Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney

Startat av TonyTonka, 15 januari 2009 kl. 20:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Är Bilar filmerna bra  ?

Alexander

Citat från: moviefan skrivet  9 september 2017 kl. 17:53:13
Är Bilar filmerna bra  ?

Ja, det tycker jag överlag, värda att kolla in om man vill. Inte nån av mina stora favoriter men de är bra, särskilt ettan. Tvåan är okej, men inte lika bra som ettan, att ha Bärgarn som huvudperson kan vara jobbigt i längden. Pixar lärde sig av misstagen med tvåan och av vad jag hör är trean mycket bättre än den.  :)

Disneyfantasten

Bilar hör inte till mina favoriter heller, men jag gillar dem överlag. Vad jag läst om trean så kommer den förmodligen att vara bättre än de två första.

Alexander

Ställer en fråga för säkerhetsskull, är Anton Olofsson som spelar pojkarna i Herkules Louise Raeders son? För i alla andra creditslistor jag har sett där han medverkar står efternamnet "Raeder" med.  :)

TonyTonka

Citat från: Alexander skrivet 12 september 2017 kl. 10:49:59
Ställer en fråga för säkerhetsskull, är Anton Olofsson som spelar pojkarna i Herkules Louise Raeders son? För i alla andra creditslistor jag har sett där han medverkar står efternamnet "Raeder" med.  :)

Anton Olofsson och Anton Raeder är samma person. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet 12 september 2017 kl. 10:49:59
Ställer en fråga för säkerhetsskull, är Anton Olofsson som spelar pojkarna i Herkules Louise Raeders son? För i alla andra creditslistor jag har sett där han medverkar står efternamnet "Raeder" med.  :)
Ja, visst är han Louises son. Han är folkbokförd som Anton Olofsson, men verkar numera oftast crediteras som Olofsson Raeder. Han verkar själv kalla sig för Raeder.

Alexander

Tack så mycket för svaren!  ;)

Disneyfantasten

Finns det något tillfälle en annan skådespelare tagit över en Disney-roll i en TV-serie eller uppföljare i engelska originalversionen när en skådespelare som gjort rollen tidigare avlidit?

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 september 2017 kl. 23:17:26
Finns det något tillfälle en annan skådespelare tagit över en Disney-roll i en TV-serie eller uppföljare i engelska originalversionen när en skådespelare som gjort rollen tidigare avlidit?

Ja, t.ex den engelska rösten till Laverne Mary Wickes ifrån Ringaren i Notre Dame avled innan filmen blev klar, så de tog in Jane Withers till att spela in de sista replikerna och som fick fortsätta med rollen i Ringaren i Notre Dame 2.

Paul Winchell som gjorde Bernards engelska röst i säsong 1-5 av Bumbibjörnarna avled innan säsong 6, vilket gjorde att Jim Cummings fick ta över rollen.

:)

Disneyfantasten

Här är ett klipp på YouTube för er som vill höra Liza Öhman sjunga som Ariel:
www.youtube.com/watch?v=oeVSRuCKbgY&t=3s

Börjar på 10:45

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2017 kl. 23:28:21
Här är ett klipp på YouTube för er som vill höra Liza Öhman sjunga som Ariel:
www.youtube.com/watch?v=oeVSRuCKbgY&t=3s

Börjar på 10:45

Hur många kasset band från tv serien fanns det ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 16 september 2017 kl. 15:45:22
Hur många kasset band från tv serien fanns det ?

Jag vet inte exakt, men just den som Oscar Isaksson hade laddat upp innehåller två avsnitt; Valskval och Flaskposten.

Faktiskt så finns båda dessa avsnitt med på VHS, fast på helt olika kassetter, avsnittet Valskval finns med på en titel med samma namn (och innehåller även "Rackarungen"), medan Flaskposten istället finns med på den med titeln Dubbel Bubbel (som även innehåller just det avsnittet).

Det har totalt getts ut 8 VHS-kassetter med TV-serien Den Lilla Sjöjungfrun, med två avsnitt var och hittills har jag alla utom "Ariel Trotsar Alla Faror".

I alla avsnitt gör Johanna Ljungberg rösten till Ariel vid tal, medan det istället (vid de flesta avsnitt) är Heléne Lundström (som för mig alltid kommer att vara en synonym med Pocahontas) som gör rösten vid sång. Bara i avsnittet "Flaskposten" är det Liza Öhman som sjunger åt Ariel.

Totalt har Ariel alltså haft 6 svenska röster, vilket är mer än vad någon annan Disney-Prinsessa har.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2017 kl. 17:51:52
Jag vet inte exakt, men just den som Oscar Isaksson hade laddat upp innehåller två avsnitt; Valskval och Flaskposten.

Faktiskt så finns båda dessa avsnitt med på VHS, fast på helt olika kassetter, avsnittet Valskval finns med på en titel med samma namn (och innehåller även "Rackarungen"), medan Flaskposten istället finns med på den med titeln Dubbel Bubbel (som även innehåller just det avsnittet).

Det har totalt getts ut 8 VHS-kassetter med TV-serien Den Lilla Sjöjungfrun, med två avsnitt var och hittills har jag alla utom "Ariel Trotsar Alla Faror".

I alla avsnitt gör Johanna Ljungberg rösten till Ariel vid tal, medan det istället (vid de flesta avsnitt) är Heléne Lundström (som för mig alltid kommer att vara en synonym med Pocahontas) som gör rösten vid sång. Bara i avsnittet "Flaskposten" är det Liza Öhman som sjunger åt Ariel.

Totalt har Ariel alltså haft 6 svenska röster, vilket är mer än vad någon annan Disney-Prinsessa har.

Jag har haft dessa vhs. Vore kul om dessa släpptes på dvd.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 17 september 2017 kl. 11:15:03
Jag har haft dessa vhs. Vore kul om dessa släpptes på dvd.

Jag tycker också att alla avsnitt av TV-serierna Bumbibjörnarna, DuckTales, Nya Äventyr med Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Den Lilla Sjöjungfrun, Långbens Galna Gäng, Raw Toonage, Bonkers, Aladdin, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken och Hos Musse borde släppas på DVD.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 september 2017 kl. 11:18:44
Jag tycker också att alla avsnitt av TV-serierna Bumbibjörnarna, DuckTales, Nya Äventyr med Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Den Lilla Sjöjungfrun, Långbens Galna Gäng, Raw Toonage, Bonkers, Aladdin, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken och Hos Musse borde släppas på DVD.

Vore kul med dvd volymer,så som  det är med Sofia den första mfl.  Har ni dvd volymerna med Sofia och Lejonvakten  ?  Jag har de första volymerna med Sofia.