Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney

Startat av TonyTonka, 15 januari 2009 kl. 20:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Hur kan du veta att du föredrar gamla Peter och draken Elliott om du inte sett den nya...? Man kan ju inte bara tycka illa om en film, utan att faktiskt ha sett den...

Jag tycker i och för sig att originalfilmen är bättre, men den nya filmen är inte alls dålig på något sätt. Då den långt ifrån är någon regelrätt nyfilmatisering utan har en ny handling kan den därigenom "samexistera" med den gamla filmen utan att man behöver föredra eller tycka illa om någon av dem.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 maj 2017 kl. 23:48:05
Hur kan du veta att du föredrar gamla Peter och draken Elliott om du inte sett den nya...? Man kan ju inte bara tycka illa om en film, utan att faktiskt ha sett den...

Jag tycker i och för sig att originalfilmen är bättre, men den nya filmen är inte alls dålig på något sätt. Då den långt ifrån är någon regelrätt nyfilmatisering utan har en ny handling kan den därigenom "samexistera" med den gamla filmen utan att man behöver föredra eller tycka illa om någon av dem.

Ja, du har kanske rätt, man kanske skulle ge den en chans.

Disneyfantasten

#107
Den 1 september kommer Bilar 3 att ha svensk biopremiär  :) . Jag hoppas att Martin Stenmarck, Malin Berghagen, Jan Modin och de andra återkommer.

Dessutom kommer Superhjältarna 2, enligt Disneyania, att ha svensk biopremiär den 31 augusti 2018, jag hoppas att vi då återigen får höra Allan Svensson, Sara Lindh, Elina Raeder och Rafael Edholm.

Röjar-Ralf 2 kommer den 21 november 2018 i USA, när den dubbas till svenska hoppas jag återigen på Magnus Roosman, Carla Abrahamsen, Göran Gillinger och Anki Albertsson återkommer i huvudrollerna.

Toy Story 4 och Frost 2 kommer 2019.

När dessa har premiär hoppas jag i fallet Toy Story 4 att Fredrik Dolk, Anna Book, Olli Markenros, Thomas Engelbrektson, Lena Ericsson och Andreas Nilsson återkommer. (Stefan Frelander lämnade dubbningsbranchen 2015 så Rex kommer att få en ny röst, hos Woody blir det sannolikt Jan Mybrand och hos Slinky kommer det sannolikt att bli Ole Ornered)

Sen hoppas jag också att Mimmi Sandén, Annika Herlitz, Nassim Al Fakir och Sebastian Karlsson kommer tillbaka i Frost 2.

Allt detta får vi tids nog veta när filmerna ska ha premiär.

moviefan

#108
Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 maj 2017 kl. 21:23:25
Den 1 september kommer Bilar 3 att ha svensk biopremiär  :) . Jag hoppas att Martin Stenmarck, Malin Berghagen, Jan Modin och de andra återkommer.

Dessutom kommer Superhjältarna, enligt Disneyania, att ha svensk biopremiär den 31 augusti 2018, jag hoppas att vi då återigen får höra Allan Svensson, Sara Lindh, Elina Raeder och Rafael Edholm.

Röjar-Ralf 2 kommer den 21 november 2018 i USA, när den dubbas till svenska hoppas jag återigen på Magnus Roosman, Carla Abrahamsen, Göran Gillinger och Anki Albertsson återkommer i huvudrollerna.

Toy Story 4 och Frost 2 kommer 2019.

När dessa har premiär hoppas jag i fallet Toy Story 4 att Fredrik Dolk, Anna Book, Olli Markenros, Thomas Engelbrektson, Lena Ericsson och Andreas Nilsson återkommer. (Stefan Frelander lämnade dubbningsbranchen 2015 så Rex kommer att få en ny röst, hos Woody blir det sannolikt Jan Mybrand och hos Slinky kommer det sannolikt att bli Ole Ornered)

Sen hoppas jag också att Mimmi Sandén, Annika Herlitz, Nassim Al Fakir och Sebastian Karlsson kommer tillbaka i Frost 2.

Allt detta får vi tids nog veta när filmerna ska ha premiär.

Det ska bli intressant att se hur Live Action Lejonkungen och Mulan blir.  Jag har på känn att när det gäller Lejonkungen, så är nog djuren CGI animerade.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 21 maj 2017 kl. 21:37:11
Det ska bli intressant att se hur Live Action Lejonkungen och Mulan blir.  Jag har på känn att när det gäller Lejonkungen, så är nog djuren CGI animerade.

Ja, det tror jag också kommer att hända.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 maj 2017 kl. 23:33:33
Ja, det tror jag också kommer att hända.

Då andvänder dom kanske samma teknik, som när dom gjorde Aslan. Tycker han ser mycket fint gjord ut.  ;D ;D

Alexander

#111
Disney-Pixars Bilar 3 får mycket bra och lovande recensioner i USA, så mitt intresse över att se den har definivt ökat!  ;D

Här är några av dem.
Recensionerna innehåller spoilers, så välj själva hur mycket ni vill läsa.  :)

http://nordic.ign.com/cars-3-1/3274/review/cars-3-review

http://www.rollingstone.com/movies/reviews/cars-3-finally-a-cars-movie-worthy-of-the-pixar-name-w487690

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 28 juni 2017 kl. 20:54:25
Disney-Pixars Bilar 3 får mycket bra och lovande recensioner i USA, så mitt intresse över att se den har definivt ökat!  ;D


Recensionerena innehåller spoilers, så välj själva hur mycket ni vill läsa.  :)
http://nordic.ign.com/cars-3-1/3274/review/cars-3-review

http://www.rollingstone.com/movies/reviews/cars-3-finally-a-cars-movie-worthy-of-the-pixar-name-w487690

Själv ska jag se den med min lillebror i september. Då är det första gången jag går med honom ensam.

PS: Min lillebror heter förresten Alexander, precis som du, det är trots allt ett vanligt namn.

Jag undrar hur det kommer att gå med Coco, Röjar-Ralf 2, Superhjältarna 2, Toy Story 4 och Gigantic...

Framförallt undrar jag hur manuset i Frost 2 och Zootropolis 2 kommer att se ut, det pratas mycket om dessa...

Alexander

Någon som är sugen på att höra Peter Wanngren som Frollo? :)

https://m.youtube.com/watch?v=2G_Md0ucu_o

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 29 juni 2017 kl. 20:18:48
Någon som är sugen på att höra Peter Wanngren som Frollo? :)

https://m.youtube.com/watch?v=2G_Md0ucu_o

Jag har hört den förut och tycker inte att han passar. Tur att det inte blev han. Jag gillar Stefan Ljungqvist mycket bättre.

Ta en titt på videon nedan och lyssna på Hamms röst på 0:58. Vem är det? Det är iallafall absolut inte Olli Markenros. Jag tycker inte riktigt att den rösten passar karaktären, jag föredrar Markenros.

www.youtube.com/watch?v=C7sAUDBxDi8.

Ta också en titt på videon nedan:

www.youtube.com/watch?v=8RsH5w1AJgk.

Om jag minns rätt så är den reklamen med i VHS-kassetten Lilo och Stitch. Men ta en titt på trailern till Hitta Nemo på 1:50 till 3:41 och sedan lyssna noga på 3:09 till 3:15. Jag tycker att det låter lite som Olli Markenros, men jag är långt ifrån säker...

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2017 kl. 21:12:21
Jag har hört den förut och tycker inte att han passar. Tur att det inte blev han. Jag gillar Stefan Ljungqvist mycket bättre.

Ta en titt på videon nedan och lyssna på Hamms röst på 0:58. Vem är det? Det är iallafall absolut inte Olli Markenros. Jag tycker inte riktigt att den rösten passar karaktären, jag föredrar Markenros.

www.youtube.com/watch?v=C7sAUDBxDi8.

Ta också en titt på videon nedan:

www.youtube.com/watch?v=8RsH5w1AJgk.

Om jag minns rätt så är den reklamen med i VHS-kassetten Lilo och Stitch. Men ta en titt på trailern till Hitta Nemo på 1:50 till 3:41 och sedan lyssna noga på 3:09 till 3:15. Jag tycker att det låter lite som Olli Markenros, men jag är långt ifrån säker...

Håller med om att Stefan Ljungkvist är bättre som Frollo. Han är väl också  elaka i Pocahontas ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 29 juni 2017 kl. 21:30:55
Håller med om att Stefan Ljungkvist är bättre som Frollo. Han är väl också  elaka i Pocahontas ?

Han heter Gouvernor Ratcliffe och Stefan gör även den rollen mycket bra. Dessa två är nog de roller jag förknippar den mannen mest med  :) .

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2017 kl. 21:35:20
Han heter Gouvernor Ratcliffe och Stefan gör även den rollen mycket bra. Dessa två är nog de roller jag förknippar den mannen mest med  :) .

Ja, just det, så heter han ju   ::)

Disneyfantasten

Förra veckan hade Bilar 3 premiär i Sverige.

Tyvärr har rollistan inte tillkommit än, varken på "Svenska röster & credits" eller Wikipedia, men de står iallafall på Daniels recension och där står det glädjande att både Martin Stenmarck (Blixten McQueen) och Jan Modin (Bärgarn) återkommer. Men tyvärr har Sally av någon anledning bytt röst och görs inte längre av Malin Berghagen, utan är istället utbytt mot Jennie Jahns av någon märklig anledning, varför hon inte medverkat förstår jag inte, för mig veterligen har hon varit med i ganska många dubbningar så det borde inte vara några som helst problem för henne att återvända. Kanske var det så att hon inte hade tid eller var upptagen på annat håll, hon kanske inte var tillgänglig när dubbningen av filmen skulle spelas in.

Hursomhelst så har jag inte sett filmen än, men ska göra det nästa helg tillsammans med min lillebror.

Daniel Hofverberg

Jag har fått en rollista från Disney på Bilar 3, men väntar fortfarande på den kompletta studiocreditsen; som Disneys pressansvarige lovade att skicka till mig för flera dagar sedan. Så fort jag får den kommer jag lägga till creditsen här på sajten.

Det är onekligen väldigt tråkigt att Malin Berghagen bytts ut som Sally. Inte för att det skulle vara något fel på Jennie Jahns - hon är en utmärkt skådespelerska - men särskilt lik Malin är hon minsann inte...