Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fråga om röster i Disney tv-serier

Startat av TonyTonka, 30 december 2018 kl. 19:17:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vet någon vilka som gör rösterna i Higglystans hjältar, Rolie Polie Olie och JoJos cirkus? De har visserligen aldrig tillhört mina favoritserier, inte ens nära faktiskt, men det hade ändå varit intressant att få reda på rösterna. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Rolie Polie Olie spelas av Nick Atkinson

Jojo av Maria Rydberg

Jag TROR att Joakim Jennefors sjunger introt till Higglystans Hjältar

Rolie Polie Olies Föräldrar av Johan Hedenberg och Annelie Bhagavan

Disneyfantasten

Ja, visserligen tycker jag att de allra flesta tecknade Disney-serier, såsom Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Phineas och Ferb, Ersättarna, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, Stanley, JoJos Cirkus, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Zou, Henry Krammonster, Pyjamashjältarna, Miles från Morgondagen, Sheriff Callie i Vilda Västern, Valpvänner, Vampyrina, m.fl. är urusla serier som totalförstör Disney, men jag är kan ändå nämna vad jag vet om deras dubbningar;

- i "Hannah Montana" så görs titelrollen av Emelie Clausen

- i "Violetta" så görs titelrollen av Dominique Pålsson Wiklund

- i "Austin och Ally" har jag fått veta att en av rollerna ska ha gjorts av Daniel Goldmann

- i "Doug" så görs titelrollen av Anders Öjebo, medan Sofia Caiman gör hans mamma och Mariam Wallentin är också en av rollerna

- i "Rasten" så görs den där rektorn av Guy De La Berg

- i "Kim Possible" så görs Rufus av Sofia Caiman

- i "Phineas och Ferb" så görs Cadence av Elina Raeder och skurken görs av Andreas Nilsson

- i "7D" görs en roll av Annika "Elsa" Herlitz

- i "Jake och Piraterna i Landet Ingenstans" så görs Kapten Krok av Gustav Levin, Herr Smee av Ole Ornered, Peter Pan av Adam Portnoff och Lena av Alice Sjöberg Brise

- i "Händige Manny" så börs titelrollen av Albin Flinkan medan Andreas Rothlin Svensson spelar stjärnskruvmejseln och Ole Ornered gör Luvart

- i "Bikupan" vill jag minnas att Brevbärarspindeln spelades av Claes Ljungmark, iallafall utifrån hur jag kommer ihåg rösten

- i "Dr McStuffins" så görs lammet av Mikaela Tidermark och snögubben av Roger Storm

- i "Djungelhjul" så kan jag säga att utifrån hur jag kommer ihåg rösterna så görs krabban av Christian Fex, koalan av Lizette Pålsson och krokodilen av Anders Öjebo

- i "Zou" minns jag att jag skymtade Anders Byström i creditlistan

- i "Miles från Morgondagen" minns jag att jag skymtade Jessica Andersson i creditlistan

- i "Pyjamashjältarna" så görs Geckoödlan av Hjalmar Lundblad Karlsson

Men det är iallafall allt jag vet (och vill veta) om dessa serier...

Förövrigt så är både Emelie Clausen och Dominique Pålsson Wiklund relativt aktiva skådespelare och kan knappast ses som synonymer till Hannah Montana och Violetta...

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2018 kl. 19:50:17
Ja, visserligen tycker jag att de allra flesta tecknade Disney-serier, såsom Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Phineas och Ferb, Ersättarna, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, Stanley, JoJos Cirkus, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Zou, Henry Krammonster, Pyjamashjältarna, Miles från Morgondagen, Sheriff Callie i Vilda Västern, Valpvänner, Vampyrina, m.fl. är urusla serier som totalförstör Disney, men jag är kan ändå nämna vad jag vet om deras dubbningar;

Jag vill bara rätta dig lite, Hannah Montana, Violetta och ett par till av serierna du nämnde ovan är inte tecknade.  ;)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 30 december 2018 kl. 22:13:43
Jag vill bara rätta dig lite, Hannah Montana, Violetta och ett par till av serierna du nämnde ovan är inte tecknade.  ;)

Nej, jag vet det, men du fattar poängen iallafall!  ;)

gstone

Kejsarens Nya Skola är nog det bästa tv serie som Disney har gjort !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Dave Barbaren vad so sjuk rolig. Jag älskade den serien !

Svenska rösterna var också bra bland dom var Elina Reader , Nick Atkinson(Taran) och Anna Nordell.

Men jag fördrar att se den på Engelska för Estelle Harris och Joan Rivers är bland dom engelska rösterna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2018 kl. 19:50:17
Ja, visserligen tycker jag att de allra flesta tecknade Disney-serier, såsom Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Phineas och Ferb, Ersättarna, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, Stanley, JoJos Cirkus, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Zou, Henry Krammonster, Pyjamashjältarna, Miles från Morgondagen, Sheriff Callie i Vilda Västern, Valpvänner, Vampyrina, m.fl. är urusla serier som totalförstör Disney
Men jag har sett i några av dina gamla inlägg på Magic Movies forum att du gillar Små Einsteins och Higglystans hjältar, så varför hatar du dom helt plötsligt

Och jag har sett i ett annat ämne där att du säger att du ogillar Bumbibjörnarna och Darkwing Duck

Om du undrar hur jag vet att du var på det forumet tidigare så har jag hört det i ditt första ämne här

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 juli 2019 kl. 17:06:16
Men jag har sett i några av dina gamla inlägg på Magic Movies forum att du gillar Små Einsteins och Higglystans hjältar, så varför hatar du dom helt plötsligt

Och jag har sett i ett annat ämne där att du säger att du ogillar Bumbibjörnarna och Darkwing Duck

Om du undrar hur jag vet att du var på det forumet tidigare så har jag hört det i ditt första ämne här

Jag vill inte minnas det där, idag är jag en äkta stor Disneyfantast som sedan många år tillbaka lärt mig den egentliga innerbörden att vara stor Disneyfantast, det där är förflutet, så det vill jag helst inte prata om, så jag tycker det är bäst att vi genast glömmer det där för jag vill ta nya tag! (jag har det tillräckligt jobbigt med många av mina minnen iallafall)

Så idag så ångrar jag att jag någonsin tyckt om de serierna... (men jag är autist och alla gör sina misstag)

Ta inte illa upp nu, men varför läser du mina gamla ämnen och inlägg?

E

#9
Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2019 kl. 17:16:09
Ta inte illa upp nu, men varför läser du mina gamla ämnen och inlägg?
Det gjorde jag inte med vilje, jag bara kollade runt på olika ämnen och så hittade jag dina inlägg av en slump

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 juli 2019 kl. 17:19:07
Det gjorde jag inte med vilje, jag bara kollade runt på olika ämnen och så hittade jag hittade dina inlägg av en slump

Okej, men bara så att du vet så vill jag vara en äkta stor Disneyfantast, så jag vägrar att tycka om många av de där Disneyserierna, jag vill helst hålla mig till "äkta" Disney-produkter... (alltså många av de "äkta" TV-serierna, samt Disneyklassikerna, Pixar-filmerna, osv.) och jag vill ta mina egna beslut, gå min egen väg och följa mitt hjärta...  ;)

moviefan

Vilka är svenska rösterna i nya serien Fancy Nancy Clancy

Disneyfantasten

Ursäkta sent svar men jag kom på att Bungo i Djungelhjul spelas av Kim Sulocki, jag kom att tänka på det när jag gjorde kollaget med honom och tidigare tyckte jag att rösten lät bekant och trots att det var flera år sedan jag senast såg serien på svenska har jag rösterna i färskt minne och utifrån hur Bungo lät råder det ingen som helst tvekan att det är Kim Sulocki!

Följande röster vet jag i Djungelhjul;

>Bungo (kaninen med tvättbjörn-svans) = Kim Sulocki

>Krocke (krokodil-brandmannen) = Anders Öjebo*

>Bullen (tjur-bulldozern) = Anders Öjebo*

>Pålle (tukan-polisen) = Steve Kratz

>Taxa-Peter (krabban som sköter smoothie-baren) = Christian Fex

>Fru Zåbra (zebra-lärarinnan) = Annelie Berg Bhagavan

>Karla (koalan, är dock endast med i första säsongen om jag minns rätt) = Lizette Pålsson

*Dessa är inte 100% säkra, men i övriga fall är jag säker på att det stämmer!

De övriga rösterna vet jag tyvärr inte även fast de låter bekanta...

Någon som vet resten av rösterna?;
- Lellefant (elefant-skåpbilen)
- Knorran (cykel-grisen)
- Lans (noshörnings-ambulansen)
- Pad-Dan (paddan)
- Flodabuss (flodhäst-bussen)
- Rullbaggarna (5 st; röd, gul, grön, blå, orange)

Vilka spelar förresten Isabelle Moreau, Emma Iggström, Johan Wilhelmsson, Kaj Stenberg, Per Steffenson, Hasse Andersson, Gunnar Udden och Daniel Bergfalk i TV-serien & långfilmen om Doug?

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2019 kl. 17:22:44
Okej, men bara så att du vet så vill jag vara en äkta stor Disneyfantast, så jag vägrar att tycka om många av de där Disneyserierna, jag vill helst hålla mig till "äkta" Disney-produkter... (alltså många av de "äkta" TV-serierna, samt Disneyklassikerna, Pixar-filmerna, osv.) och jag vill ta mina egna beslut, gå min egen väg och följa mitt hjärta...  ;)
Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2019 kl. 17:16:09
Jag vill inte minnas det där, idag är jag en äkta stor Disneyfantast som sedan många år tillbaka lärt mig den egentliga innerbörden att vara stor Disneyfantast, det där är förflutet, så det vill jag helst inte prata om, så jag tycker det är bäst att vi genast glömmer det där för jag vill ta nya tag! (jag har det tillräckligt jobbigt med många av mina minnen iallafall)

Så idag så ångrar jag att jag någonsin tyckt om de serierna... (men jag är autist och alla gör sina misstag)

Ta inte illa upp nu, men varför läser du mina gamla ämnen och inlägg?

du skämmtar......

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:29:37
du skämmtar......

Du behöver inte dra upp alla sådana där inlägg jag skriver... (de där är ju nästan tre år gamla)