Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fievel Filmerna

Startat av moviefan, 7 november 2015 kl. 21:50:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka har dubbat filmerna om Fievel ? Tycker mest om första filmen, Resan till Amerika. Andra är också hyffsat bra. Jag gillar sången Dreams To Dream  :D

moviefan

Citat från: moviefan skrivet  7 november 2015 kl. 21:50:16
Vilka har dubbat filmerna om Fievel ? Tycker mest om första filmen, Resan till Amerika. Andra är också hyffsat bra. Jag gillar sången Dreams To Dream  :D

Någon som vet ?

TBT_STR_QR

Citat från: moviefan skrivet 16 februari 2018 kl. 17:43:43
Någon som vet ?

Berrefelt dubbade de första två medan Eurotroll dubbade de senaste två. Du kan dubbelkolla om det på Dubbningshemsidan.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 16 februari 2018 kl. 18:25:16
Berrefelt dubbade de första två medan Eurotroll dubbade de senaste två. Du kan dubbelkolla om det på Dubbningshemsidan.

Ja, just det, det har du rätt i. Den första filmen är väldigt bra, och har bra dubb. Den andra är bra den med.

moviefan

Kollade upp Fievel på dubbningshemsidan, och det finns fyra filmer med Fievel. Har bara sett ettan och tvåan. Enligt dubbningshemsidan, är vissa röster utbytta i 3an och 4an.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 18 februari 2018 kl. 18:06:51
Kollade upp Fievel på dubbningshemsidan, och det finns fyra filmer med Fievel. Har bara sett ettan och tvåan. Enligt dubbningshemsidan, är vissa röster utbytta i 3an och 4an.

Dessutom är har jag för mig att många röster är utbytta i TV-serien, bland annat Tiger, jag tycker inte att Tommy Nilsson passar särskilt bra som Tiger även om han gör bra röster annars, jag är van vid Allan Svensson.

Hursomhelst, jag gillar de två första bäst, framförallt "Vilda Västern" filmen (som jag har mest nostalgiska kopplingar till), även om jag gillar trean och fyran så kommer de inte i närheten av de två första filmerna, bland annat märks det lång väg att filmerna har en avsevärt lägre budget än de två första!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 februari 2018 kl. 18:12:03
Dessutom är har jag för mig att många röster är utbytta i TV-serien, bland annat Tiger, jag tycker inte att Tommy Nilsson passar särskilt bra som Tiger även om han gör bra röster annars, jag är van vid Allan Svensson.

Hursomhelst, jag gillar de två första bäst, framförallt "Vilda Västern" filmen (som jag har mest nostalgiska kopplingar till), även om jag gillar trean och fyran så kommer de inte i närheten av de två första filmerna, bland annat märks det lång väg att filmerna har en avsevärt lägre budget än de två första!

Har tv serien visats i Sverige med svensk dubb  ?

qnorsten

Citat från: moviefan skrivet 18 februari 2018 kl. 21:00:22
Har tv serien visats i Sverige med svensk dubb  ?



Serien sändes på TV3 runt 1994 - 1995 (med repris 2002 - 2004), och släpptes på VHS 1994 (tre volymer) respektive 1996 (tre volymer).

Hela serien har släppts på VHS i Sverige - 12 avsnitt via ordinarie köpfilmer och ett avsnitt via en sampler-kassett som följde med tillsammans med Philips tomband på 1990-talet.

De VHS-utgåvor som gavs ut 1996 har TV3s dubbning gjord av Mediadubb International, medan däremot de utgåvor som gavs ut 1994 har en särskild VHS-dubb - mest troligt fanns ännu inte TV3s dubb när de kassetterna gavs ut 1994, som gör att det för dessa avsnitt är VHS-dubben som är originaldubb.

Tyvärr saknar jag information om rösterna i någon utav dubbningarna. Serien har emellertid dubbats i sin helhet för TV3 visningarna.


Följande VHS-utgåvor har getts ut:

Hickanfallet (VHS-dubb)

4 -The Gift - Gåvan
5 - A Case of the Hiccups - Hickanfallet

Syster på rymmen/Fievel sitter barnvakt (VHS-dubb)

6 - The Legend of Mouse Hollow - Scener ur ett musbo
7 - Babysitting Blues - Syster på rymmen

Guldfeber (VHS-dubb)

8 - The Lost Mother Lode - Guldfeber
12 - That's What Friends Are For - Man kan alltid lita på vänner!

Den ensamma ryttaren (TV3-dubb)

1 - Fievel, the Lonesome Ranger - Den ensamma ryttaren
3 - Little Mouse on the Prairie - Lille musen på prärien

Lag och oordning (TV3-dubb)

2 - Law and Disorder - Lag och oordning
9 - A Mouse Known as Zorrowitz - En mus som heter Zorro

Faster Sophie hälsar på (TV3-dubb)

11 - Aunt Sophie's Visit - Faster Sophie hälsar på
13 - Bell the Cats - En bjällra för mycket

Namnlös samplerkassett - okänt utgivningsår (TV3-dubb)

10 - Mail Order Mayhem - Postorderproblem

Komplett avsnittslista med information om vilka avsnitt som finns med olika dubbningar:

1      Fievel, the Lonesome Ranger - (TV3 dubbning)
2      Law and Disorder (TV3 dubbning)
3      Little Mouse on the Prairie (TV3 dubbning)
4      The Gift (TV3 + VHS dubbning)
5      A Case of the Hiccups (TV3 + VHS dubbning)
6      The Legend of Mouse Hollow (TV3 + VHS dubbning)
7      The Babysitting Blues (TV3 + VHS dubbning)
8      The Lost Mother Lode (TV3 dubbning)
9      A Mouse Known as Zorrowitz (TV3 dubbning)
10    Mail Order Mayhem (TV3 dubbning)
11    Aunt Sophie's Visit (TV3 dubbning)
12    That's What Friends Are For (TV3 dubbning)
13    Bell the Cats (TV3 dubbning)

Insamling utav Tecknade serier och äldre dubbningar
Hemsida: http://alltomtecknat.se
Youtubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCVdS0RIlHenwCgijmSkvZug

Jabberjaw

Intressant  ??? Är det någon här som har dessa avsnitt med TV3 dubbningen. Jag har följande avsnitt med TV3 dubbningen inspelat från Barntrean
4 -The Gift - Gåvan
5 - A Case of the Hiccups - Hickanfallet


Men skulle gärna vilja ha dessa om någon har i bättre kvalite gärna hi-fi  :)
6 - The Legend of Mouse Hollow - Scener ur ett musbo
7 - Babysitting Blues - Syster på rymmen


moviefan



TrondM

Citat från: moviefan skrivet 26 februari 2018 kl. 18:13:22
http://osc.boavideo.com/product_info.php?products_id=40895

Är detta tv serien ?

Citat från: qnorsten skrivet 19 februari 2018 kl. 15:28:56

Hela serien har släppts på VHS i Sverige - 12 avsnitt via ordinarie köpfilmer och ett avsnitt via en sampler-kassett som följde med tillsammans med Philips tomband på 1990-talet.

...

Följande VHS-utgåvor har getts ut:

...

Guldfeber (VHS-dubb)

8 - The Lost Mother Lode - Guldfeber
12 - That's What Friends Are For - Man kan alltid lita på vänner!


Det kan se sånn ut, ja.

moviefan

Har musiken getts ut på svenska ?