Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Oscarsgalan

Startat av E, 29 november 2018 kl. 18:28:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Tänkte vi kunde ha ett ämne om Oscarsgalan

gstone

Mary Poppins är den enda Disney live action film som har varit nominerad för basta film. Den van inte det priseet men filmen van fem andra Oscar. Den var också mycket framgångsrik pengamesigt. Filmen var faktiskt en så stor succé att bolaget försökt återskapa framgången efter Walts död med filmerna Sängknoppar och kvastskaft Peter och draken Elliott. Men igen nåd up till Poppins höjder även om båda fick några Oscar nomineringar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Hur blev det då med Dinosaurier och Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen? (de räknas förvisso inte som Disneyklassiker här i Europa, men de är ju ändå gjorda av Walt Disney Animation Studios precis som de andra)

E

#3
Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2018 kl. 12:12:34
Hur blev det då med Dinosaurier och Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen? (de räknas förvisso inte som Disneyklassiker här i Europa, men de är ju ändå gjorda av Walt Disney Animation Studios precis som de andra)

Dinosaurier:

Inga Oscars


Nalle Puhs film: Nya äventyr i Sjumilaskogen:

Inga Oscars

E

#4
Jag tycker att låten Your Heart Will Lead You Home från Tigers Film borde vunnit en Oscar för Bästa Sång :) Och även Find Yourself från Bilar

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  1 december 2018 kl. 14:10:49
Jag tycker att låten Your Heart Will Lead You Home från Tigers Film borde vunnit en Oscar för Bästa Sång :) Och även Find Yourself från Bilar

Your Heart Will Lead You Home är en underbar sång.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

#6
Citat från: gstone skrivet  1 december 2018 kl. 14:21:25
Your Heart Will Lead You Home är en underbar sång.
Håller med :)

E

Jag har nu ändrat ämnet så att det inte bara handlar om Disney

Hur som helst: Joker är kandidat till många priser till nästa gala (bland annat Bästa film och Bästa manliga huvudroll), jag gillade filmen och jag tycker Joaquin förtjänar en Oscar för rollen men Bästa film vet jag inte för så jävla bra var den inte (jag gillar den som sagt men det finns bättre filmer)

Saorise Ronan är kandidat till Bästa kvinnliga huvudroll för filmen Unga Kvinnor och även om jag inte har sett filmen än så hoppas jag att hon vinner för jag gillar henne

Simon Axelsson

Det finns en grej som sänkte Jokers betyg rejält för mig, den var jävligt "disturbing", hittar inget svenskt ord som riktigt passar. Visst, jag förstod väl att det skulle bli så, men jag trodde inte att det skulle bli så där "disturbing". Hur som helst, den var väl ändå rätt bra, 8,5 av 10 blev det väl för mig, men detta var nog en sån film jag inte kommer se igen på väldigt länge, det var inte riktigt min typ av film. Så jag håller med dig Erik, möjligen en Oscar för bästa manliga huvudroll, men inte för bästa film.
Jag tyckte till och med att Good Boys var bättre, kanske inte världens bästa jämförelse då jag genuint väntar på ett releasedatum för Good Boys på Blu-Ray och DVD (9,3 av 10 fick den av mig), Deadpool eller kanske Aquaman är bättre jämförelser, jag har i och för sig Deadpool på Blu-Ray (också den 9,3) men Aquaman gav jag 8,4 i betyg och jag vill hellre se om den än Joker.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

Nästa gala skulle hållits 28 Februari 2021 men nu är den uppskjuten till April 2021

https://www.moviezine.se/nyheter/oscarsgalan-2021-skjuts-upp

Det är dels pågrund av Corona och dels för att dom filmer som skjutits upp ska få chansen att kunna bli nominerade. Bra beslut tycker jag

Dessutom ska kategorin Bästa film från och med 2022 utökas med 10 nomineringar till vilket innebär att ännu fler filmer kan nomineras i kategorin :)
https://www.moviezine.se/nyheter/oscarsakademien-utokar-till-10-nomineringar-for-basta-film

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 juni 2020 kl. 11:23:06
Nästa gala skulle hållits 28 Februari 2021 men nu är den uppskjuten till April 2021

https://www.moviezine.se/nyheter/oscarsgalan-2021-skjuts-upp

Det är dels pågrund av Corona och dels för att dom filmer som skjutits upp ska få chansen att kunna bli nominerade. Bra beslut tycker jag

Dessutom ska kategorin Bästa film från och med 2022 utökas med 10 nomineringar till vilket innebär att ännu fler filmer kan nomineras i kategorin :)
https://www.moviezine.se/nyheter/oscarsakademien-utokar-till-10-nomineringar-for-basta-film

Det låter jättebra, det är bättre att nomineringar försenas än att de inte blir av alls...  :)

E

Finns det någon skådis, regissör, kompositör, producent etc som ni tänkt: Det är fan på tiden att den personen vinner en Oscar nu

Jag tänker mest på Amy Adams, Glenn Close, Saoirse Ronan, Kate Winslet (vet att hon vunnit en gång men ändå), James Newton Howard, Thomas Newman, Diane Warren, Greta Gerwig och Stellan Skarsgård

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 september 2020 kl. 10:22:32
Finns det någon skådis, regissör, kompositör, producent etc som ni tänkt: Det är fan på tiden att den personen vinner en Oscar nu

Jag tänker mest på Amy Adams, Glenn Close, Saoirse Ronan, Kate Winslet (vet att hon vunnit en gång men ändå), James Newton Howard, Thomas Newman, Diane Warren, Greta Gerwig och Stellan Skarsgård


Greta Gerwig  definitivt hon gör alltid saker med solid kvalitet  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Undrar om det verkligen blir nåt nästa år!?  ::)

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  9 december 2020 kl. 19:43:24
Undrar om det verkligen blir nåt nästa år!?  ::)

Det tar ju plats först i april, så jag skulle tro Oscarsgalan äger rum även 2021
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats