Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

clash

Men du kritiserar gärna Monica Forsberg när hon gör mer än 2,3 roller. Undrar varför...
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Men jag har aldrig någonsin kritiserat Monica eller någon annan p.g.a. en dubbning jag inte själv sett. Det är skillnaden...

clash

Oj, fel ämne. MEN NU RÅKAR JAG INTE GILLA DOM. Så är det bara.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Ja, det har framgått tydligt i all evighet. Men det minsta man kan begära vid kritik av en skådis tycker jag är att man är saklig och motiverar sina åsikter. Att bara säga att man inte tycker om någon skådis hjälper ingen annan än dig själv...

clash

En gång för alla. Tycker de skådisarna jag klagat på har obehagliga röster. Att dom är dåliga skådisar utan inlevelse har jag redan sagt.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Okej, nu har du framfört dina åsikter, så behöver du inte längre påpeka samma sak i varenda tråd på hela forumet...

clash

James Bond Jr är i stort beov av en omdubb
Kan ínte rollerna så säger bara att det ska va med Jacl Wagner, Alexandra Dalström, Johanna Ljungberg, Andreas Nilsson m.fl.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

Billy och Mandy har en ususlel och riktigt snål dubb, Louise Reader och Annica Smedius ialla kvinliga roller utom Mandy. Det är inte kul.

Mindy:Sandra Kassman
Billys mamma:Monica Forsberg
Billy:Leo Hallerstam
Fröken:Christel Körner
Övriga:
Sara Hed
Katarina Ewerlöf mfl.


Sabrina:
Hilda:Katarina Ewerlöf
Zelda:Monica Forsberg

Dinoriders:
Serina:Monica Forsberg

Atomic Betty:
Betty:Sandra Kassman

Aladdin:
Dundra:Birgitta Fernström
Sadira:Monica Forsberg
Jago:Andreas Nilsson
Sahlene:Johanna Ljungberg
Spåkvinnan:Birgitta Fernström

Brandy och herr Morris:
Lola:AnnaLotta Larsson
Brandy:Sandra Kassman
Pappegojorna:Birgitta Fernström

Brisby och Nihms hemlighet:
Originalrösterna med förutom Brisby som får ny röst av Katarina Ewelöf

Doug:
Doug själv har den vanliga rödten men de andra får KMs senare röster.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

PAAATE

Citat från: clash skrivet 10 april 2006 kl. 18:36:24
Billy och Mandy har en ususlel och riktigt snål dubb, Louise Reader och Annica Smedius ialla kvinliga roller utom Mandy. Det är inte kul.

Mindy:Sandra Kassman
Billys mamma:Monica Forsberg
Billy:Leo Hallerstam
Fröken:Christel Körner
Övriga:
Sara Hed
Katarina Ewerlöf mfl.


Sabrina:
Hilda:Katarina Ewerlöf
Zelda:Monica Forsberg

Dinoriders:
Serina:Monica Forsberg

Atomic Betty:
Betty:Sandra Kassman

Aladdin:
Dundra:Birgitta Fernström
Sadira:Monica Forsberg
Jago:Andreas Nilsson
Sahlene:Johanna Ljungberg
Spåkvinnan:Birgitta Fernström

Brandy och herr Morris:
Lola:AnnaLotta Larsson
Brandy:Sandra Kassman
Pappegojorna:Birgitta Fernström

Brisby och Nihms hemlighet:
Originalrösterna med förutom Brisby som får ny röst av Katarina Ewelöf

Doug:
Doug själv har den vanliga rödten men de andra får KMs senare röster.


Du har inte funderat på hur enformiga dina dubbningar skulle bli...?  ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

clash

Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

PAAATE

Samma röster om och om och om och om igen...?  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

clash

Hur många har du hört Sara Hed och Sandra Kassman i? Sara Hed  har jag BARA hört som Cornelia i Whitch och Sandra Kassman som Lilo i serien och nu medverkar hon i Nanny nånting. Men vadå? Jag kanske tycker de skådisarna skulle passa till de rollerna. jag kan ju inte ta t ex Emma Iggström till Serena då hon är en vuxen kvinna.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

Beetlejuice:
Beetlejuice:Andreas Nilsson
Lydia:Emma Iggström
Mamma:Katarina Ewerlöf
Pappa:Jakob Eklund
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Iggthorn

Jösses... Det här var den mest sanslösa diskussion jag varit med om. Personligen förstår jag inte vad du har emot Annelie Berg, fast iofs ska jag inte säga nått, Mia Khil är inte precis en av mina favoriter. Finns nog mycket jag skulle vilja se omdubbat, men å andra sidan är jag inte så vidare förtjust i omdubbningar heller, då jag dagligen vrider mig i ångestplågor av Disneys sådanna... Men får väl återkomma om jag kommer på någon dubbning som "får mig att må illa".

clash

Citat från: Iggthorn skrivet 28 maj 2006 kl. 02:35:04
Jösses... Det här var den mest sanslösa diskussion jag varit med om. Personligen förstår jag inte vad du har emot Annelie Berg, fast iofs ska jag inte säga nått, Mia Khil är inte precis en av mina favoriter. Finns nog mycket jag skulle vilja se omdubbat, men å andra sidan är jag inte så vidare förtjust i omdubbningar heller, då jag dagligen vrider mig i ångestplågor av Disneys sådanna... Men får väl återkomma om jag kommer på någon dubbning som "får mig att må illa".

Mia Kihl e jättebra tycker jag, men tyck du som du vill.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger