Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Digimon

Startat av TonyTonka, 20 juni 2009 kl. 22:48:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Digimon står visserligen på Dubbningshemsidan men jag undrar vilka som gör rösterna i säsong 1

Med Tai,Matt,Izzy,Mimmi,Joe,Sora,TK, osv
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Visserligen var det lång tid sedan den sändes, men var den inte så populär att det är lätt att få fram röster?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

SwedishKuriboh

Tai - Anton Olofsson/Raeder
Matt - Leo Hallerstam
Sora - Jasmine Heikura
Izzy - Victor Hedström
Mimi - Emilia Bongilaj
Joe - Niklas Lind
TK - Oliver Åberg


Tror det mesta är rätt här... och inte för att låta fanboy-isk eller liknande, men Digimon (allra helst första säsongen) är en av de bästa svenskt dubbade serierna någonsin!

Daniel Hofverberg

Citat från: Tonytonka skrivet 15 juni 2010 kl. 10:16:14
Visserligen var det lång tid sedan den sändes, men var den inte så populär att det är lätt att få fram röster?  ???
Det har tyvärr varit svårt att få fram credits till övriga säsonger av Digimon. Jag mailade flera gånger till Fox Kids/Jetix, men de verkade ha svårt att förstå då jag bara fick samma säsong 2-credits eller inget svar alls. SDI Media behagade sig aldrig att besvara på mina förfrågningar om serien, och efter sammanslagningen med Sun Studio vid årsskiftet verkar de numera falla under samma regler som Sun att de inte får lämna ut uppgifter till någon annan än sina kunder (d.v.s. uppdragsgivarna).

SwedishKuriboh

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2010 kl. 13:26:33
Det har tyvärr varit svårt att få fram credits till övriga säsonger av Digimon. Jag mailade flera gånger till Fox Kids/Jetix, men de verkade ha svårt att förstå då jag bara fick samma säsong 2-credits eller inget svar alls. SDI Media behagade sig aldrig att besvara på mina förfrågningar om serien, och efter sammanslagningen med Sun Studio vid årsskiftet verkar de numera falla under samma regler som Sun att de inte får lämna ut uppgifter till någon annan än sina kunder (d.v.s. uppdragsgivarna).

Verkligen tråkigt det där... kan kanske förstå om man inte vill publicera credit-lista på en gång, men när det gått så här lång tid så tycker man inte det ska vara några som helst problem att få fram!
Jag är inte 100 på alla som jag listade, men är ganska säker. Raeder, Hallerstam och Heikura känner jag lätt igen, och med resten så tog jag de som lät liknande från säsong två (Izzy låter som Cody, Joe låter som Davis, Mimi låter som Kari och TK låter som... ja, TK)

Om det dock SKULLE gå att fixa fram så är jag väldigt nyfiken på vilka som spelade Patamon och Kari i säsong ett...

Daniel Hofverberg

Jag tycker också det är mycket märkligt. Dubbningsbolagen kan säkert i vissa fall få reda på en del hemliga uppgifter från film-/TV-bolagen som inte bör komma ut, men rimligen bör creditlistor inte falla under den kategorin...

Jag ska i alla fall göra ett nytt försök med säsong 1-credits till Digimon, även om jag inte hyser några alltför stora förhoppningar.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juni 2010 kl. 12:52:31
Jag tycker också det är mycket märkligt. Dubbningsbolagen kan säkert i vissa fall få reda på en del hemliga uppgifter från film-/TV-bolagen som inte bör komma ut, men rimligen bör creditlistor inte falla under den kategorin...

Jag ska i alla fall göra ett nytt försök med säsong 1-credits till Digimon, även om jag inte hyser några alltför stora förhoppningar.


Låter bra det.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

är den dubbad efter den japanska dubben eller den engelska?, Munrörelserna, Översättningen etc. (Säsong 1 alltså)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

SwedishKuriboh

Citat från: Tonytonka skrivet 30 april 2011 kl. 10:14:36
är den dubbad efter den japanska dubben eller den engelska?, Munrörelserna, Översättningen etc. (Säsong 1 alltså)
Engelska, utan tvekan... har sett lite av japanska versionen, så det är lätt att märka!

Soscla

Citat från: SwedishKuriboh skrivet 15 juni 2010 kl. 12:17:47
[...] Digimon (allra helst första säsongen) är en av de bästa svenskt dubbade serierna någonsin!

Ja! Helt klart absolut!
It's so fluffy I'm gonna die!

TonyTonka

#10
Här är röster till några av monstren i säsong 1

Andromon - Joakim Jennefors
Meramon - Jan Simonsson
Monzemon - Jan Simonsson
Frigimon - Joakim Jennefors
Gennai - Stephan Carlsén
Lemon - Stephan Carlsén
Etemon - Magnus Rongedal

Augumon - Kim Sulocki (osäker på stavningen)
Tentomon - Magnus Rongedal
Gomamon - Joakim Jennefors
Gabumon - Jan Simonsson
Byimon - Maria Rydberg


Angemon - Joakim Jennefors

Det var lång tid sedan jag såg ett avsnitt från säsong 1, där Kari medverkar, men jag har för mig  att Karis röst gjordes av samma person som gör rösten till Mimi. Men jag är osäker.

Jag undrar vem som gör rösten till Patamon och Palmon. Dom känner jag inte igen.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Soscla

Jag såg nu där det står här på Dubbningshemsidan att introsången sjungs av Magnus Rongedal, jag som har gått här hela tiden och tyckt att det låter som Joakim Jennefors! Min världsbild splittras lite grann. Men det är ju snarlikt!
It's so fluffy I'm gonna die!

TonyTonka

Citat från: Soscla skrivet  9 maj 2011 kl. 22:43:24
Jag såg nu där det står här på Dubbningshemsidan att introsången sjungs av Magnus Rongedal, jag som har gått här hela tiden och tyckt att det låter som Joakim Jennefors! Min världsbild splittras lite grann. Men det är ju snarlikt!

När jag ser introt, så tycker jag faktist att båda två sjunger. Rongedals insats hörs främst i raden "Dels för att skydda och rädda oss".
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Soscla

Citat från: Tonytonka skrivet 12 maj 2011 kl. 21:57:16
När jag ser introt, så tycker jag faktist att båda två sjunger. Rongedals insats hörs främst i raden "Dels för att skydda och rädda oss".

Du har en poäng där
It's so fluffy I'm gonna die!

SwedishKuriboh

Personligen tycker jag det låter som att Rongedal gör allt sjungande och Jennefors bara gör robot-rösten. Kan ha fel, dock!