Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

DVD släpp med original omslagen

Startat av moviefan, 4 april 2018 kl. 16:34:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

https://www.discshop.se/filmer/dreamworks/PG145?&id=145&media=dvd&rec=20

De flesta av Dreamworks filmer har släppts på nytt, med original omslagen, fast svenska ljudspåret är med. Så har det blivit med Svanprinsessan filmerna också. Varför inte ha svenskt omslag ?

Eriksson

#1
Naturligtvis så att de slipper att trycka upp separata omslag för varje nordiskt land. Tittar man på baksidan står ju texten på flera nordiska språk. Detta gäller filmer från i princip alla utgivare numera. Gå in på vilken utländsk film som helst, så är risken ganska stor att så är fallet.

Jag tycker att det är trist. Det är klart roligare att ha filmerna med svenskt omslag i hyllan.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

moviefan

Citat från: Eriksson skrivet  4 april 2018 kl. 20:53:39
Naturligtvis så att de slipper att trycka upp separata omslag för varje nordiskt land. Tittar man på baksidan står ju texten på flera nordiska språk. Detta gäller filmer från i princip alla utgivare numera. Gå in på vilken utländsk film som helst, så är risken ganska stor att så är fallet.

Jag tycker att det är trist. Det är klart roligare att ha filmerna med svenskt omslag i hyllan.

Det är som det är, filmen är ju huvudsaken.

Scoobydoofan1

När det gäller dreamworks filmer så har dom ju gjort prinsen av Egypten och Josef drömmarnas kung, skulle dom fortsätta göra såna här filmer?