Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skandal serie: Den nya Scooby Doo Serien

Startat av Samlaren, 24 december 2015 kl. 19:39:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Den nya Scooby Doo serien är en skandal ett hån mot Scooby Doo men hur animeringen är. Kunde dem inte göra en ny serie med samma animering som de förgående serierna men det är enns inte Hannah Barbera/ Warnet Bros som gjort den nya serien?


Jag hoppas att de endast blir 1säsong och sedan att de går tillbaks till den första animeringen som de andra serierna med Scooby Doo har.

Daniel Hofverberg

Om du syftar på Be Cool, Scooby-Doo!, så är det absolut Warner Bros. som har producerat den. Joe Ruby och Ken Spears är också fortfarande inblandade i serien, som ju till största delen varit huvudansvariga för Scooby-Doo sedan Joseph Barbera gick bort. Företaget Hanna-Barbera finns ju i praktiken inte längre, annat än som namn, men Cartoon Network Studios (som är resterna av det som en gång i tiden var Hanna-Barbera) är fortfarande inblandade även i den här serien.

Själv har jag tyvärr inte sett den, då jag inte har haft tillgång till vare sig Cartoon Network eller Boomerang på många år. Den senaste serien jag såg var således Shaggy och Scooby-Doo spanar vidare, och där hade jag personligen svårt för animationen.

Cadpig

Shaggy och Scooby-Doo spanar vidare var även den ett stort hån mot allt vad Scooby står för. Men det har iofs i stort sett allt Scooby-relaterat varit sedan slutet av 90-talet när jag tänker efter.

Conan

#3
Jag tycker att Be Cool, Scooby Doo! är helt okej serie. När det gäller "modernare" Scooby-serier så är den kanske inte lika bra som Våran Scooby Doo o Scooby Doo! Mysteriegänget men den var i alla fall betydligt bättre än Shaggy och Scooby Doo spanar vidare.

Cadpig

Säger väl inte speciellt mycket.
Är lite som att säga att hästskit inte är lika bra som buffelskit och kameldynga men i alla fall bättre än en ångande hög med pitbull-bajs.

Conan

Citat från: Cadpig skrivet  6 januari 2016 kl. 17:52:36
Säger väl inte speciellt mycket.
Är lite som att säga att hästskit inte är lika bra som buffelskit och kameldynga men i alla fall bättre än en ångande hög med pitbull-bajs.


Misstänker att det är ytterligare en elak kommentar från dig.
Jag har rätt att va här, och jag får säga mitt om jag vill, utan att få elakt påhopp/elak kommentar. Inte skulle du gilla att nån skriver nåt elakt till dig för att du gillar Burton bättre än Nolan! Eller?

Igthorn

Citat från: Conan skrivet  7 januari 2016 kl. 17:08:27

Misstänker att det är ytterligare en elak kommentar från dig.
Jag har rätt att va här, och jag får säga mitt om jag vill, utan att få elakt påhopp/elak kommentar. Inte skulle du gilla att nån skriver nåt elakt till dig för att du gillar Burton bättre än Nolan! Eller?
Jag tror inte Cadpig ämnar att vara elak, jag tror det Cadpig försöker säga är att du borde utveckla din beskrivning lite mer. För de som inte sett de nya serierna i fråga (har själv bara sett den klassiska Scooby Doo som tillverkades under Hanna-Barbera) blir beskrivningen lätt svårtolkad. Rätta mig gärna om jag har fel.

Erika

Har på sistone "följt" "Va' cool Scooby-Doo" på Boomerang. Inte direkt någon favoritserie, precis... Men det intressanta är att det verkar som Steve Kratz är tillbaka igen som Scooby (förutom i de första avsnitten där var det Stefan Frelander som gjorde Scoobys röst).

Daniel Hofverberg

Mycket roligt och glädjande att höra att gamla goda Steve Kratz är tillbaka som Scooby, om det nu stämmer. Stefan Frelander har ju tyvärr helt lämnat dubbningsbranschen, så det var ju väntat att de har behövt hitta en ersättare till Stefan, men jag hade inte väntat mig att Steve skulle bli aktuell igen.

Så här skrev Stefan Frelander på Facebook den 28 augusti 2015:
"Sitter på tåget hem från Köpenhamn. Jag har precis gjort min sista Scooby och min sista dubbingsession forever. Nu får det räcka känns det som - efter 30 år i branschen. Hejdå Scooby, Johnny Bravo, Rex och alla andra figurer!"

Därmed kan vi alltså exakt tidsbestämma att det sista avsnittet med Stefan som Scooby-Doo har dubbats den 28 augusti - det var väl mitt i (eller i början av) en säsong, så då lär ju SDI Media ha haft bråttom att snabbt hitta en ersättare för att kunna fortsätta dubbningen utan något långt uppehåll. Steve Kratz är ju säkerligen ett mer praktiskt val, i och med att han bor i Stockholm så att de borde kunna spela in hela serien i Stockholm istället för att spela in Scoobys röst i Köpenhamnsstudion som de ju tydligen gjort i ett flertal år...

Själv har jag inte sett något av den här nya serien än, men en första DVD-volym med Be Cool, Scooby-Doo! släpps tydligen på DVD i Sverige i mitten av april.

Erika

Steve Kratz gör även några småroller i "Be Cool, Scooby-Doo", men första gången jag reagerade på det hela var när jag såg "Scooby-Doo! Knight Time Terror" (minns tyvärr inte den svenska titeln) för ett tag sedan. Jag hade på tv:n i bakgrunden och när Scooby började prata så var min tanke "Va?! Hörde jag verkligen rätt? Det låter som Steve Kratz!".

Hade ingen aning om Stefan Frelander har lämnat branschen. Det var tråkigt att höra. :(

Daniel Hofverberg

Jo, jag tycker också det är mycket tråkigt att Stefan Frelander lämnat branschen - nog för att hans insats som Scooby inte tillhör mina favoriter, men han har ju gjort många andra bra insatser genom åren. Jag hörde om det på Facebook för ett tag sedan, men jag vet inte på rak arm om det har nämnts här eller inte.

Elias Prenbo

Tråkigt att Stefan Frelander lämnat branchen, så vem ska nu spela Rex i den kommande filmen Toy Story 4? Jag har svårt att tänka mig någon annan än Stefan i den rollen (samma sak med Olli Markenros som Hamm, Thomas Engelbrektson som Mr Potato Head och framförallt Fredrik Dolk som Buzz Lightyear).

TonyTonka

Shit, det visste jag inte. Då hoppas jag att det inte kommer fler säsonger av Ed Edd & Eddy då jag inte tror att någon kan ersätta honom som Ed & Eddy.  :(

De flesta skådespelarna som medverkat i Sun Studios köpenhamnsbaserade dubbningar har väl förresten lämnat dubbningsbranschen, så som Thomas Engelbrektson, Olli Markenros, Håkan Mohede, Lena Ericsson, Gizela Rasch, Maud Cantoreggi, Anja Schmidt. Det är väl bara Dan Bratt, Mikael Roupé och Fredrik Dolk som fortfarande är aktiva som dubbare?  ???

Måste förresten rösterna till Hannah-Barberas karaktärer bli godkända också?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elias Prenbo

Citat från: TonyTonka skrivet 20 mars 2016 kl. 21:26:15
De flesta skådespelarna som medverkat i Sun Studios köpenhamnsbaserade dubbningar har väl förresten lämnat dubbningsbranschen, så som Thomas Engelbrektson, Olli Markenros, Håkan Mohede, Lena Ericsson, Gizela Rasch, Maud Cantoreggi, Anja Schmidt. Det är väl bara Dan Bratt, Mikael Roupé och Fredrik Dolk som fortfarande är aktiva som dubbare?  ???
Det var tråkigt att höra, då är det ett mysterium vilka som ska spela Rex, Hamm och Mr Potato Head i Toy Story 4 som ska komma 2017 eller 2018, nåja, jag får vänta och se och hoppas på det bästa.


Men sen har ju även de flesta skådespelarna som medverkat i KM Studios dubbningar lämnat dubbningsbranchen, som Monica Forsberg, Hasse Andersson, Ingemar Carlehed, Christel Körner, Birgitta Fernström, Ulf Källvik, Peter Wanngren, Bertil Engh, Bo Maniette, Hans Gustafsson, Eric Donell, Kerstin Andeby, Jasmine Wigartz, Marie Kuhler-Flack, Gunnar Uddén. Här är det väl bara Anders Öjebo, Roger Storm, Johan Hedenberg och Jan Modin som fortfarande är aktiva som dubbare.

TonyTonka

Hasse Andersson tror jag fortfarande dubbar någon enstaka gång ibland, men jag kan ha fel. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D