Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gillar Ni Live Action?

Startat av MOA, 9 mars 2023 kl. 16:16:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gillar Ni Live Action?

Ja
6 (75%)
Nej
0 (0%)
Bara Svenskt
1 (12.5%)
Bara Engelskt
1 (12.5%)
Annat
0 (0%)

Antal personer som röstat: 8

MOA

Gillar ni Live Action?Jag gillar bara när de på svenska,engelskt live action har jag väldigt svårt för

Lillefot

Ja, även om jag föredrar animation.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Elios


Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  9 mars 2023 kl. 17:54:24Ja, även om jag föredrar animation.

Samma här.

Sen kan det också variera en del, en del spelfilmer tycker jag är riktigt bra (till exempel Trollkarlen Från Oz från 1939 och Förtrollad från 2007), en del tycker jag är ganska bra (till exempel Snow Dogs från 2003 och Narnia från 2005), en del tycker jag är som bäst okej (till exempel Smurfarna från 2011 och Scooby-Doo från 2002), en del tycker jag är rätt dåliga (till exempel The Pacifier från 2005 och Oliver Twist från 1997) och en del tycker jag är riktigt dåliga och ratar helt (till exempel Roland Dahl's Häxorna från 2020 och Pinocchio från 2022)...

Lilla My

Det här är väl en otroligt konstig fråga kan jag tycka? 90% av filmer och videor man ser är ju live action, det vore ju som att fråga "föredrar du att äta fast föda?" eller liknande.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet  9 mars 2023 kl. 20:00:31Det här är väl en otroligt konstig fråga kan jag tycka? 90% av filmer och videor man ser är ju live action, det vore ju som att fråga "föredrar du att äta fast föda?" eller liknande.
Precis, en väldigt märklig fråga. Nog tycker väl alla om en del live-action, men knappast allt.

Att dessutom klumpa ihop allt som inte är tecknat/animerat under en och samma kam, trots att det innefattar miljontals filmer och serier världen över, är väldigt egendomligt. Det är precis som att fråga "Gillar ni allt tecknat eller inget tecknat?" - det är ju liksom aningen skillnad på Greta Gris och Spirited Away, om man säger så; och på samma sätt är det också aningen skillnad på Emil i Lönneberga och När lammen tystnar...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 mars 2023 kl. 20:55:57Precis, en väldigt märklig fråga. Nog tycker väl alla om en del live-action, men knappast allt.

Att dessutom klumpa ihop allt som inte är tecknat/animerat under en och samma kam, trots att det innefattar miljontals filmer och serier världen över, är väldigt egendomligt. Det är precis som att fråga "Gillar ni allt tecknat eller inget tecknat?" - det är ju liksom aningen skillnad på Greta Gris och Spirited Away, om man säger så; och på samma sätt är det också aningen skillnad på Emil i Lönneberga och När lammen tystnar...

Den sistnämnda filmen har jag då aldrig hört talas om förut, jag får kolla upp den...

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 mars 2023 kl. 20:55:57det är ju liksom aningen skillnad på Greta Gris och Spirited Away, om man säger så; och på samma sätt är det också aningen skillnad på Emil i Lönneberga och När lammen tystnar...
HAHA ja det var lite liknande tankar jag fick.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 mars 2023 kl. 20:55:57Precis, en väldigt märklig fråga. Nog tycker väl alla om en del live-action, men knappast allt.

Att dessutom klumpa ihop allt som inte är tecknat/animerat under en och samma kam, trots att det innefattar miljontals filmer och serier världen över, är väldigt egendomligt. Det är precis som att fråga "Gillar ni allt tecknat eller inget tecknat?" - det är ju liksom aningen skillnad på Greta Gris och Spirited Away, om man säger så; och på samma sätt är det också aningen skillnad på Emil i Lönneberga och När lammen tystnar...
Vad borde man isåfall döpa om ämnet till? 

MOA

Förlåt att jag skapade detta ämne

Elios