Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney

Startat av TonyTonka, 15 januari 2009 kl. 20:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 17 september 2017 kl. 11:31:29
Vore kul med dvd volymer,så som  det är med Sofia den första mfl.  Har ni dvd volymerna med Sofia och Lejonvakten  ?  Jag har de första volymerna med Sofia.

Jag har volym 1, 2 & 8 av Sofia Den Första, samt Lejonvakten: Släpp loss kraften & Lejonvakten: Livet i Lejonriket, plus Elena från Avalor: Redo att leda och Elena och Avalors Hemlighet.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 september 2017 kl. 11:44:34
Jag har volym 1, 2 & 8 av Sofia Den Första, samt Lejonvakten: Släpp loss kraften & Lejonvakten: Livet i Lejonriket, plus Elena från Avalor: Redo att leda och Elena och Avalors Hemlighet.

Är det bra avsnitt på Vol 8 på Sofia  ?

Alexander

#137
Utav TV-serierna har jag på DVD:  :)

Ducktales volym 1 och 2
Piff och Puff Räddningspatrullen volym 1, 2 och 3
Luftens hjältar volym 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 och 9
Lejonvakten volym 1, 2 och 3

Och sen några avsnitt av Den lilla sjöjungfrun, Aladdin, Herkules, Tarzan och Sjung en saga med Belle som finns med på andra DVDer som Prinsess sagor volymerna, Hjältar volymen m.m.

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 17 september 2017 kl. 15:36:34
Utav TV-serierna har jag på DVD:  :)

Ducktales volym 1 och 2
Piff och Puff Räddningspatrullen volym 1, 2 och 3
Luftens hjältar volym 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 och 9
Lejonvakten volym 1, 2 och 3

Och sen några avsnitt av Den lilla sjöjungfrun, Aladdin, Herkules, Tarzan och Sjung en saga med Belle som finns med på andra DVDer som Prinsess sagor volymerna, Hjältar volymen m.m.

Synd att inte Prinsess sagor volym 3 släpptes här. 

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 17 september 2017 kl. 15:36:34
Utav TV-serierna har jag på DVD:  :)

Ducktales volym 1 och 2
Piff och Puff Räddningspatrullen volym 1, 2 och 3
Luftens hjältar volym 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 och 9
Lejonvakten volym 1, 2 och 3

Och sen några avsnitt av Den lilla sjöjungfrun, Aladdin, Herkules, Tarzan och Sjung en saga med Belle som finns med på andra DVDer som Prinsess sagor volymerna, Hjältar volymen m.m.

Jag har även följande på DVD:

DuckTales: Volym 1

Nya Äventyr med Nalle Puh: alla "Nalle Puhs Magiska Värld" volymer (utom "Den Stora Upptäckardagen")

Den Lilla Sjöjungfrun & Aladdin: volym 1 & 2 av "Prinsessagor", samt DVDn "Jasmins Förtrollade Äventyr En Prinsessas Berättelser"

Timon och Pumbaa: "Jorden Runt", "En Helvkäll" & #På Semester"

Musses Klubbhus: "Musse Räddar Jultomten", "Musses Stora Klubbhusjakt" & "Musses Rallyäventyr"

Mina Vänner Tiger och Nalle Puh: "Superdeckarnas Skattjakt"

Jag har alltså en hel del kvar att söka.

Plus följande på VHS:
- Bumbibjörnarna: Full Fart i Bumbiskogen
- Bumbibjörnarna: Önskestenen
- Bumbibjörnarna: Riddarna i Bumbiborg
- DuckTales: Nya Uppdrag
- Nalle Puh: Hjälten från Sjumilaskogen
- Nalle Puh: Nalle Puh Går Till Väders
- Nalle Puh: Jullovet
- Nalle Puh: Det Stora Honungsrånet
- Nalle Puh: Puh Bland Molnen
- Nalle Puh: Nalle Puhs Stora Överraskning
- Nalle Puh: Spökligt Roligt
- Räddningspatrullen: 3 Män och En Pippi
- Räddningspatrullen: Brottsbekämparna
- Luftens Hjältar: Biljardbjörnen
- Luftens Hjältar: Top Fun
- Luftens Hjältar: Bland Luriga Luringar
- Darkwing Duck: Den Dolda Koden
- Darkwing Duck: Fasliga Femman
- Darkwing Duck: Bland Superhjältar och Superskurkar
- Den Lilla Sjöjungfrun: Valskval
- Den Lilla Sjöjungfrun: Den Vilda Sjöhästen
- Den Lilla Sjöjungfrun: Dubbel Bubbel
- Den Lilla Sjöjungfrun: I Harmoni
- Den Lilla Sjöjungfrun: Den Magiska Treudden
- Den Lilla Sjöjungfrun: Ariel Träffar Nya Vänner
- Den Lilla Sjöjungfrun: Mot Strömmen
- Aladdin: Aladdin Räddaren i Nöden
- Aladdin: Anden i Flaskan
- Aladdin: Fördömda Skatter
- Aladdin: Rökridåer
- Jasmin: Jasmins Önskan
- Jasmin: En Stor Skatt
- Jorden Runt med Timon och Pumbaa
- En Helkväll med Timon och Pumbaa
- På Semester med Timon och Pumbaa
- Quack Pack: Ärlighet Varar Längst
- Bonkers: Ett Jobb för Bonkers
- Lilla Djungelboken: Född Att Vara Fri
- Lilla Djungelboken: Det Var En Gång i Djungeln
- Lilla Djungelboken: Monkey Business
- Boken om Puh: Hjärtliga Historier
- Boken om Puh: Kul med Vänner

Jag saknar alltså en del VHS: "DuckTales: I Jordens Inre (Egmont)", "DuckTales: I Trubbel från Rymden (Egmont)", "DuckTales: Den Försvunna Kronan (Egmont)", "DuckTales: Hotell Spökankan", "DuckTales: Spännande Seglats", "Knattarna: Vattenankor", "Nalle Puh: Det Stora Honungsrånet (Egmont)", "Nalle Puh: Västerns Tuffaste Nalle (Egmont)", "Nalle Puh: Flaskposten", "Räddningspatrullen: Tjuvar och Juveler (Egmont)", "Räddningspatrullen: Astronötterna (Egmont)", "Räddningspatrullen: Det Roliga Mysteriet (Egmont)", "Luftens Hjältar: Den Stora Luftcirkusen (Egmont)", "Luftens Hjältar: På Skattjakt", "Luftens Hjältar: Lita på Baloo", "Långbens Galna Gäng: Max och Långben i Sjönöd", "Långbens Galna Gäng: Max och Långben får Rampfeber", och säkert fler därtill som jag kan ha glömt...

moviefan

Varför är det nummer på fodralen till Disney Klassikerna  ? 

Anders M Olsson

#141
Citat från: moviefan skrivet 22 september 2017 kl. 09:24:49
Varför är det nummer på fodralen till Disney Klassikerna  ?

Jag förmodar att det är för att Disney vill sälja så många titlar som möjligt. Numren ger folk ett incitament att bygga upp en komplett samling.

Onumrerade filmer ger inte samma "sug" att samla vidare.

Med nummer på filmerna kanske folk köper även filmer som man egentligen inte är intresserade av bara för att man inte vill ha luckor i samlingen.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 september 2017 kl. 16:14:10
Jag förmodar att det är för att Disney vill sälja så många titlar som möjligt. Numren ger folk ett incitament att bygga upp en komplett samling.

Onumrerade filmer ger inte samma "sug" att samla vidare.

Så det är av samma anledning som Pixar också numrerat sina filmer?

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 september 2017 kl. 16:16:44
Så det är av samma anledning som Pixar också numrerat sina filmer?

Förmodligen ja

Disneyfantasten

Hur tycker ni med Frou Frous svenska röst i AristoCats?

Personligen tycker jag inte att Jan Sjödin passar alls, visserligen inget fel på honom alls som röstskådespelare, men i just denna rollen passar han inte, hans röst är alldeles för maskulin. Frou Frou ska ju trots allt vara en (så kallas en häst-hona).

Vem hade ni valt istället. Personligen hade jag utan tvekan valt en kvinna i den rollen. Kanske Fillie Lyckow eller Birgitta Andersson.

Men annars tycker jag att de övriga rösterna i AristoCats är riktigt bra  :) .

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 september 2017 kl. 22:54:29
Hur tycker ni med Frou Frous svenska röst i AristoCats?

Personligen tycker jag inte att Jan Sjödin passar alls, visserligen inget fel på honom alls som röstskådespelare, men i just denna rollen passar han inte, hans röst är alldeles för maskulin. Frou Frou ska ju trots allt vara en (så kallas en häst-hona).

Vem hade ni valt istället. Personligen hade jag utan tvekan valt en kvinna i den rollen. Kanske Fillie Lyckow eller Birgitta Andersson.

Men annars tycker jag att de övriga rösterna i AristoCats är riktigt bra  :) .

Är Frou Frou ett sto  ? 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 23 september 2017 kl. 18:40:41
Är Frou Frou ett sto  ?

Jadå, det är hon, dels så säger i det i bland annat musiksagorna, dels så är hon det enligt Disney Wiki, så spelas hon även av en kvinna i originalversionen.

I filmen säger också Edgar "Ah, Frou-Frou, mitt vackra sto".

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 september 2017 kl. 18:43:29
Jadå, det är hon, dels så säger i det i bland annat musiksagorna, dels så är hon det enligt Disney Wiki, så spelas hon även av en kvinna i originalversionen.

I filmen säger också Edgar "Ah, Frou-Frou, mitt vackra sto".

Ja just det, har inte sett den på ett tag.

Disneyfantasten

Hur tycker ni med Zootropolis? Jag älskar den filmen, helt fantastiskt och väl genomarbetad. I ärlighetens namn så tycker jag att den slår nästan alla andra filmer från Disney & Pixar (och även alla filmer som INTE är Disney), men den slår självklart inte mästerverken Snövit, Djungelboken och Lejonkungen.

Disneyfantasten

Idag såg jag äntligen Bilar 3, som var riktigt bra i mitt tycke och den svenska dubbningen var också bra!