Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den lilla sjöjungfrun, TV-serien, på Netflix

Startat av Obehaglig, 2 januari 2016 kl. 23:59:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Obehaglig

Som rubriken lyder, TV-serien Den lilla sjöjungfrun, med svenskt tal, finns nu på svenska Netflix.
Två säsonger står det men vad jag kan se är det bara 13 avsnitt som ligger uppe just nu.

Anders M Olsson

Citat från: Obehaglig skrivet  2 januari 2016 kl. 23:59:07
Som rubriken lyder, TV-serien Den lilla sjöjungfrun, med svenskt tal, finns nu på svenska Netflix.
Två säsonger står det men vad jag kan se är det bara 13 avsnitt som ligger uppe just nu.

Ja, där ligger 11 av 14 avsnitt från säsong 1, och 2 av 9 avsnitt från säsong 2. Möjligen kommer de att fylla på med fler avsnitt senare, annars ser jag inte logiken i att utelämna tre avsnitt från första säsongen.

(Det finns även en tredje säsong med 8 avsnitt som inte alls finns med på Netflix.)

De tre avsnitten som saknas i första säsongen är:
Prick den lilla valbabyn (Whale of a Tale)
Olämpligt bröllop (Marriage of Inconvenience)
Tävlingen (Eel-Ectric City)

Prick den lilla valbabyn (Whale of a Tale) har för övrigt hoppats över även av SVT under deras reprissändningar de senaste åren.

Sen igår har SVT startat en ny reprisomgång av Den lilla sjöjungfrun i Disneydags med början på första avsnittet, Sebastian den store (The Great Sebastian). Även det är lite ologiskt eftersom de aldrig visade klart hela serien under förra reprisomgången, och det var inte mer än ett år sen. Jag inser inte riktigt varför man kör en ny reprisomgång efter så kort tid.

Enligt programtablån skulle Disneydags även innehålla Piff och Puff, d.v.s. Räddningspatrullen, men istället visade man första avsnittet från tredje säsongen av Bumbibjörnarna - Too Many Cooks / Just a Tad Smarter.

SVT tycks ha blandat bort korten rejält.

gstone

Disney ska göra en ny lilla sjöjungfrun, TV-serie den kommer gå på Disney Junior.
'
https://uspto.report/TM/97495529
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.