Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Trassel - TV-serien

Startat av Disneyfantasten, 29 september 2017 kl. 16:00:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Imorgon så kommer "Trassel För Evigt" att visas tidigt på morgonen, jag kan knappt vänta tills jag får se den!

Disneyfantasten

Tyvärr så fungerar inte Disney Channel i min nya lägenhet (jag flyttade in den 7 juli och fick igång COM HEM för lite mer än en och en halv vecka sedan), så därför fick jag inte se Trassel Innan För Evigt, antar att jag måste vänta tills DVD-filmen kommer ut...


Hursomhelst, vet någon vem som gör rösten till karaktären Cassandra?

Alexander

#2
Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 september 2017 kl. 09:35:37
Tyvärr så fungerar inte Disney Channel i min nya lägenhet (jag flyttade in den 7 juli och fick igång COM HEM för lite mer än en och en halv vecka sedan), så därför fick jag inte se Trassel Innan För Evigt, antar att jag måste vänta tills DVD-filmen kommer ut...


Hursomhelst, vet någon vem som gör rösten till karaktären Cassandra?

Rösterna stod i grupp, men är rätt så säker på att Cassandra spelades av Mercedesz Csampai.  :)

Det här var skådespelarna som medverkade:
Molly Sandén
Jonas Bane
Mercedesz Csampai
Rico Rönnbäck
Jennie Jahns
Ole Ornered
Andreas Nilsson
Jan Åström
Stephan Karlsén
Ester Lejdemyr
Anton Olofson Raeder
Cecilia Wrangel Schoug

Regissör
Charlotte Ardai Jennefors
Joakim Jennefors

Översättare
Robin Rönnbäck

Kreativ Ledning
Michael Rudolph

Inspelningsstudio
SDI Media

Svensk version producerad av
Disney Character Voices International, Inc.

Disneyfantasten

#3
Citat från: Alexander skrivet 30 september 2017 kl. 10:32:48
Rösterna stod i grupp, men är rätt så säker på att Cassandra spelades av Mercedesz Csampai.  :)

Det här var skådespelarna som medverkade:
Molly Sandén
Jonas Bane
Mercedesz Csampai
Rico Rönnbäck
Jennie Jahns
Ole Ornered
Andreas Nilsson
Jan Åström
Stephan Karlsén
Ester Lejdemyr
Anton Olofson Raeder
Cecilia Wrangel Schoug

Regissör
Charlotte Ardai Jennefors
Joakim Jennefors

Översättare
Robin Rönnbäck

Kreativ Ledning
Michael Rudolph

Inspelningsstudio
SDI Media

Svensk version producerad av
Disney Character Voices International, Inc.

Vilka dubbningsroller har Jonas Bane, Mercedesz Csampai och Rico Rönnbäck gjort?

Jag antar att Jonas Bane i denna dubbning gjorde Flynn Rider (som i långfilmen gjordes av Måns Zelmerlöw)?

Om jag får säga mitt så känner jag mig trygg med skådespelare som jag känner igen sen tidigare, som är mer igenkända och som tidigare varit med i dubbningar.

Hos Cassandra hade jag personligen hoppats på Vanna Rosenberg...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 september 2017 kl. 11:02:33
Vilka dubbningsroller har Jonas Bane, Mercedesz Csampai och Rico Rönnbäck gjort?

Jag antar att Jonas Bane i denna dubbning gjorde Flynn Rider (som i långfilmen gjordes av Måns Zelmerlöw)?

Om jag får säga mitt så känner jag mig trygg med skådespelare som jag känner igen sen tidigare, som är mer igenkända och som tidigare varit med i dubbningar.

Hos Cassandra hade jag personligen hoppats på Vanna Rosenberg...

Ja, det stämmer att Flynn spelades av Jonas Brane.
Jag tror faktiskt det här är Mercedesz första dubbnings roll eftersom jag inte hittar något om henne tidigare.
Både Jonas Brane och Rico Rönnbäck har innan varit med i Prinsessan Lillifee och Rico har också varit med som övrig röst i Disneys Trassel, passande nog.  ;)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 30 september 2017 kl. 11:39:09
Ja, det stämmer att Flynn spelades av Jonas Brane.
Jag tror faktiskt det här är Mercedesz första dubbnings roll eftersom jag inte hittar något om henne tidigare.
Både Jonas Brane och Rico Rönnbäck har innan varit med i Prinsessan Lillifee och Rico har också varit med som övrig röst i Disneys Trassel, passande nog.  ;)

Jag kände iallafall igen många av dem på listan, som ex vis Ole Ornered, Andreas Nilsson, Jan Åström och Stephan Karlsén, så jag är glad över att de fortfarande är i farten.

Jag är också rätt säker på att det är Molly Sandén som gör Rapunzel och Jennie Jahns som för hennes mamma.

Denna vecka såg jag iallafall trailern på Disney Junior och där hade Cassandra dialog och jag tycker att rösten är okej. Men jag tror ändå att Vanna Rosenberg hade varit ett bra altenativ, vad tycker ni?  :)

Alexander

#6
Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 september 2017 kl. 18:04:35
Jag kände iallafall igen många av dem på listan, som ex vis Ole Ornered, Andreas Nilsson, Jan Åström och Stephan Karlsén, så jag är glad över att de fortfarande är i farten.

Jag är också rätt säker på att det är Molly Sandén som gör Rapunzel och Jennie Jahns som för hennes mamma.

Denna vecka såg jag iallafall trailern på Disney Junior och där hade Cassandra dialog och jag tycker att rösten är okej. Men jag tror ändå att Vanna Rosenberg hade varit ett bra altenativ, vad tycker ni?  :)

Ja, Vanna hade säkert kunnat passa.  :)

Ja, du har rätt på rollerna. Är rätt säker på att Rico Rönnbäck var den som spelade Rapunzels far ifall du ville veta.   :)

Daniel Hofverberg

Nu har jag också sett Trassel innan för evigt, och det var en bra film och känns lovande inför TV-serien. Jag stör mig dock lite på att animationsstilen och till viss del även karaktärsdesignen ändrats gentemot långfilmen Trassel, men det kan man nog vänja sig vid.

Tråkigt att Flynn bytt röst, men förutom det tycker jag att dubbningen var riktigt bra.

Citat från: Alexander skrivet 30 september 2017 kl. 10:32:48
Rösterna stod i grupp, men är rätt så säker på att Cassandra spelades av Mercedesz Csampai.  :)
Jag drar samma slutsats som du. Disney Channel brukar ju nästan alltid lista röster i storleksordning (störst först), och dessutom låter Cassandra inte som någon av de andra crediterade kvinnliga skådespelarna. Jag har ingen aning om hur Mercedesz Csampai låter, men om creditlistan är tillförlitlig och Disney inte har missat att creditera någon, så kan det logiskt sett inte gärna vara någon annan än hon.

Anders M Olsson

Jag tycker faktiskt att animationsstilen är riktigt trevlig och passande. Enkel men effektfull.

Jag noterar att en av de engelska originalrösterna, Lady Caine, görs av Laura Benanti. Hon verkar vara en skådespelerska som är riktigt i ropet just nu. Man ser henne i alla möjliga - och omöjliga - sammanhang.
http://disney.wikia.com/wiki/Lady_Caine

Och när jag säger "omöjliga sammanhang" menar jag det verkligen. :)
Se här t.ex.:

https://youtu.be/EolQjY7lmiM

moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 oktober 2017 kl. 10:24:50
Jag tycker faktiskt att animationsstilen är riktigt trevlig och passande. Enkel men effektfull.

Jag noterar att en av de engelska originalrösterna, Lady Caine, görs av Laura Benanti. Hon verkar vara en skådespelerska som är riktigt i ropet just nu. Man ser henne i alla möjliga - och omöjliga - sammanhang.
http://disney.wikia.com/wiki/Lady_Caine


Och när jag säger "omöjliga sammanhang" menar jag det verkligen. :)
Se här t.ex.:

https://youtu.be/EolQjY7lmiM

När det gäller animationen, har jag sett bättre.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  2 oktober 2017 kl. 11:50:07
När det gäller animationen, har jag sett bättre.

Om sanningen ska fram så har jag personligen sett både bättre och sämre animeringar. Jag hade föredragit om den hade samma datoranimerade stil som Sofia Den Första och Elena från Avalor.

Hursomhelst, jag kom på en sak; jag hade glömt karaktären Lady Caine, vet någon vem som gör hennes röst? (jag har fortfarande inte sett den).

Jag ser i creditlistan att Ester Lejdemyr och Cecilia Wrangel Schoug stod med där, så jag skulle gissa på att det är någon av dem.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 oktober 2017 kl. 08:20:53
Om sanningen ska fram så har jag personligen sett både bättre och sämre animeringar. Jag hade föredragit om den hade samma datoranimerade stil som Sofia Den Första och Elena från Avalor.

Hursomhelst, jag kom på en sak; jag hade glömt karaktären Lady Caine, vet någon vem som gör hennes röst? (jag har fortfarande inte sett den).

Jag ser i creditlistan att Ester Lejdemyr och Cecilia Wrangel Schoug stod med där, så jag skulle gissa på att det är någon av dem.

Hennes röst gjordes av Cecilia Wrangel Schoug.  :)
Ester Lejdemyr har jag för mig var bland övriga roller som tjänstefolk.

Richardo

Vilka är de som återvänder till sina roller från filmen?

Disneyfantasten

Citat från: Richardo skrivet 17 oktober 2017 kl. 11:09:36
Vilka är de som återvänder till sina roller från filmen?

Alla utom Flynn Rider.

Citat från: Richardo skrivet 17 oktober 2017 kl. 11:09:36
Vilka är de som återvänder till sina roller från filmen?

Så jag antar att Andreas Nilsson, Jan Åström, Stephan Karlsén, Ole Ornered och Anton Olofsson Raeder också spelar bybor och dylikt?

PS: Angående det du tidigare skrev, precis som TonyTonka skrev här på forumet så heter han faktiskt Jonas Bane och inte Jonas Brane.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 oktober 2017 kl. 15:48:01
Alla utom Flynn Rider.

Så jag antar att Andreas Nilsson, Jan Åström, Stephan Karlsén, Ole Ornered och Anton Olofsson Raeder också spelar bybor och dylikt?

PS: Angående det du tidigare skrev, precis som TonyTonka skrev här på forumet så heter han faktiskt Jonas Bane och inte Jonas Brane.

Jo, råkade bli ett extra "r" vid ett tillfälle där i ett av mina inlägg, men det är rätt i creditlistan jag skrev först.  :)