Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vem gör rösten till Hilda Flodhäst i Musse och Racergänget?

www.youtube.com/watch?v=J9iEhtZbZnI

www.youtube.com/watch?v=uAuVi48tU4c

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2019 kl. 00:29:44
Vem gör rösten till Hilda Flodhäst i Musse och Racergänget?

www.youtube.com/watch?v=J9iEhtZbZnI

www.youtube.com/watch?v=uAuVi48tU4c

Annelie Berg Bhagavan.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 13 januari 2019 kl. 08:07:00
Annelie Berg Bhagavan.  :)

Men så trevligt att Annelie börjat dubba hos Disney-produkter... (jag tror inte att hon dubbat för några Disney-produkter förut)

Alexander

#288
Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2019 kl. 09:39:11
Men så trevligt att Annelie börjat dubba hos Disney-produkter... (jag tror inte att hon dubbat för några Disney-produkter förut)

Undantaget är Aladdin TV-serien som gjordes av Eurotroll där hon också var med.

Förutom den har hon inte varit med i något Disney tills nu på senare år ca 2013 med bl.a Violetta och 7D som hon också varit med i.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 13 januari 2019 kl. 09:57:41
Undantag är Aladdin TV-serien som gjordes av Eurotroll där hon också var med.

Förutom den har hon inte varit med i något Disney tills ca 2013 med bl.a Violetta och  7D som hon också var med i.

Personligen tycker jag att både Violetta och 7D tillhör de många Disney TV-serier som totalförstör Disney, så jag räknar aldrig dem!

Hursomhelst så har nog Annelie dubbat mycket för Eurotroll, så det är möjligt att hon varit med i Aladdin, jag tror jag glömde den i hastigheten, vem jag undrar; vem var det hon spelade i Aladdin?

Alexander

#290
Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2019 kl. 10:03:47
Personligen tycker jag att både Violetta och 7D tillhör de många Disney TV-serier som totalförstör Disney, så jag räknar aldrig dem!

Hursomhelst så har nog Annelie dubbat mycket för Eurotroll, så det är möjligt att hon varit med i Aladdin, jag tror jag glömde den i hastigheten, vem jag undrar; vem var det hon spelade i Aladdin?

Den rollen som jag minns mest är ifrån bl.a avsnittet Elemental, My Dear Jasmine där hon gör rollen som sjöjungfrun Saleen. Troligen gör hon rollen i fler avsnitt.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 13 januari 2019 kl. 10:31:11
Den rollen som jag mest minns mest är ifrån bl.a avsnittet Elemental, My Dear Jasmine där hon gör rollen som sjöjungfrun Saleen. Troligen gör hon rollen i fler avsnitt.  :)

Jag vet vem Saleen är! Hon är en skurk i serien!  :)

Disneyfantasten

Jag kom på en sak; vilka gör rösterna till José Carioca och Panchito i Musse och Racergänget?

Klasse Häst görs iallafall av Christian Fex likaväl som Klarabella Ko görs av Charlotte Ardai Jennefors och Ludwig Von Anka görs av Jakob Nordenson och jag tror att Annica Smedius gör Piff & Puff...

Jag behöver inte fråga om Musse Pigg, Kalle Anka, Långben, Mimmi Pigg eller Kajsa Anka, eftersom jag vet med 100% säkerhet att de görs av Anders Öjebo, Andreas Nilsson, Johan Lindqvist, Lizette Pålsson och Anna Engh!  ;) (samt att Benke Skogholt gör Svartepetter)

Så undrar jag; vem gör Joakim Von Anka i Legend of The Three Caballeros?

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 13 januari 2019 kl. 10:31:11
Den rollen som jag minns mest är ifrån bl.a avsnittet Elemental, My Dear Jasmine där hon gör rollen som sjöjungfrun Saleen. Troligen gör hon rollen i fler avsnitt.  :)

Saleen är väl bara med i Elementär Jasmin, eller ?   

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 13 januari 2019 kl. 11:49:14
Saleen är väl bara med i Elementär Jasmin, eller ?

Nej, hon dyker även upp igen i avsnittet Shark Treatment  :)

Disneyfantasten

Även om jag som sagt tycker riktigt illa om Violetta så vill jag säga att jag igår lärde mig att Törnrosas röst Birgitta Larsson skrev sångtexterna till filmen, snacka om slump... (även om jag som sagt inte gillar Violetta)

Birgitta Larsson har ju bara varit med i Törnrosa som enda dubbning 1979-1980 och inte längre efter det, så jag undrar om hon kanske dubbar någon enstaka gång i framtiden, vem vet...

Jag undrar också om Birgitta Larsson av ren händelse kanske är släkt med Anna-Lotta Larsson (som gjorde den svenska rösten till Snövit 1982 och även har gjort bland annat Vixey i Micke och Molle 1981 och Nani i Lilo och Stitch 2002)

Så tror jag inte det verkar som att Sanna Nielsen dubbat mer efter Alice i Underlandet för VHS 1998, men jag tror att hon framöver kanske medverkar i någon enstaka biodubbning om hon får bra betalt...

Alexander

#296
Svenska introt till den nya serien Dalmatinervägen 101 på Disney Channel.  :)


https://m.youtube.com/watch?v=g5bRZr35PKo

SVENSKA RÖSTER:
Dylan: Adam Portnoff
Dolly: Carla Abrahamsen
Pappa Doug: Johan Hedenberg
Mamma Delilah: Vivian Cardinal
m.fl.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 16 januari 2019 kl. 18:50:07
Svenska introt till den nya serien Dalmatinervägen 101 på Disney Channel.  :)


https://m.youtube.com/watch?v=g5bRZr35PKo

SVENSKA RÖSTER:
Dylan: Adam Portnoff
Dolly: Carla Abrahamsen
Pappa Doug: Johan Hedenberg
Mamma Delilah: Vivian Cardinal
m.fl.

Har du sett min fråga om José Carioca och Panchitos röster i Musse och Racergänget?  :)

Vet du möjligen vem som gör Eden i Aladdin TV-serien?  :)

Och kanske lite brytande från ämnet, men vet du möjligen vilka karaktärerna Rolf Rallygård och Jocke Månsken är? (som på svenska görs av Pontus Gustafsson och Bert-Åke Varg) Vet du möjligen vaf de heter på engelska?  :) (jag har försökt att söka upp det, men har tyvärr inte lyckats få reda på det)

Den nya Dalmatiner-serien verkar inte helt lyckad, vet inte om den är bättre eller sämre än den gamla Dalmatiner-serien...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2019 kl. 19:10:05
Har du sett min fråga om José Carioca och Panchitos röster i Musse och Racergänget?  :)

Vet du möjligen vem som gör Eden i Aladdin TV-serien?  :)

Och kanske lite brytande från ämnet, men vet du möjligen vilka karaktärerna Rolf Rallygård och Jocke Månsken är? (som på svenska görs av Pontus Gustafsson och Bert-Åke Varg) Vet du möjligen vaf de heter på engelska?  :) (jag har försökt att söka upp det, men har tyvärr inte lyckats få reda på det)

Den nya Dalmatiner-serien verkar inte helt lyckad, vet inte om den är bättre eller sämre än den gamla Dalmatiner-serien...

Tyvärr har jag inte fått tag i någon information som kan svara på dessa frågor ännu.


moviefan

#299
Idag på Disneydags är det Räddningspatrullen, och inte Elena och Lejonvakten, som det står i tablån på tvn, när man kollar info via kontrollen. (Jag har box från Telia) Hoppas de visar hela serien, för den är bra.  ;)