Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Första filmen på bio

Startat av gstone, 5 januari 2018 kl. 23:01:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag skulle vilja veta vilken den första film ni såg på bio. ingen speciell anledning vore vara kul att veta.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Den första jag såg på bio var Tigers Film  :) .

Erika

Tror det var "Askungen" (Disney). Detta var omkring 1991.

Elios



moviefan


jimstrom

Enligt mina föräldrar var Djungelboken den första film jag såg på bio, första som jag själv minns att jag såg var Jurassic Par.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Claude Frollo

Tarzan var den första film jag såg på bio. Kommer ihåg det väldigt tydligt tackvare att den liten tjej i samma ålder brast i gråt när Tarzan sa förväl till Kala.

Lilla My

Såg Skattkammarplaneten på bio, vilket antagligen är det tidigaste, och Hitta Nemo, vilket är mitt starkaste bio-minne som barn.
Vet dock till 99% att jag sett bio innan dessa filmer, men vilken film det är minns jag inte.

gstone

Citat från: Richardo skrivet 15 januari 2018 kl. 17:09:59
Flyga drake

Det var konstig det är ju såvit jag vet ingen barn och en ganska ny film besutom. Hur gammla är du Richardo ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

#10
Citat från: gstone skrivet 29 januari 2018 kl. 08:03:05
Det var konstig det är ju såvit jag vet ingen barn och en ganska ny film besutom. Hur gammla är du Richardo ?

Ny film skulle jag nog  inte tycka när den är tio år gammal.

Sabelöga

Houba !

Samlaren

#12
Spy Kids (som jag kommer ihåg) men kan vara någon annan tidigare än 2000 men har inte så många biominnen innan 2000talet

Men filmen jag kommer ihåg är nog Harry Potter och De vises sten (då vi sedan lekte typ det efter filmen, sedan så tykte jag att Emma Watson var snygg och hon som spelade Ginny.

gstone

Citat från: Richardo skrivet 15 januari 2018 kl. 17:09:59
Flyga drake

Kan du förklar ? Hur gammal var du när du först gick på bio och varför såg du en vuxen film ? Var du vuxen eller tog dina föräldrar med dig till Flyga Drake. Jag förstår verkligen inte.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Första filmen jag såg på bio var Kogänget