen för hösten börjar sändas lördagen den 26 augusti, och sen blir det repriser på söndagar, åtta dagar senare.

Ja, jag kanske missade det. Vet ni vilken serie som kommer att sändas ? 

moviefan

Citat från: moviefan skrivet  5 augusti 2017 kl. 17:37:21
Ja, jag kanske missade det. Vet ni vilken serie som kommer att sändas ?

Någon  som vet  ?

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 21 augusti 2017 kl. 06:56:45
Någon  som vet  ?

Det verkar inte finnas någon tillförlitlig information ännu. I SVTs egen tablå står det bara "Programmet saknar beskrivning".


moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 augusti 2017 kl. 08:13:58
Det verkar inte finnas någon tillförlitlig information ännu. I SVTs egen tablå står det bara "Programmet saknar beskrivning".

Det visar sig 😊

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 augusti 2017 kl. 08:13:58
Det verkar inte finnas någon tillförlitlig information ännu. I SVTs egen tablå står det bara "Programmet saknar beskrivning".
På SVTs webbsida finns mycket riktigt ingen information om innehållet, men i tablåerna på bl.a. Dagenstv.com står det att Disneydags ska innehålla Den lilla sjöjungfrun, Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr och Elena från Avalor; med andra ord exakt som den förra säsongen. Det återstår väl att se om informationen stämmer, och i så fall vilka två av de tre serierna som kommer att sändas.

Anders M Olsson

#129
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 augusti 2017 kl. 22:49:12
På SVTs webbsida finns mycket riktigt ingen information om innehållet, men i tablåerna på bl.a. Dagenstv.com står det att Disneydags ska innehålla Den lilla sjöjungfrun, Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr och Elena från Avalor; med andra ord exakt som den förra säsongen. Det återstår väl att se om informationen stämmer, och i så fall vilka två av de tre serierna som kommer att sändas.

Jo, jag har sett det. Min gissning är att de i brist på bättre har fyllt i med informationen från förra säsongen, så jag tar det nog med en nypa salt. En tredje variant finns på tv.nu där det bara står "Med en klassisk Disneyfilm", inget mer.

Jag noterar också att det på Dagenstv.com står att lördagens avsnitt är "Del 1 av 23". Det intressanta är att det bara är 19 veckor kvar av det här året. Men vårsäsongen var på just 23 avsnitt, vilket ytterligare stärker min tro att de har återanvänt gammal tablåinformation.

Det verkar fullständigt osannolikt att SVT skulle fortsätta med Den lilla sjöjungfrun nu när de precis har hunnit igenom hela serien. De båda andra är väl i så fall mera troliga. Vi får se på lördag.

moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 augusti 2017 kl. 06:01:34
Jo, jag har sett det. Min gissning är att de i brist på bättre har fyllt i med informationen från förra säsongen, så jag tar det nog med en nypa salt. En tredje variant finns på tv.nu där det bara står "Med en klassisk Disneyfilm", inget mer.

Jag noterar också att det på Dagenstv.com står att lördagens avsnitt är "Del 1 av 23". Det intressanta är att det bara är 19 veckor kvar av det här året. Men vårsäsongen var på just 23 avsnitt, vilket ytterligare stärker min tro att de har återanvänt gammal tablåinformation.

Det verkar fullständigt osannolikt att SVT skulle fortsätta med Den lilla sjöjungfrun nu när de precis har hunnit igenom hela serien. De båda andra är väl i så fall mera troliga. Vi får se på lördag.

Det vore kul om dom visade Lejonvakten eller Sofia den första. 
Elena är också bra, men de äldre serierna är bättre. Tarzan serien var längesen. 

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 22 augusti 2017 kl. 09:47:55
Det vore kul om dom visade Lejonvakten eller Sofia den första. 
Elena är också bra, men de äldre serierna är bättre. Tarzan serien var längesen.

Sofia den första kommer i Barnkanalen på söndag kl. 7:55 som fristående program, inte som del av Disneydags.

moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 augusti 2017 kl. 10:52:00
Sofia den första kommer i Barnkanalen på söndag kl. 7:55 som fristående program, inte som del av Disneydags.

Det var tidigt . 🙂

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 augusti 2017 kl. 06:01:34
Jo, jag har sett det. Min gissning är att de i brist på bättre har fyllt i med informationen från förra säsongen, så jag tar det nog med en nypa salt. En tredje variant finns på tv.nu där det bara står "Med en klassisk Disneyfilm", inget mer.

Jag noterar också att det på Dagenstv.com står att lördagens avsnitt är "Del 1 av 23". Det intressanta är att det bara är 19 veckor kvar av det här året. Men vårsäsongen var på just 23 avsnitt, vilket ytterligare stärker min tro att de har återanvänt gammal tablåinformation.

Det verkar fullständigt osannolikt att SVT skulle fortsätta med Den lilla sjöjungfrun nu när de precis har hunnit igenom hela serien. De båda andra är väl i så fall mera troliga. Vi får se på lördag.
Jag håller med att det verkar högst osannolikt att Den lilla sjöjungfrun skulle sändas den här säsongen. Elena från Avalor borde dock rimligtvis fortsätta, då det är ett flertal avsnitt av säsong 1 som ännu inte har sänts.

DuckTales hamnar någonstans mitt emellan, som kan tänkas fortsätta men som är osäkert. Där finns ju många avsnitt kvar att sända, men då SVT bara har sänt lösryckta avsnitt, helt utan ordning och logik, så kan man omöjligen veta hur SVT och/eller Disney resonerar.

Anders M Olsson

SVT har ändrat texten i sin programtablå nu. Istället för "Programmet saknar beskrivning" står det nu "En hel timme från Disneys fantastiska värld".

Det var ju upplysande...