Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tim Burton

Startat av moviefan, 13 augusti 2016 kl. 16:14:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka Burton filmer gillar ni ? 

Jag gillar

Alice I Underlandet
Kalle och Chokladfabriken
Edward Scissorhands

Gillar dessa, för att de ha bra musik, samt bra casting och är mycket bra gjorda. Kan se dessa
många gånger utan att tröttna. Burton är en mycket skicklig regissör.

jimstrom

Som den Batman fantast jag är, så är ju Burtons Batman filmer mina favoriter.

Andra filmer jag gillar är

Beetlejuice
Mars Attacks
Ed Wood
Sleepy Hollow

och Pee-wees stora äventyr
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Epiphany



I. Sweeney Todd - The Demon Barber of Fleet Street (2007)
II. Corpse Bride (2005)
III. Sleepy Hollow (1999)

Lilla My

Haha, ironiskt att jag älskar det mesta som Burton har gjort förutom just Alice och Chokladfabriken, som fanns med i din lista  ;D (kan tilläggas att jag är komplett GALET kär i Alice-uppföljaren dock, men den räknas ju inte eftersom Burton inte regisserade den).

Jag gillar som sagt de flesta av hans filmer, men nu är det längesedan jag såg dem (jag ser så sällan på film). Scissorhands kommer alltid ligga mig väldigt nära dock.

moviefan

Citat från: Lilla My skrivet 20 augusti 2016 kl. 02:16:43
Haha, ironiskt att jag älskar det mesta som Burton har gjort förutom just Alice och Chokladfabriken, som fanns med i din lista  ;D (kan tilläggas att jag är komplett GALET kär i Alice-uppföljaren dock, men den räknas ju inte eftersom Burton inte regisserade den).

Jag gillar som sagt de flesta av hans filmer, men nu är det längesedan jag såg dem (jag ser så sällan på film). Scissorhands kommer alltid ligga mig väldigt nära dock.

Scissorhand är en fin film. Det håller jag med om.  Den har en fin story och mycket fin musik, samt bra regi.

Disneyfantasten

Den enda riktigt bra Tim Burton filmen enligt mig är The Nightmare Before Christmas (även om Corpse Bride är hyfsad, likaväl som Kalle och Chokladfabriken från 2005)

Har inte sett alla, men jag är inte vidare förtjust i Tim Burtons version av Alice i Underlandet, den är riktigt gräslig, har fula visuella effekter och även dåligt skrivna karaktärer och den är riktigt gräslig! (faktum är att både jag och Mamma tycker att filmen är raka motsatsen till bra)

Kan dock nämna att jag gillar karaktären Alice Kingsleigh, men mer pris än så har jag inte att ge för filmen...
(förutom denna har jag även svårt för Disneys remake-filmer gjorda sedan 2010-talet)

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 december 2018 kl. 13:20:42
Har inte sett alla, men jag är inte vidare förtjust i Tim Burtons version av Alice i Underlandet, den är riktigt gräslig, har fula visuella effekter och även dåligt skrivna karaktärer och den är riktigt gräslig! (faktum är att både jag och Mamma tycker att filmen är raka motsatsen till bra)

Ja, den är riktigt dålig på många sätt. Gillar bitar här och där men den failar verkligen som helhet.

gstone

Musikalen baserad på Beetlejuice ska komma till sverige !

Den kommer spelas upp på Östgötateatern hösten 2024.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Har ni sett Sleepy Hollow,jag tycker den är rätt bra.  ;)

gstone

Citat från: moviefan skrivet 24 juli 2023 kl. 09:52:35Har ni sett Sleepy Hollow,jag tycker den är rätt bra.  ;)
En av mina favorit filmer faktiskt  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.