Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Masken

Startat av TecknatÄlskare, 2 januari 2018 kl. 20:39:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TecknatÄlskare

Vilka TV-Kanaler har tv-serien "masken" sänts mer än TV3?

TonyTonka

Citat från: TecknatÄlskare skrivet  2 januari 2018 kl. 20:39:30
Vilka TV-Kanaler har tv-serien "masken" sänts mer än TV3?

Enligt wikipedia har Masken sänts på Cartoon Network också. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TecknatÄlskare

Mm har hört det med men var det på svenska då?
Skulle varit Nice med inspelningar från CN med masken isåfall.

TonyTonka

Citat från: TecknatÄlskare skrivet  2 januari 2018 kl. 21:40:58
Mm har hört det med men var det på svenska då?
Skulle varit Nice med inspelningar från CN med masken isåfall.

Eftersom att jag aldrig sett Masken på CN så förmodrar jag att serien visades innan min tid, men däremot kan jag tipsa om att det finns sex stycken vhs-filmer med Masken på svenska, utgiven av Scanbox. :)

Vet dock inte hur sällsynt vhs-erna är. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TecknatÄlskare

Har redan väldigt många avsnitt av Masken från TV3, både sällsynta avsnitt med logga och icke sällsynta.
Frågan var bara om den hade sänts där för det hade varit kul och fått det bekräftat.

TecknatÄlskare

Mask har visserligen sänts på både Boomerang & Cartoon Network i andra länder och då borde det vara stor chans att den gjort det i Sverige med, men kan den ha varit dubbad då?

Erika

"Masken" visades på Cartoon Network redan 1997, men då endast på engelska (och utan svensk text). Ingen aning när den började visas med svenskt tal, men troligtvis omkring 2000-2001. Vad jag kan komma ihåg är det samma dubbning som även användes vid visningar på TV3. Ingen aning om vhs-filmerna har samma dubbning. 

Anders

Ja, det visades på svenska på både CN och TV3. Fredrik Dolk gjorde rösten till Stanley Ipkiss/Masken. Sedan var även Mikael Roupé, Thomas Engelbrektson, Håkan Mohede m fl med.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Richardo

Masken som i en daggmask, eller masken som i en sak som döljer ansiktet med?

Anders

Citat från: Richardo skrivet  5 januari 2018 kl. 11:29:07
Masken som i en daggmask, eller masken som i en sak som döljer ansiktet med?
Masken som i något man döljer ansiktet med, om du minns serien där huvudpersonen förvandlas till en komisk figur med grönt huvud när han tar på sig en trämask.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

TrondM

Citat från: Richardo skrivet  5 januari 2018 kl. 11:29:07
Masken som i en daggmask, eller masken som i en sak som döljer ansiktet med?


Kust

Citat från: Anders skrivet  5 januari 2018 kl. 11:17:34
Ja, det visades på svenska på både CN och TV3. Fredrik Dolk gjorde rösten till Stanley Ipkiss/Masken. Sedan var även Mikael Roupé, Thomas Engelbrektson, Håkan Mohede m fl med.
är det möjligt att cartoon network/ warner brothers äger / har den svenska dubben sparad? samt äger rättigheterna till serien?

Daniel Hofverberg

Citat från: Kust skrivet 12 januari 2018 kl. 18:45:17
är det möjligt att cartoon network/ warner brothers äger / har den svenska dubben sparad? samt äger rättigheterna till serien?
Rättigheterna till serien ägs såvitt jag vet av New Line Cinema, vilket är ett dotterbolag till Time Warner och ingår alltså i samma koncern som Warner Bros.

Vem som äger rättigheterna till den svenska dubbningen är dock ett större frågetecken. Visst är det möjligt att Warner har köpt loss rättigheterna till dubben, men det är nog lika troligt att det fortfarande är TV3/MTG som äger rättigheterna.

Vem det än är lär väl säkerligen rättighetsinnehavaren ha sparat ljudband med dubbningen.

Samlaren

Men då om dem äger den så skulle ju de kunna visa den igen på CN eller Boomerang.

Kust

Någon som har lyckats kontakta cartoon network via mejl angående dubbar/ om de har planer på att släppa till dvd? får alltid att det inte gick att leverera?

edit vet inte om detta räknas som off topic.