Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Erik Friman

Den nya säsongen av DuckTales har premiär i USA den 20 oktober.

gstone

Vem gör Magica De Hex Röst ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka avsnitt har gått i Sverige ? Har det där Joakim åtvänder till sctoland( The Secret(s) of Castle McDuck!" ) och Sky Pirates ..... In The Sky ! gått i Sverige ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TrondM

Nei. De siste fire episodene som ble vist etter sommeren er:


  • Beware the B.U.D.D.Y. System!
  • Day of the Only Child!
  • Jaw$!
  • The Golden Lagoon of White Agony Plains!

Disse ble vist på Disney Channel i august/september. Disney XD begynner å vise episoder igjen i november, og begynner med de to siste av disse. Jeg har ikke oppdatert EPG for Disney Channel, så jeg vet ikke om det kommer helt nye episoder der i november.

Episoder som ennå ikke er vist i Skandinavia:


  • From the Confidential Case Files of Agent 22!
  • Sky Pirates...In the Sky!
  • The Other Bin of Scrooge McDuck!
  • Who is Gizmoduck?!
  • The Secret(s) of Castle McDuck!
  • The Last Crash of the Sunchaser!
  • The Shadow War!


TrondM

Nå har min EPG blitt oppdatert, og det kommer nye episoder mandag-fredag kl. 15:00 fra mandag 12. november.

Jeg antar de siste episodene vises uken etter. Men, jeg må vente noen dager til for å få det bekreftet. Den siste episoden er en dobbeltepisode.


TrondM

Rekkefølgen på de kommende episodene er:

12. november: From the Confidential Files of Agent 22!
13. november: Sky Pirates.. In the Sky!
14. november: The Other Bin of Scrooge McDuck!

Episodebeskrivelse for de øvrige dagene er ikke klar, men basert på produksjonskodene, antar jeg det blir:

15. november: Who is Gizmoduck?!
16. november: The Secret(s) of Castle McDuck!


gstone

Comhem förlorade avtalet för Disney kanalerna. Så vi har inte Disney XD längre. Vet du vara jag kan streama Duck Tales ? Gärna med svensk tal. Om inte annat så får jag vänta tills Disneys streaming tjänst kommer nästa år.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

#292
Citat från: gstone skrivet  6 november 2018 kl. 16:13:39
Comhem förlorade avtalet för Disney kanalerna. Så vi har inte Disney XD längre. Vet du vara jag kan streama Duck Tales ? Gärna med svensk tal. Om inte annat så får jag vänta tills Disneys streaming tjänst kommer nästa år.

Det finns andra operatörer som har Disneykanalerna kvar (men troligen inte i HD).

Man kan t.ex. få IPTV via Telenor, och om jag förstår saken rätt går det i många fall även om man inte har Telenor/Bredbandsbolaget som internet-operatör.

Knappa in din adress här och se om du kan få TV via Telenor. I så fall kan du ju säga upp Com Hem.
https://www.telenor.se/handla/tv/

Jag blev lite intresserad av en option som ingår om man tecknar det största paketet "TV Stor":
"Disney Channels XTRA
Hela säsonger av en mängd populära serier från Disneys tv-kanaler: Disney Channel, Disney XD och Disney Junior."

Någon som har TV Stor från Telenor och kan berätta lite om vad som finns på Disney Channels XTRA ?

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 november 2018 kl. 19:09:16
Det finns andra operatörer som har Disneykanalerna kvar (men troligen inte i HD).

Man kan t.ex. få IPTV via Telenor, och om jag förstår saken rätt går det i många fall även om man inte har Telenor/Bredbandsbolaget som internet-operatör.

Knappa in din adress här och se om du kan få TV via Telenor. I så fall kan du ju säga upp Com Hem.
https://www.telenor.se/handla/tv/

Jag blev lite intresserad av en option som ingår om man tecknar det största paketet "TV Stor":
"Disney Channels XTRA
Hela säsonger av en mängd populära serier från Disneys tv-kanaler: Disney Channel, Disney XD och Disney Junior."

Någon som har TV Stor från Telenor och kan berätta lite om vad som finns på Disney Channels XTRA ?

Jag bor oss mina förädrar. Jag bästmer inte vilken oppartör vi har ! Det INTE mina pengar. Jag har inget jobb. Så byta operatör kommer inte på frågan ! Kan jag se Duck Tales ppå något annat sätt ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Är någon som vet vem som gör Gullans röst ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  6 november 2018 kl. 21:52:27
Kan jag se Duck Tales ppå något annat sätt ?

Serien går ju på lördagar och söndagar i Barnkanalen som en del av Disneydags, men det kanske du redan visste? De kommer att sända totalt 18 avsnitt ur första säsongen under hösten. Om det blir någon fortsättning efter nyår får vi väl se då.

SVT tillhandahåller inte Disneyprogrammen för streaming, så antingen får man titta direkt när programmen sänds, eller så får man spela in.

Alexander


gstone

Men varför stood inte Gullans  röst med i crredits ?  Irne Lindh Mikela Tidemark och Ayla Kabsaka var dom ända kvinnor som stod med.

Också vem gör Magica de Hex röst ?

Visten ni frästen att Magica de Hex är baserad på italienska Skådsperska Sophia Loren.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

#298
Citat från: gstone skrivet  7 november 2018 kl. 09:13:29
Men varför stood inte Gullans  röst med i crredits ?  Irne Lindh Mikela Tidemark och Ayla Kabsaka var dom ända kvinnor som stod med.

Också vem gör Magica de Hex röst ?

Visten ni frästen att Magica de Hex är baserad på italienska Skådsperska Sophia Loren.

Ibland kan det vara generella credits utsatta (att endast skådespelare med återkommande roller finns med).
Och de med mindre roller saknas.



gstone

När kommer Secerts of Castle MyDuck vissas på Svensk tv ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.