Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Monsters Studentliv

Startat av TonyTonka, 6 juli 2013 kl. 03:07:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DisneyTLK

Väldigt tråkiga nyheter detta, underbart att Svensson är tillbaka i alla fall, men det är synd då Gustafsson dubbade teaser trailern av filmen. Jaja, jag hade nog tänkt se filmen på originalspråk ändå men det skulle vara kul att se den på Svenska också, kanske ger det en chans, men att döma på de olika trailers som går på tv nu så har Mike nu betydligt mörkare röst. Även om jag inte har något emot Ulvesson så är jag inte alltför medveten om hur han är som dubbare, men det blir nog i alla fall ok.

TonyTonka

Citat från: DisneyTLK skrivet 18 juli 2013 kl. 14:36:12
Väldigt tråkiga nyheter detta, underbart att Svensson är tillbaka i alla fall, men det är synd då Gustafsson dubbade teaser trailern av filmen. Jaja, jag hade nog tänkt se filmen på originalspråk ändå men det skulle vara kul att se den på Svenska också, kanske ger det en chans, men att döma på de olika trailers som går på tv nu så har Mike nu betydligt mörkare röst. Även om jag inte har något emot Ulvesson så är jag inte alltför medveten om hur han är som dubbare, men det blir nog i alla fall ok.

Tja, Johan Ulvesson spelade väl Skrik och Panik i Disneyfilmen Herkules

Anyway, det som irriterar mig är att Gustafsson medverkade i trailern, jag förstår inte varför han medverkade där när han ändå inte skulle göra rollen i filmen?

Vad jag menar är att om Gustafsson inte skulle haft tid/lust att göra rollen, varför gjorde han den då i trailern?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

En del trailers dubbas ju åratal innan filmen ska dubbas, så då kan man ju knappast begära att någon ska veta om de har tid och möjlighet att göra en dubbningsroll ett år framåt.

Sen är det ju också mycket möjligt att Robert Gustafsson velat, men att han inte längre är godkänd av Disney. Ofta görs trailers med "slaskröster"; d.v.s. tillfälliga röster som inte godkänts av Disney och som inte Kirsten Saabye eller Disney varit inblandad i.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juli 2013 kl. 01:40:09
En del trailers dubbas ju åratal innan filmen ska dubbas, så då kan man ju knappast begära att någon ska veta om de har tid och möjlighet att göra en dubbningsroll ett år framåt.

Sen är det ju också mycket möjligt att Robert Gustafsson velat, men att han inte längre är godkänd av Disney. Ofta görs trailers med "slaskröster"; d.v.s. tillfälliga röster som inte godkänts av Disney och som inte Kirsten Saabye eller Disney varit inblandad i.

Om det är alternativ 2 (inte godkänd) hur kunde de då godkänna honom år 2002? Orginalrösten är samma, så de har ingen anledning att byta den svenska rösten.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Det händer inte så ofta, men det händer någon gång då och då att Disney bestämmer sig för att ompröva redan godkända röster, även om originalrösterna inte har ändrats. Så skedde till exempel inför Tigers film, då Disney beslutade att granska alla röster på nytt; och i samband med det underkändes i stort sett alla redan godkända röster i Sverige.

DisneyTLK

Citat från: TonyTonka skrivet 26 juli 2013 kl. 22:59:33
Tja, Johan Ulvesson spelade väl Skrik och Panik i Disneyfilmen Herkules

Det är sant! Förstår inte hur jag kunde glömma det... har som sagt inget emot Ulvesson och kommer ändå at se filmen med originalspråk engelska, men det kommer bli kul att höra hur den svenska dubben är, det lilla man hört hittills från trailers låter ganska bra! men det går knappt att avgöra då man hört väldigt, väldigt lite.

Ulvesson som Skrik och Panik är ju hilarious annars, så det blir nog bra det här!

TonyTonka

Idag har filmen biopremiär, har du varit på pressvisning och sett den än, Daniel? Om ja, hur var Johan Ulvesson som Mike jämfört med Robert Gustafsson?  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Japp, jag såg filmen igår - dock med vissa tekniska strul under de första 10 minuterna, så jag kunde inte riktigt njuta helt och hållet, men ändock. Det var lite ovant i början, men jag tycker faktiskt att Johan Ulveson fungerade riktigt bra som Mike. Jag hade förstås föredragit Robert Gustafsson, men Johan var bättre än väntat och ganska snabbt hade jag vant mig och störde mig inte över honom.

Dock kan det här delvis bero på att det var flera år sedan jag senast såg Monsters, Inc. Hade man mer nysett den kanske det hade varit mer irriterande.

Elios

Såg faktiskt med filmen häromdagen och tyckte inte heller att Johan Ulvesson var så tokig som Mike.
I början kändes det kanske lite konstigt men annars tänkte jag inte heller på det så mycket.

Elios

Såg faktiskt med filmen häromdagen och tyckte inte heller att Johan Ulvesson var så tokig som Mike.
I början kändes det kanske lite konstigt men annars tänkte jag inte heller på det så mycket.  ::)

Anton sf

Vet nån varför Mike har samma röst på reklamen men inte på filmen och varför rösten inte var med i filmen

TonyTonka

Jag köpte idag spelet Disney Infinity där Johan Ulveson medverkar som Mike, och jag måste erkänna att han är helt okej i rollen som Mike (även om jag fortfarande föredrar Robert Gustafsson). Jag har inte hunnit spela så långt ännu, men Allan Svensson medverkar i alla fall som både Sulley och Mr. Incredible. (Någon som håller med mig att Allan Svensson är en riktigt duktig skådespelare, både i dubbning och i allmänhet?)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Vem är Sara Franceschi hon gör den svenska rösten till Claire i Monsters University  ?

Vad gör hon annars ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Vilka spelar Anna Folkesson, Eva Brise, Cecilia Andrén, Matti Boustedt, Pontus Helander och Daniel Sjöberg i filmen?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.