Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem är Elif Grahn Linroth ?

Startat av gstone, 20 juli 2023 kl. 00:01:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vem är dubbaren  Elif Grahn Linroth ?

Är en tekniker som hoppar in och dubbar ibland ?

Är hon en skådespelarska ?

Är hon "nepo dubb baby "?

Är hon en sångerska ?

Eller något helt annat femte alternativ ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#1
Citat från: gstone skrivet 20 juli 2023 kl. 00:01:07Vem är dubbaren  Elif Grahn Linroth ?

Är en tekniker som hoppar in och dubbar ibland ?

Är hon en skådespelarska ?

Är hon "nepo dubb baby "?

Är hon en sångerska ?

Eller något helt annat femte alternativ ?
Hon är helt enkelt en av de som har dubbning som ett extra knäck hon verkar vara utbildad både inom ekonomi och musik. 

MOA

Citat från: gstone skrivet 20 juli 2023 kl. 00:01:07Vem är dubbaren  Elif Grahn Linroth ?

Är en tekniker som hoppar in och dubbar ibland ?

Är hon en skådespelarska ?

Är hon "nepo dubb baby "?

Är hon en sångerska ?

Eller något helt annat femte alternativ ?
Aldrig hört namnet förut,vad betyder "Nepo Dubb Baby?"

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2023 kl. 00:49:49Hon är helt enkelt en av de som har dubbning som ett extra knäck hon verkar vara utbildad både inom ekonomi och musik.
Dessutom hade hon tydligen en kortare anställning på SDI Media 2015 som Client Manager (mest troligt någon slags projektanställning eller dylikt).

Det verkar för övrigt också vara samma person som hette Elif Cesmeli som ogift, och som medverkat i några dubbningar under det namnet (bl.a. Det regnar köttbullar).

Hon är gift med Niklas Grahn Linroth, som är känd som rappare och hiphop-artist under artistnamnet Niello. Jag hittade denna artikel om honom inför hans medverkan i Melodifestivalen ifjol:
https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/kandishem/i-rapparen-niellos-kreativa-hem-far-barnen-leka-fritt/

Intressant nog kallas alltså hans fru i artikeln för "Disneyprinsessan Elif, 34, som dubbar Disney och studerar till lärare". Jag vet ärligt talat inte riktigt var benämningen Disneyprinsessa kommer ifrån...? Har hon medverkat i något som skulle kunna ge henne ett sådant epitet...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2023 kl. 02:04:15Hon är gift med Niklas Grahn Linroth, som är känd som rappare och hiphop-artist under artistnamnet Niello. Jag hittade denna artikel om honom inför hans medverkan i Melodifestivalen ifjol:
https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/kandishem/i-rapparen-niellos-kreativa-hem-far-barnen-leka-fritt/

Intressant nog kallas alltså hans fru i artikeln för "Disneyprinsessan Elif, 34, som dubbar Disney och studerar till lärare". Jag vet ärligt talat inte riktigt var benämningen Disneyprinsessa kommer ifrån...? Har hon medverkat i något som skulle kunna ge henne ett sådant epitet...?
Inte vad jag vet ???

men det kankse ä något som inte släppets än ;)


Det finns ju en del kommande Disney media som har prinnessor i sig :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2023 kl. 02:04:15Intressant nog kallas alltså hans fru i artikeln för "Disneyprinsessan Elif, 34, som dubbar Disney och studerar till lärare". Jag vet ärligt talat inte riktigt var benämningen Disneyprinsessa kommer ifrån...? Har hon medverkat i något som skulle kunna ge henne ett sådant epitet...?
Kan man inte fråga henne om det ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2023 kl. 02:04:15Intressant nog kallas alltså hans fru i artikeln för "Disneyprinsessan Elif, 34, som dubbar Disney och studerar till lärare". Jag vet ärligt talat inte riktigt var benämningen Disneyprinsessa kommer ifrån...? Har hon medverkat i något som skulle kunna ge henne ett sådant epitet...?
En del idioter kallar dock allt animerad för Disney ::) ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 21 juli 2023 kl. 20:04:27Inte vad jag vet ???

men det kankse ä något som inte släppets än ;)


Det finns ju en del kommande Disney media som har prinnessor i sig :D
Artikeln är ju dock från januari förra året.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 juli 2023 kl. 20:13:44Artikeln är ju dock från januari förra året.
Precis, det var just det som gjorde mig så konfunderad - allt som dubbats för ett och ett halvt år sedan borde redan ha haft premiär... Jag kan inte tänka mig att ens de största biofilmerna kan dubbas så långt innan premiären.

Citat från: gstone skrivet 21 juli 2023 kl. 20:08:18En del idioter kallar dock allt animerad för Disney ::) ;)
Visserligen, men när Expressen - som ju trots allt är en av Sveriges största tidningar - skriver så bör de rimligtvis ha fått det någonstans ifrån... Det borde ju betyda att något väsentligt framkommit under intervjun som de skrivit av i faktarutan.

Däremot kan jag tänka mig att det säkerligen är en förenkling när de i artikeln skrivit att Elif "dubbar Disney", då det väl vore för invecklat och ta för stor plats att skriva "dubbar animerade och ibland även icke-animerade filmer och serier från diverse filmbolag som bland annat men inte enbart innefattar Disney"... ;) 

Men just uttrycket "Disneyprinsessa" bör ju rimligtvis syfta på något specifikt.

Elios

Lät först som han i Djungel George 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 22 juli 2023 kl. 01:42:28Lät först som han i Djungel George
Vem syftar du på nu...? För Elif är ju som sagt en hon...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 juli 2023 kl. 01:51:03Vem syftar du på nu...? För Elif är ju som sagt en hon...
Lyle Van Der Groot. Jag tyckte att namnet påminde om det. ???