Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem är bäst som Katten Gustaf?

Startat av TonyTonka, 25 maj 2011 kl. 19:38:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Gustaf?

Reine Brynolfsson
10 (71.4%)
Claes Malmberg
4 (28.6%)
Roger Storm
0 (0%)

Antal personer som röstat: 14

TonyTonka

Vem är bäst som Katten Gustaf? Motivera gärna.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Får nog säga Reine Brynolfsson tycker dem andra är lite mindre bra faktiskt.

Elios

Men kan ändå idag tycka att Claes Malmberg ändå är väldigt rolig som Katten Gustaf.

Skokaka

Johan Carlberg och Jan Koldenius, då? ???

Men Reine Brynolfsson är ju helt klart bäst i rollen. Det var ju Gustafs första röst. :D

Disneyfantasten

Jag tycker nog bäst om Reine, Claes och Johan, har svårt att säga vem av dessa tre som är bäst.

Jan är helt okej i rollen.

Roger tycker jag däremot inte är något vidare i rollen, han liknar inte någon av Gustafs övriga svenska röster och inte heller de engelska originalrösterna, dessutom är hans inlevelse inte heller så värst lyckad, det är absolut inget fel på Roger som onekligen är en begåvad skådespelare, men just denna är absolut långt ifrån någon av hans starkare roller.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2022 kl. 19:44:12Jag tycker nog bäst om Reine, Claes och Johan, har svårt att säga vem av dessa tre som är bäst.

Roger tycker jag däremot inte är något vidare i rollen, han liknar inte någon av Gustafs övriga svenska röster och inte heller de engelska originalrösterna, dessutom är hans inlevelse inte heller så värst lyckad, det är absolut inget fel på Roger som onekligen är en begåvad skådespelare, men just denna är absolut långt ifrån någon av hans starkare roller.
Jag trode Roger Storm  skulle passa jättebra då han dubbat Lorenzo Music(Gustafs orginalröst tidagre)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 19 december 2022 kl. 22:43:32Ni kankse borde ha med Jan Koldenius ?
Både han och Johan Carlberg då, för båda har dubbat Gustaf också...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 december 2022 kl. 22:42:11Jag trode Roger Storm  skulle passa jättebra då han dubbat Lorenzo Music(Gustafs orginalröst tidagre)

Rösten som han använder i Gustaf Livs Levande passar iallafall inte, hade KM dubbat serien så kanske han hade kunnat använda sin "vanliga" röst, då TROR jag att han kanske skulle kunna fungera lite bättre.

Ungefär som med Shere Khan, som Disneys Shere Khan fungerar han inte riktigt då han inte bär någon nämnvärd likhet med Tony Jay, däremot fungerar han hyfsat bra som Shere Khan i 2010-års datoranimerade TV-serie.

Skokaka

Jag var ärligt talat först ganska skeptisk till Jan Koldenius som Gustaf, då jag trodde att han skulle låta som Baloo och Stora Stygga Vargen... Men när jag sen hörde insatsen så blev jag väldigt imponerad.

Han gjorde faktiskt ett väldigt bra och godtaget insats. Han använder en monoton typ av röst som Gustaf ska låta som, och lät ganska lik Reine. Någon tyckte att Jan lät som Olof Thunberg, och det kan jag hålla med om. (På tal om det, jag är rätt säker på att Olof skulle också ha låtit bra som Gustaf.)

Ett litet problem är dock att han inte kunde skrika i insatsen, det lät mer som om han gäspade. Men annars så var han cool och han sjöng mycket bra som Gustaf även...

Jag tror att Joakim Jennefors och Steve Kratz kunde också göra bra tolkningar av Gustaf...

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 20 december 2022 kl. 17:52:05Han gjorde faktiskt ett väldigt bra och godtaget insats. Han använder en monoton typ av röst som Gustaf ska låta som, och lät ganska lik Reine. Någon tyckte att Jan lät som Olof Thunberg, och det kan jag hålla med om. (På tal om det, jag är rätt säker på att Olof skulle också ha låtit bra som Gustaf.)
Det var faktiskt jag som skrev den kommentaren.

( och jag hade sett någon som också sa det om Reine )

Skokaka

Citat från: Will Stewart skrivet 20 december 2022 kl. 18:24:06Det var faktiskt jag som skrev den kommentaren
( och jag hade sett någon som sa det om Reine )
På YouTube?! :o


Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 20 december 2022 kl. 17:52:05Jag tror att Joakim Jennefors och Steve Kratz kunde också göra bra tolkningar av Gustaf...
Och kanske Johan Hedenberg.

Skokaka

Citat från: Will Stewart skrivet 20 december 2022 kl. 18:26:26Ja.
Wow. Men jag håller med dig som sagt. Och jo, Reine lät också som Olof i rollen tyckte jag.