Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bildfel

Startat av TonyTonka, 3 september 2022 kl. 16:58:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vad är orsaken till att bilden nedan ser ut så där, och finns det något sätt att fixa det?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet  3 september 2022 kl. 16:58:00Vad är orsaken till att bilden nedan ser ut så där, och finns det något sätt att fixa det?  ???
Är det från något spel du spelat? Jag förstår inte riktigt.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet  3 september 2022 kl. 17:01:56Är det från något spel du spelat? Jag förstår inte riktigt.
Ja, det är från Mysteriet på Greveholm. När man öppnar någon av spelfilerna (som är i .dxr-format) i Director ser bilderna ut så här. Det gäller även spelen Djuphavsjakten och Rymdjakten.

Jag brukar nämligen extraktera bakgrundsmusik och ibland även bilder för att kunna lägga upp dem någonstans senare. Anledningen är att jag gör det i stället för att spela in med Audacity eller ta skärmdump är att jag vill ha originalkvalitén från spelen. Bild och ljudkvalité kan lätt bli sämre om man spelar in det externt. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet  3 september 2022 kl. 17:06:47Ja, det är från Mysteriet på Greveholm. När man öppnar någon av spelfilerna (som är i .dxr-format) i Director ser bilderna ut så här. Det gäller även spelen Djuphavsjakten och Rymdjakten.

Jag brukar nämligen extraktera bakgrundsmusik och ibland även bilder för att kunna lägga upp dem någonstans senare. Anledningen är att jag gör det i stället för att spela in med Audacity eller ta skärmdump är att jag vill ha originalkvalitén från spelen. Bild och ljudkvalité kan lätt bli sämre om man spelar in det externt. :)
Jag förstår. Jag kan inte ge dig någon konkret lösning, då jag har dålig koll på hur spelet är programmerat samt vad för karaktärer som man möter i det.

Men en gissning är att spelet visar bilden i ett annat färgformat än den är skapad i, eller att spelets kod tolkar färgerna på ett annat sätt som gör att de visas "korrekt".
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Goliat

Kan du lägga upp origginalfilen kan jag titta 

TonyTonka

Citat från: Goliat skrivet  3 september 2022 kl. 18:01:07Kan du lägga upp origginalfilen kan jag titta
Tyvärr inte, jag minns inte vilken av dem det är, dessutom kan man inte lägga upp dxr-filer här på forumet. Men hela spelet med alla spelfilerna finns på archive.org 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA