Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Röstskådesperlare-branschen - kräkningar?

Startat av Richardo, 25 april 2018 kl. 06:27:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

I och med MeToo-rörelsen, har sexualla trakasserier och andra kräkningar lyfts fram i bl.a skådespelar-branschen, vilket även gäller i Sverige. Jag undrar om kräkningar även händer i röstskådespelar-branschen i Sverige.

Daniel Hofverberg

Kräkningar förekommer förhoppningsvis bara om man har magsjuka; och då håller man sig nog borta från dubbningsstudion... ;)

Kränkningar däremot är en helt annan femma, men det lär nog bara de som faktiskt är inom branschen kunna svara på...

Men med tanke på att sexuella trakasserier och olika former av kränkningar sannolikt förekommer inom de flesta sammanhang, i mer eller mindre allvarlig grad och omfattning, skulle jag tyvärr bli förvånad om den här branschen vore helt förskonad från allt sådant.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 april 2018 kl. 10:43:12
Kräkningar förekommer förhoppningsvis bara om man har magsjuka; och då håller man sig nog borta från dubbningsstudion... ;)

Ja, fast jag måste erkänna att det är nära att jag kräks när jag ser vissa svenskdubbade live-actionserier på Disney Channel och de burkade skrattsalvorna ekar i bakgrunden efter snart sagt varje replik oavsett om den är rolig eller ej...

moviefan