Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 december 2017 kl. 06:23:46
Disney Junior och Disney XD har fortfarande både svenskt och engelskt ljudspår.
Hos Sappa har tyvärr båda dessa kanaler endast svenskt ljudspår; liksom Cartoon Network och Boomerang.

Disney Junior finns inte hos Boxer alls, och hur det ligger till med Disney XD i digitala marknätet vet jag inte.

Men det är onekligen en djungel vad gäller utsändningarna av de olika barnkanalerna, där det ser olika ut för alla... :(

Mystiskt nog saknas dock genomgående engelskt ljudspår på Disney Channel i Norge och Danmark - den norska kanalen har endast norskt ljudspår och den danska har endast danskt ljudspår (och motsvarande textningsspår). Jag vet inte varför, för Disney XD har däremot engelskt ljudspår i Norge och Danmark (men där är det en gemensam kanal för Norge och Danmark, istället för var sin som med Disney Channel).

Richardo

Är det någon som har sett serien kommer att yttra huruvida serien i sen helhet är lika bra som origianlet?

f71556

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2017 kl. 01:03:36
Det är definitivt inget generellt problem, utan då är det din TV-leverantör som på något sätt har klantat sig. Jag vet att det till och från har förekommit hos Sappa, men kanske är det samma problem även på annat håll.

Dubbelkolla först så att du verkligen inte har påslaget det ryska textningsspåret, som finns hos vissa leverantörer (främst Viasat) - till skillnad från övriga textningsspår är det inte text-TV-baserat utan grafiska DVB-undertexter. Om de ryska texterna fortfarande finns kvar även när du stänger av all textning i digitalboxen, så bör du anmäla det hela till din leverantör så att de förhoppningsvis kan åtgärda det.

Av någon märklig anledning har alltså Ryssland samma Disney Channel som Skandinavien, och åtminstone hos Viasat finns det ryska ljudspåret och ryska textningsspåret kvar. De flesta andra leverantörer tar bort det ljudspåret och det textspåret, och ofta även andra ljudspår/textspår. Tyvärr är det ju ett problem att Disney Channel i stort sett inte ser likadant ut hos mer än en operatör, utan både ljudspår, textningsspår och bitrate skiljer sig markant från leverantör till leverantör. Bl.a. har både Boxer, Sappa och Com Hem tagit bort allt utom det svenska ljudspåret... :(

Det är ingen textning i digitalboxen, det är kollat. Vi kontaktade Viasat som svarade:

"Disneys material sänds i många olika länder och ibland köper man in material som redan är färdigställt och skriver över filerna det egna landets text och dubbning. Jag hoppas inte detta vållar allt för stor oangelägenhet."

Deras svar visar ju hur ointresserade de är av problemet så vi har nu kontaktat Disney och väntar på vad deras syn på saken är.

/Fredrik




Alexander

#228
I dagens avsnitt "The house of lucky gander" dök Alexander Lukas upp och gjordes av Jakob Stadell.  :)

f71556

Citat från: Alexander skrivet 10 december 2017 kl. 13:05:05
I dagens avsnitt "The house of lucky gander" dök Alexander Lukas upp och gjordes av Jakob Stadell.  :)
Hur vet du att det var Jakob Stadell som spelade Alexanders röst? Han stod inte ens med bland medverkande i slutet av avsnittet.

/Fredrik

Alexander

Citat från: f71556 skrivet 12 december 2017 kl. 20:47:34
Hur vet du att det var Jakob Stadell som spelade Alexanders röst? Han stod inte ens med bland medverkande i slutet av avsnittet.

/Fredrik

Reagera på det med, men är väldigt säker på hans röst.  :)
Det är samma röst som t.ex Panda i Bara Björnar som jag också är säker på är Jakob.


https://m.youtube.com/watch?v=IIJ-ZovEcxU

Om fler tycker Panda görs eller  inte görs av Jakob Stadell får ni gärna säga till.

Oscar Isaksson

Citat från: Alexander skrivet 12 december 2017 kl. 22:18:52
Reagera på det med, men är väldigt säker på hans röst.  :)
Det är samma röst som t.ex Panda i Bara Björnar som jag också är säker på är Jakob.


https://m.youtube.com/watch?v=IIJ-ZovEcxU

Om fler tycker Panda görs eller  inte görs av Jakob Stadell får ni gärna säga till.

Tycker det låter mer som att Anton Körberg är rösten till Panda.

Alexander

#232
Då kanske det är han då.  :P Sorry.  :-[
Då har man lärt sig nåt nytt, kände inte till honom. Det kan mycket väl va han med.  :)
Jag får hålla koll på deras röster, för de låter lika.

f71556

Anton Körberg står ju med i eftertexterna till skillnad från Jakob Stadell.

/Fredrik

Alexander

Citat från: f71556 skrivet 13 december 2017 kl. 09:42:48
Anton Körberg står ju med i eftertexterna till skillnad från Jakob Stadell.

/Fredrik

Då är det han.
Som sagt jag få ha bättre koll att urskilja deras röster.  :)

Disneyfantasten

Denna vecka har jag lyssnat igenom Knattarnas röster och tycker inte att de passar alls!

Men Anton Körberg gjorde en mycket bra rolltolkning som Alexander Lukas. (jag minns inte att jag hört varesig Hasse Jonsson eller Roger Storm i den rollen, men utifrån hur jag känner igen deras röster tror jag att de passar karaktären)

Pelle

Enligt seriens Wikipediasida (https://sv.wikipedia.org/wiki/DuckTales_(TV-serie,_2017)) så gör Stadell rösten till Alexander Lukas. Felinformation?

Alexander

#237
Citat från: Pelle skrivet 26 december 2017 kl. 22:38:16
Enligt seriens Wikipediasida (https://sv.wikipedia.org/wiki/DuckTales_(TV-serie,_2017)) så gör Stadell rösten till Alexander Lukas. Felinformation?

Yes, den som skrev det måste endast ha sett min första kommentar, men har sedan den insett att det är Anton Körberg. Det får vi ändra på Wiki.  :)

EDIT: Har fixat det nu.

f71556

Någon som såg om det var något nytt avsnitt i måndags?

/Fredrik

f71556

Alltså det var sådan hype, vi har gjort nya avsnitt av DuckTales! Halleluja! Men vad hände?, 5 avsnitt? Vad håller Disney på med? Varför har dom alltid sådant efterblivet sätt att visa sina serier på?