Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lejonkungen 3

Startat av moviefan, 28 januari 2017 kl. 15:53:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

I en del scener, ser man ur första filmen. Har dom klippt in scener från första Lejonkungen i denna ? Eller har dom animerat om för Lejonkungen 3 ?  I en scen så sjungs Lion Sleeps Tonight på svenska. Vem sjunger i svenska versionen ? Både en värld full av liv och känn en doft av kärleken förekommer också . Är det samma sångare som i ettan ? För övrigt så tycker jag att Lejonkungen 3 - Hakuna Matata är en hyffsat bra och rolig film.

Alexander

Ja, de scener är tagna från ettan. Troligast har de även återanvänt sång inspelningarna som gjordes till den första filmen,  för även dem låter identiska som de i första filmen.

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 28 januari 2017 kl. 17:31:15
Ja, de scener är tagna från ettan. Troligast har de även återanvänt sång inspelningarna som gjordes till den första filmen,  för även dem låter identiska som de i första filmen.

Denna uppföljare är bättre än LK 2. LK 2 är bra, men denna är roligare. Morbror Max och Timons mamma,
är intressanta karaktärer. En del roliga repliker förekommer.

Timons mamma: Det är något annorlunda med Timon.

Max: Ja, han har ju klänning   :D ;D :)

desdemona

#3
Det är en mycket fantastisk film i min barndom

Edit: Tagit bort ovidkommande länk. /Daniel

Disneyfantasten

Vilka spelar Andreas Nilsson*, Åsa Jonsson**, Daniel Bergfalk***, Bittan Norman, Anna-Karin Westman, Stefan Berglund, Krister Roséen och Johan Nyberg i filmen?

*Jag vet att han spelar Kalle Anka och Stitch i filmen men jag undrar om han kan tänkas spela fler roller i filmen, möjligen kan han ha spelat zebran som säger "titta, noshörningarna bugar" men jag frågar för säkerhetens skull...

**Jag vet att hon är med i Surikat-kören och att hon är medlem i kör-bandet "Servants" som sjunger till surikaterna i filmen, men jag undrar om hon också kan tänkas spela fler roller...

***Daniel Bergfalk står i vissa creditlistor angiven som Flin, son dock bara skrattar, det är dock möjligt att skratten är dubbade (på samma sätt som Plutos och Mårten Gås läten i Hos Musse, där den förstnämnda spelas av Stefan Bergkund), men jag frågar för att vara säker...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2020 kl. 20:10:05

***Daniel Bergfalk står i vissa creditlistor angiven som Flin, son dock bara skrattar, det är dock möjligt att skratten är dubbade (på samma sätt som Plutos och Mårten Gås läten i Hos Musse, där den förstnämnda spelas av Stefan Bergkund), men jag frågar för att vara säker...

Varför  Plutos och Mårten Gås läten i Hos Musse ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2020 kl. 20:19:12
Varför  Plutos och Mårten Gås läten i Hos Musse ?

Det undrar jag också, eftersom dessa är M&E...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2020 kl. 20:27:03
Det undrar jag också, eftersom dessa är M&E...
Plutos säger ju ibland Yes så man ville kanske dubba det så att barnen förstod vad han sa