Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mix Megapol Måndag 14 feb

Startat av Christian Hedlund, 11 februari 2005 kl. 13:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Hej på er!

vill ni höra mig röstskådespela så ska ni lyssna på Adam och Gry på måndag mellan 6 och 10. Då ska jag in och spela Gollum och sen ska jag prata med min trailer-röst.

www.mixmegapol.se

mvh

Christian
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Grattis och lycka till. Fortsätt så här, så har du snart egen sändningstid på minst 5 timmar. ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet 11 februari 2005 kl. 17:47:22
Grattis och lycka till. Fortsätt så här, så har du snart egen sändningstid på minst 5 timmar. ;)

Ska få det inom den närmsta veckan .. :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

#4
Nästa vecka komma Steve Kratz till studion och jag ska försöka få honom att spela Scooby. Likaså fick vi ju Kim Solouki att spela Svamp-Bob.
Stationschefen på Mix tycker nämligen att det är trevligt att och tacksamt att få tecknade figurers röster i radio.

Och på tisdag ska jag spela in min alldeles första tv-reklam. Ska speaka Pumas nya parfym hos Pang Studios! Det ska bli kul.

Hälsningar

Christian Hedlund - röst-artist & redaktionsmedarbetare Mix Megapol -



*Kanske ska tillägga att jag var på den här sidan långt innan jag började med den här yrkesvägen

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

#5
Förressten ska jag ringa KM Studios Sthlms division i nästa vecka för provdubb. :)

Mvh

CH
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Ja, minsann! Det var inte illa. Jag kan ju en del själv, men det där var imponerande. När (och om) jag gör en egen hemsida, så ska jag definitivt lägga upp mina röster. Mina favoriter är:

-demonen, "dubbla röster" en mörkare knarrig, och en lite ljusare som hörs svagt "bakom" den andra.

-Slurmo, döpt efter Futurama-figuren. Jag kan härma honom, när han delat sig i två, och den jag kan göra är den som Matt Groening i ljudkommentarerna beskriver som "amazing".
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Jo, men jag kan redan uppemot 25 röster. (Där finns en del som påminner om varandra, ska jag väl tillägga!)

Den senaste jag upptäckte är "5-åringen". Den är väldigt ljus, fast man kan fortfarande höra att det är jag som gör den. Min Hund-röst däremot är svårare att känna igen mig för. Jag kallar den Hund-röst eftersom den låter precis som Hund i KattHund, en serie jag hatar, eftersom jag hatar Nickelodeon. ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Fast, vänta, om man ska dubba ska väl ens egen röst vara så lik originalrösten som möjligt? Då är det väl bra att kunna imitera andras röster? *KONFUNDERAD!* (Förvirrad, alltså...)

En röst som imponerar mycket på mig, är rösten som Billy West gör i avsnitt fyra av Futurama. På The Hip Joint, den där energi-varelsen, som, enligt Bender, kommer från en dimension/galax (kommer inte ihåg vilket) där musikaler är populära. Den rösten gör Billy utan teknisk hjälp. Det imponerar något enormt på mig. Den är helt fantastisk!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Okej. Fast jag, personligen, föredrar nog om det är så likt originalet som möjligt, hur störiga originalrösterna än är. (Ganon i Zelda, t.ex.)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christer

Personligen skulle jag säga att det viktigaste är att rösten passar karaktären, sen kan originalet låta hur som helst.

Christian Hedlund

#12
Jag har ringt KM i Karlskoga. Träffade Monica Forsberg i somras och det är hon som slussat mig framåt.
Så Sthlmsregionens telefon har Stefan Berglund gett mig. Så det är dit jag kommer ringa. :) Tack ändå!

Och tack för berömmet med rösterna, jag jobbar på med det!
Jag kan nog lära mig att timea .. kan jag inte det får jag hålla mig till reklamen trots allt :) Där är det inga tidskoder :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet 11 februari 2005 kl. 17:47:22
Grattis och lycka till. Fortsätt så här, så har du snart egen sändningstid på minst 5 timmar. ;)

Och nu har jag sändningstid på 4 timmar :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Du arbetar dig uppåt. Det är bra. Du kan få minst tio timmar, men det kan nog bli ganska jobbigt i längden. :/
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?