Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Turtles (2003 års version)

Startat av Erika, 18 november 2004 kl. 03:01:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Lite, onödig, trivia:

Först tyckte jag att det var underligt att man har nästan samma röster i de svenska dubbningarna av Ninja Turtles och YU-GI-OH!, fast KM STUDIO dubbar båda, och sen blev det ännu konstigare när det visade sig att det är nästan samma röster i de danska dubbningarna också. Fast till slut förstod jag varför; det är nämligen så att i de amerikanska versionerna så är det också nästan samma röster, och det förklarar ju en del. Det är dessutom samma amerikanska kanaler som visar dem (FOX, CN), och båda är producerade av "4kids-blablabla-vad-de-nu-heter".
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

He he, men det stämmer ju. Jag undrar om inte Duel Masters (som verkar vara en skum parodi på Yu-Gi-Oh!, Beyblade och alla de där) också är "producerad" av 4Kids eller vad de nu heter och det är ungefär samma röster som i Yu-Gi-Oh!. Fast det sistnämnda är egentligen inte så överraskande eftersom det är KM Studio ligger bakom båda dubbningarna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 15 januari 2005 kl. 15:44:05
Turtles (2003 års version) kommer nu på måndag kl. 17.00 visas på Cartoon Network.
Vad roligt. Ska den visas varje dag, eller? I så fall, så kan det ju inte ta speciellt lång tid innan de visat fler avsnitt än de som släppts på DVD...

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2005 kl. 10:40:57
Vad roligt. Ska den visas varje dag, eller? I så fall, så kan det ju inte ta speciellt lång tid innan de visat fler avsnitt än de som släppts på DVD...

Till en början så kommer den gå på vardagar, fast hur länge de kommer att visa fräscha avsnitt (innan repris på repris kommer) är en annan femma. 

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2005 kl. 10:40:57
Citat från: Erika skrivet 15 januari 2005 kl. 15:44:05
Turtles (2003 års version) kommer nu på måndag kl. 17.00 visas på Cartoon Network.
Vad roligt. Ska den visas varje dag, eller? I så fall, så kan det ju inte ta speciellt lång tid innan de visat fler avsnitt än de som släppts på DVD...


Synd att inte TV4 eller SVT eller nån kanal som jag har visar den i stället. Jag vill ju höra den på svenska utan att tvingas köpa DVD:erna. B.t.w. ni kommer nog att bli besvikna på hur säsong ett slutar, det blev i alla fall jag. Förutsatt att ni inte redan läst det på nån episod-guide, alltså. Jag tänker inte avslöja handlingen, men jag kan väl säga att säsong ett slutar med skylten "To be continued", alltså "fortsättning följer". Det är ett idiotiskt sätt att avsluta en säsong, fast å andra sidan tappar man nog inga tittare på det sättet.  :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Om jag inte minns helt fel så avslutade även He-Man (2002 års version) med en cliffhanger i slutet av första säsongen och även X-Men Evolution hade något liknande. Ibland är det okej och ibland bara jobbigt. ;)


PAAATE

Alltid störigt... Alltid lika spännande... Detta är alltså vad jag känner för cliffhangers över säsonger.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

SPOILERVARNING!!!

Okej nu blir det spännande! Jag måste bara se sista avsnittet i säsong tre. Det heter "Exodus del två" och det är bekräftat, efter en lång tid med rykten, att det är det avsnittet där Shredder dör! Jag hyperventilerar! Tyvärr, så måste jag nog vänta ett tag. Avsnittet har inte ens sänts i USA ännu.  :'(
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christer

SPOILERVARNING



Han dör igen då menar du, och igen och igen och igen...

PAAATE

SPOILER-VARNING
Nej, han "dör" många ggr innan det, men det är den slutgiltiga döden. Ska bli intressant att se hur säsong fyra ser ut, när Shredder är borta.  :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christer

SPOILERVARNING

Min poäng var, eller försökte vara, att alla avsnitt när han dör tidigare har hypats på ungefär samma sätt, så jag är lite tveksam..

PAAATE

SPOILER-VARNING!
Jo, visserligen, men han dog ju i de svart-vita originalserierna, som tv-serien är baserad på, så varför inte.

I serierna dog han redan i första numret, fast senare, i nr.10 "Silent Partner", återuppstod han, på samma sätt som i tv-serien, genom degenererande maskar som Fot-teknikerna klonat fram. Då, i nr.10, besegrade han sköldpaddorna, som tvingades fly från stan. Men när de återvände till New York i nr. 19-21 "Return to New York", så dödade Leonardo honom, och brände hans lik, så nu kan han inte återuppstå fler gånger. Det vill säga, om inte Peter Laird kommer på nåt smart sätt att återuppliva honom.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Spoilervarning? Nja ... titta helst inte ner i vilket fall som helst



Superskurkar är ganska seglivade, hur många gånger har inte typer som Green Goblin och Dr. Doom kommit tillbaka? 

PAAATE

Jo, det är klart. Men det är knappast lätt att hitta på nån ny, helst färgstark, karaktär till var deadline.  :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Köpte importerade DVD-filmer med otecknade Tutrles 1 & 2 idag. Mmmm, nostalgi. :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com