Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Deckar-Jack (Sherlock Yack)

Startat av Elias Prenbo, 20 februari 2016 kl. 22:08:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elias Prenbo

Vet någon möjligtvis vem som gör vilken karaktär i TV-serien Deckar-Jack?


Såhär ser creditlistan ut:


Svenska röster:
Henrik Hjelt
Maria Rydberg
Ole Ornered
Jakob Stadell
Vicki Benckert
Ester Sjögren
Rolf Lydahl
Anna Sahlin Wahlsten
Pablo Cepeda
mfl.


Översättning: Maria Rydberg


Dubbproduktion: Eurotroll AB för SVT International


De karaktärer som medverkar i serien är:
Deckar-Jack ("Deckarn"), en jak
Harriet, en hermelin
Vishetens Gam
Kängurun
Koalan
Sengångarna
Vampyrfladdermusen
Lemuren
Vrålapan
Babianen
Gorillan
Orangutangen
Lejonet
Tigern
Geparden
Rödlon
Hyenan
Chiuauan
Prärievargen
Ökenräven
Grizzlybjörnen
Pandakocken
Tant Panda
Tvättbjörnen
Skunken
Sälen
Elefanten
Gamle Svarten, en häst
Zebran
Tapiren
Zebun
Gasellen
Giraffen
Okapin
Dromedaren
Vårtsvinet
Tant Flodhäst
Herr Flodhäst
Bävern
Piggsvinet
Hamstrarna
Strutsen
Påfågeln
Tant Pingvin
Klipphopparpingvinen
Storken
Flamingobrevbäraren
Doktor Näbber, en häger
Maraboustorken
Tranan
Pelikanen
Papegojan
Beostaren
Paradisfågeln
Krokodilen
Boaormen
Strumpebandssnoken
Sköldpaddan
Kameleonten
Pirayan
Bläckfisken

Christian Hedlund

Jag vet att jag gör Lemuren och Dromedaren :)

Henrik Hjelt gör Yack, Maria gör Harriet.
Ester Sjögren gör en fantastisk chihuahua.
Men sen kan jag tyvärr inte fler i huvudet :)

Hoppas det hjälper!

Allt gott,
Christian
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Elias Prenbo

Tack för ditt svar. :)


Förresten, jag visste inte att du var röstskådespelare själv, men jag tycker iallafall att du gjorde ett bra jobb.


Jag kom just på att Vishetens Gam, Pandakocken och Klipphopparpingvinen spelas av Ole Ornered.

Christian Hedlund

Citat från: Elias Prenbo skrivet  3 mars 2016 kl. 19:41:50
Tack för ditt svar. :)


Förresten, jag visste inte att du var röstskådespelare själv, men jag tycker iallafall att du gjorde ett bra jobb.


Jag kom just på att Vishetens Gam, Pandakocken och Klipphopparpingvinen spelas av Ole Ornered.


Det var det lilla!

Ingen fara, hur skulle du kunna veta det? :)

Snyggt jobbat med rösterna!

Allt gott,
Christian
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Elias Prenbo

Jag kom just på att Ole Ornered även spelar Påfågeln.


Sen finns det vissa saker som jag tror:


Rolf Lydahl spelar Flamingobrevbäraren och Vårtsvinet.


Vicki Benckert spelar Giraffen, Strutsen, Storken, Tranan, Tant Flodhäst, Hyenan, Beostaren, Strumpebandssnoken, Ökenräven, Bläckfisken, Gasellen, Tvättbjörnen och Piggsvinet.


Jakob Stadell spelar Elefanten, Grizzlybjörnen, Lejonet, Herr Flodhäst, Bävern, Sälen, Okapin, Zebran, Kameleonten, Zebun, Kängurun, Orangutangen och Gorillan.


Stephan Karlsen spelar Pelikanen, Krokodilen och Rödlon.


Ester Sjögren spelar även Skunken, Tant Pingvin, Vrålapan och Hamstrarna.


Detta är alla jag kunde komma på just nu.

Elias Prenbo

Och Jakob Stadell spelar även Papegojan.

Elias Prenbo

Och Jakob Stadell spelar Boaormen också.

Daniel Hofverberg

Elias: Hur vore det om du registrerade ett användarkonto här, så att du kan redigera dina inlägg istället för att posta nya svar hela tiden...?

Elias Prenbo


Daniel Hofverberg

När du gjort det, säg till mig så kan jag associera dina gästinlägg med ditt användarkonto, så att du kan redigera inlägg "bakåt i tiden" också.

E

#10
Adam Fietz är Tigern

Pablo Cepeda är Geparden

Per Sandborgh är Rödlon

Anders Öjebo är Kameleonten, Flamingon och Koalan

Tommy Nilsson är Herr Flodhäst

Disneyfantasten

Det var längesedan jag såg hela serien, hoppas den visas snart igen, vet någon när den kommer dyka upp på SVT Play igen?

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 april 2019 kl. 20:09:00
Det var längesedan jag såg hela serien, hoppas den visas snart igen, vet någon när den kommer dyka upp på SVT Play igen?
Serien brukar dyka upp lite då och då ;) Tror att den fanns där för några månader

Jag hoppas för övrigt att credits till serien kommer upp på hemsidan nån gång :)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 april 2019 kl. 20:11:09
Serien brukar dyka upp lite då och då ;) Tror att den fanns där för några månader

Jag hoppas för övrigt att credits till serien kommer upp på hemsidan nån gång :)

Jag också! Christian Hedlund har iallafall själv bekräftat i denna tråd att han spelar Lemuren och Dromedaren... (samtidigt passade han också på att säga att Henrik Hjelt spelar jaken Deckar-Jack, att Maria Rydberg spelar hermelinen Harriet och att Ester Sjögren spelar Chiuauan)

Jag har många av rösterna i huvudet och använder mig av hur rösterna lät för att kunna identifiera dem...

Jag har dock inga erfarenheter av Anna Sahlin Wahlstens röst...

Jag vet iallafall följande röster med säkerhet;

- Anders Öjebo spelar Kameleonten

- Adam Fietz spelar Tigern och Gorillan

- Jakob Stadell spelar Kängurun, Boaormen och Maraboustorken

- Vicki Benckert spelar Giraffen, Strutsen, Bläckfisken, Tant Panda, Tranan och Storken

- Ole Ornered spelar Vishetens Gam, Pandakocken, Klipphopparpingvinen, Prärievargen och Påfågeln

- Stephan Karlsén spelar Pelikanen och Krokodilen

- Pablo Cepeda spelar Paradisfågeln, Lejonet, Geparden, Babianen, Okapin och Grizzlybjörnen

Utöver det tycker jag att Zebran och Zebun låter litegrann som Anders Öjebo, att Sälen, Elefanten, Orangutangen och Papegojan låter litegrann som Roger Storm, samt att Strumpebandssnoken låter litegrann som Maria Rydberg

Dock har jag inte hittat så många roller med Rolf Lydahl (han står med i creditlistan), han har en så mörk och skrovlig röst (vilket han bevisar som bl.a. Tiger i Nalle Puh, Gargamel i Smurfarna-spelfilmerna och Ronnie i Prinsessan och Grodan), men den som låter likast honom är Vårtsvinet...

Det ska bli intressant att se rollistan när den väl dyker upp...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 april 2019 kl. 20:58:34
Jag också! Christian Hedlund har iallafall själv bekräftat i denna tråd att han spelar Lemuren och Dromedaren... (samtidigt passade han också på att säga att Henrik Hjelt spelar jaken Deckar-Jack, att Maria Rydberg spelar hermelinen Harriet och att Ester Sjögren spelar Chiuauan)

Jag har många av rösterna i huvudet och använder mig av hur rösterna lät för att kunna identifiera dem...

Jag har dock inga erfarenheter av Anna Sahlin Wahlstens röst...

Jag vet iallafall följande röster med säkerhet;

- Anders Öjebo spelar Kameleonten

- Adam Fietz spelar Tigern och Gorillan

- Jakob Stadell spelar Kängurun, Boaormen och Maraboustorken

- Vicki Benckert spelar Giraffen, Strutsen, Bläckfisken, Tant Panda, Tranan och Storken

- Ole Ornered spelar Vishetens Gam, Pandakocken, Klipphopparpingvinen, Prärievargen och Påfågeln

- Stephan Karlsén spelar Pelikanen och Krokodilen

- Pablo Cepeda spelar Paradisfågeln, Lejonet, Geparden, Babianen, Okapin och Grizzlybjörnen

Utöver det tycker jag att Zebran och Zebun låter litegrann som Anders Öjebo, att Sälen, Elefanten, Orangutangen och Papegojan låter litegrann som Roger Storm, samt att Strumpebandssnoken låter litegrann som Maria Rydberg

Dock har jag inte hittat så många roller med Rolf Lydahl (han står med i creditlistan), han har en så mörk och skrovlig röst (vilket han bevisar som bl.a. Tiger i Nalle Puh, Gargamel i Smurfarna-spelfilmerna och Ronnie i Prinsessan och Grodan), men den som låter likast honom är Vårtsvinet...

Det ska bli intressant att se rollistan när den väl dyker upp...
Anders Öjebo är också Koalan
Ester Sjögren är också Gasellen