Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2019 kl. 23:55:21
Vilka skulle göra rösterna till Gragoylerna ?

Hm. Kanske Tom Sizemore, Maggie Smith och Will Ferrell.

Elios

Är det förresten någon som vet vem som kommer spela Zazu i denna nya Lejonkungen version?
Någon förresten som vet om kanske Johan Schinkler kommer tillbaka som Mufasa även här då även James Earl Jones gör det här. Om den blir dubbad då vill säga! ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet 18 januari 2019 kl. 23:49:40
Borde göra Danny DeVito skulle passa bra som Quasimodo, Rowan Atkinson som Clopin, Jennifer Connelly som Esmeralda, John Lithgow som Frollo, och Mel Gibson som Phoebus. Men i slutet här skulle inte Claude Frollo dö utan bara hamna i gruvan eller bakom bom.  ::)

Jag vill se Rowan Atkinson som Clopin.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Elios skrivet 19 januari 2019 kl. 04:53:41
Är det förresten någon som vet vem som kommer spela Zazu i denna nya Lejonkungen version?
Någon förresten som vet om kanske Johan Schinkler kommer tillbaka som Mufasa även här då även James Earl Jones gör det här. Om den blir dubbad då vill säga! ;D

Programladern och Komikern John Oliver.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Finns Nattygann och Varghunden med svensk text ?   Gillar ni En Prinsessas Dagbok ?, jag gillar ettan, tvåan är bra, men ettan bättre.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 februari 2019 kl. 16:13:20
Om Bart The Bear hade levt idag så borde han spelat Björnen. Fast hans efterträdare Little Bart kan ju göra det också

Fast Disney verkar nuförtiden inte använda riktiga djur vid inspelningar, antagligen av djurrättsskäl, men jag tycker ändå att man borde kunna lösa det på annat sätt än vid datorteknik, kanske genom att använda robotdjur (som i Universal-filmen Babe) eller låtsasdjur (som de gjorde med gorillan i Djungel George)

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2019 kl. 10:32:10
Fast Disney verkar nuförtiden inte använda riktiga djur vid inspelningar, antagligen av djurrättsskäl, men jag tycker ändå att man borde kunna lösa det på annat sätt än vid datorteknik, kanske genom att använda robotdjur (som i Universal-filmen Babe) eller låtsasdjur (som de gjorde med gorillan i Djungel George)

Tyvärr har väl robottekniken inte gått så mycket framåt att man kan göra riktigt övertygande djur (eller människor för den delen). Nu var det ett tag sen jag såg Babe, men jag vill minnas att de flesta djuren var riktiga djur som man hade försett med datoranimerade nosar så att de skulle kunna prata. Det fanns förvisso en del får som var robotar, men jag tror inte att de hade full rörlighet som riktiga får, utan stod mest stilla och rörde bara på huvud och hals.

Gorillor passar ju storleksmässigt att spelas av människor i förklädnad, men knappast så många andra djur. I en del scener i De dimhöljda bergens gorillor använde man just den tekniken när man skulle spela in scener där djuren misshandlades. Annars är de flesta gorillorna i den filmen 100% äkta.


Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 februari 2019 kl. 20:07:56
Tyvärr har väl robottekniken inte gått så mycket framåt att man kan göra riktigt övertygande djur (eller människor för den delen). Nu var det ett tag sen jag såg Babe, men jag vill minnas att de flesta djuren var riktiga djur som man hade försett med datoranimerade nosar så att de skulle kunna prata. Det fanns förvisso en del får som var robotar, men jag tror inte att de hade full rörlighet som riktiga får, utan stod mest stilla och rörde bara på huvud och hals.

Gorillor passar ju storleksmässigt att spelas av människor i förklädnad, men knappast så många andra djur. I en del scener i De dimhöljda bergens gorillor använde man just den tekniken när man skulle spela in scener där djuren misshandlades. Annars är de flesta gorillorna i den filmen 100% äkta.

Förlåt om jag uttryckte mig klumpigt, gorillor är ju lätta precis som du säger i och med att de är så nära släkt med människor och faktiskt rentav större!  ;)

moviefan

Det var väl robot valar i Rädda Willy också, har jag för mig. I en del scener så var det riktiga, han Keiko var väl bara med i första ?  Jag gillar verkligen animationen på Aslan i Narnia filmerna. Tycker dock sämre om animationen på Simba, i nya LK trailern.

Tror ni att Disney gör ny version på just alla sina klassiker i framtiden ?

Elios

Ja vad tyckte ni om en första blå titt på Will Smith som anden? Tror ju inte att han blir lika bra som Robin Williams var men han kommer definitivt att funka tror jag.  ::)

TrondM

Jeg er ikke veldig imponert over Smurfe Mr. T

Erik Friman

Det här var nästan jag hade föreställt mig hur Will Smith kom att se ut. Det jag bara bryr mig mest om är att han gör sin rolltolkning med karaktären både underhållande och intressantare.

moviefan

Finns det någon riktig orsak till varför Disney har valt att göra spelfilmer av sina animerade klassiker ?  Kommer framtidens filmpublik att uppskatta nya Lejonkungen istället för animerade originalet ? Likaså de andra klassikerna, det vore synd i såfall. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 15 februari 2019 kl. 18:42:43
Finns det någon riktig orsak till varför Disney har valt att göra spelfilmer av sina animerade klassiker ?  Kommer framtidens filmpublik att uppskatta nya Lejonkungen istället för animerade originalet ? Likaså de andra klassikerna, det vore synd i såfall.

Hoppas inte det... (jag tycker att man ska värna om originalet, vilket jag sagt tidigare)

Men förhoppningsvis kommer Disney även på nya originella idéer då och då...

Varför Disney valt att görs spelfilmsversioner vet jag tyvärr inte, men jag hoppas att det ändras framöver...